Morjesta.
Elikkä tuommoseen cpin röötteriin tekasin tuossa jokunen aika sitten täydellisen koneremontin ja nyt sisäänajossa ilmeni jännä ongelma. mopo oli joskus leikannut kevyesti kiinni kun oli voitelu loppunut niin remontin yhteydessä pytty sitten kävi porauksessa ja samalla tuli 0.50mm ylikoon mäntä.
nyt kun sai muutaman viikon jälkeen vihdoin inspiraation laittaa kone paikoilleen niin sisäänajon aikana suoralla pätkällä kaasun löysätessä mopo sammui ja imaisi koneen jumiin kevyesti, lähti kuitenkin heti uudestaan käyntiin ja matka jatkui kunnes määränpäässä alkoi taas oireilla siten että vaikka kaasu oli pohjassa ei tahtonut mihinkään kulkea ja kun sammutti haiskahti kitkerälle. nooh, aattelin sitten että jos öljypumpussa oli remontin jäljiltä vielä ilmaa ja olisi voitelu loppunut, mutta konetta avatessa löytyi jännä yllätys, ei naarmuja mutta lämpöjälkiä imu- sekä pakopuolella.
Männässä ja pytyssä näkyi yllä olevat jäljet, kuitenkaan yhtään naarmua ei tullut eikä tunnu sormeen yhtään. Voitelun loppumisen mahdollisuus mielessä sisään laitettiin uusi mäntä ja tankkiin tehtiin n. 3% seokset ö-pumpun varalta ja sama toistui heti ensimmäisellä ajolenkillä. imaisee kevyesti kiinni, haisee kitkerälle ja lähtee samantien käyntiin kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ainoat vaihtoehdot jälellä minun järjen mukaan voi olla enää jäähdytys (ilmajäähy) tai liian iso mäntä jolloin lämpöleikkaa.
onko tuossa ilmajäähdyssä mitään ihmeempiä kikkoja kun ensimmäinen omalla kohdalla? magneetossa on ehyt muovi"rupeli" sekä suojakoppa sen ja pytyn ympärillä.
SpareWheelin kautta käytin pytyn porauksessa Raskoneella ja olin sinnekin päin ihan mielenkiinnon vuoksi yhteydessä ja kun mainitsin olisiki vahingossa tullut liian iso mäntä mukaan, oli myyjä heti että ei ole millään mahdollista
Muuten mopo pelaa hyvin ja säädötkin on kohdallaan tulpasta katsottuna, alkaa vain olemaan aika kallista hakuammuntaa, uudella pyttysarjallakaan ei viitsi kokeilla jos leikkaa silläkin
Mersumies on erimies.