Keskustelua ilmanputsareista

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 20.8.2011 10:05

Määrittele "70cc tappivirit". Toki vapari on tarpeellinen jonkun Malossi MHR Teamin kanssa (= tappivirit), mutta se tekee jäätävän eron suorituskyvyssä myös 70cc sportin kanssa, kunhan muut osat ovat kunnossa. Itse en voisi kuvitellakkaan ajavani vakioputsarilla, vaikka pyttynä toimiikin "vain" Stage6 Sport Pro.

Sitten jos aletaan sekoittelemaan vakio-osia sekä 70cc sporttiosia, vapari on melko turha. Esimerkki tällaisesta sekoittelusta on vaikkapa 70cc sporttipytty ja vakioputki.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 20.8.2011 10:40

Tarkotin lähinnä sitä että vaparista alkaa hyötymään kun on 70cc sporttitason sylinteri (S6 sport pro) tai sitä tehokkaampi. ;)
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut strmix » 20.8.2011 14:33

Kyllähän sitä jo malossi sportillakin tuli hirveä ero vakio- ja vapariputsarin kanssa.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.8.2011 15:27

No se ero riipuu niin täysin niistä virityksistä. Kyllähän se ero on merkittävä varsinkin 70cc:llä (siis kunnon setillä eikä millään 70cc, vakioputki, vakiokaasari 12mm tai vastaavia) ja voihan siinä olla kunnon ero jos on high end 50cc virit.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 22.8.2011 18:37

Pitää paikkansa, viritysasteestahan se on kiinni, ei kuutioista.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 23.8.2011 22:11

Ite en ees saanut sporttitason valurauta-70cc-sporttiviripakettia kunnolla säätöihin vakioputsarilla. (en kyllä pienempääkään suutinta uskalla tunkee, että sais vakioputsarilla toimiin)
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 24.8.2011 9:10

70cc sportti + paremmin hengittävä vakioputsari on ollut jo monessa skobassa isomman sylinterin kaverina ja aina toiminut hyvin.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.8.2011 16:01

Ite ajattelin vetää tolla jogilla 70cc sporttikamat+ vakioputsari, ettei mee paskaseks toi vapari.

Mite muute, kaikki kenel on vaakamosa, eli putsari koneen eessä, ni saako sinne mahtumaa malossi e5:sen ja meneekö seki tukkoo vaik koteloitu?

Ja mitä putsareita teil on ees ollu, kaverilla on s6 pien douple layeri, mut sadekelil hyytyy aina johoki :lol:
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 25.8.2011 0:26

LaneKit kirjoitti:Ite ajattelin vetää tolla jogilla 70cc sporttikamat+ vakioputsari, ettei mee paskaseks toi vapari.

Mite muute, kaikki kenel on vaakamosa, eli putsari koneen eessä, ni saako sinne mahtumaa malossi e5:sen ja meneekö seki tukkoo vaik koteloitu?

Ja mitä putsareita teil on ees ollu, kaverilla on s6 pien douple layeri, mut sadekelil hyytyy aina johoki :lol:


Paranna vaan vakioputsarin ilmansaantia tai vedä piperi tai joku vastaava katteiden alle letkulla.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.8.2011 15:39

Tai sitten ostat Motoforcen kurittoman vakio putsarin tai otat pois sen kurin vakiostas. Mutta jos välttämättä vaparin haluat niin mitä edellinen sanoi niin on ehdottomasti paras tapa.
Aerox/Nitro osia
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 25.8.2011 16:33

Missä toi kuri sit oikee sijaitsee, koska olen purkanu ton putsarin montaki kertaa ja ainut kuristavannäköne oli toi imuäänenvaimennin, jonka nyppäsin irti iha vää äänen takia :lol:
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut Sudee » 26.8.2011 7:18

Jossain se siinä käyrässä on. Itse ostin suoraan kurittoman. :D
Aerox/Nitro osia
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut temeee. » 26.8.2011 16:59

Se on just siinä imuääni vaimentajassa, se ohenee keskellä se sen reikä. :)
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut J-P@ » 26.8.2011 23:55

Itseasiassa vaakapyttysen minarellin ilmanputsarin kuri on kaasarin ja ilmanputsari boxin välillä oleva kurkku.

Kuristetun ja kuristamattoman eron todellakin huomaa.
Kuvat.fi - J-P@
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua ilmanputsareista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 27.8.2011 10:54

Ei toi ny omasta mielestä ole yhtään pieni toho, ku vertaa toho kaasarin kiinnityksee ja sit toho toiseepäähä tota, iha hyvinvirtaavan näköne se on.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista