Keskustelua sylintereistä

LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 29.11.2012 3:14

Juuu, mopolla ajettu joku 4tkm. Saa nähdä jos keväällä tilaisi sitten streetrace pytyn ja 17,5/19mm kaasarin sekin on viel vähä hakuses. Mites tuo ilmajäähdytys yli kuumeneeko helposti?
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut laaffi » 29.11.2012 8:46

pitkällä matkalla se voi olla ongelma ja sitten kesällä,kannattaa ostaa oversize tuuletin jottei ylikuumene.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.11.2012 16:15

Kun kyse on kumminkin laiskasta sporttisetistä, niin ei kyllä pitäs olla ongelmaa jäähdytyksen kanssa kun kaikki on kunnossa. Suositeltavaa toki laittaa toi parempi puhallin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 1.12.2012 16:37

Mitäs hyötyä on tollasesta sylinterin korotuspalasta? Esim. jos ostaisin 85mm kampuran ja laittaisin sopivan korotuksen kampuralle sopivaksi, niin mitä hyötyä tästä saadaan?
Midrace Aerox projekti
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Shape » 1.12.2012 16:42

Se korotuspala on sen takia, että muuten pidemmän veivin kanssa mäntä osuu kanteen ja pahasti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 1.12.2012 16:47

Mutta mitään tehollista hyötyä sylinterin korottamisesta ei saa? Tuleeko jonkinlaista kestävyyttä edes lisää tuollaisella pidemmällä kammella?
Midrace Aerox projekti
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Shape » 1.12.2012 16:51

Kestävyys paranee pidemmällä kiertokangella, koska sen kulmanmuutos ja kulmanmuutoksen ääriarvot ovat pienemmät. Se on pääsyy. Tehoa tuovasta ominaisuudesta ei voida puhua.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 1.12.2012 16:53

Selvä. Kiitokset.
Midrace Aerox projekti
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.12.2012 21:05

Mutta eikös ole myös sellasia korotuspaloja, millä korotetaan pyttyä vaan vähän, että kanavat aukee kokonaan tai ainakin paremmin. Ja kantta lasketaan että saadaan puristukset sopiviks? Samanhan voi tehdä mäntää viilaamalla, mutta jos se ei ole enää mahdollista.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Shape » 1.12.2012 21:43

Tällöin ei kyllä mielestäni puhuta niinkään useita millejä paksusta korotuspalasta, vaan eri paksuisista metallitiivisteistä, mitä esimerkiksi voi tulla joidenkin sylinterisarjojen mukana. Moottoriimalliin soveltuvat sylinterit ovat hyvin harvoin niin paljon "pielessä", että kahta milliä paksumpaa tiivistettä tarvisi.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Zoneri » 1.12.2012 21:46

Korottamalla pyttyä ja lisäämällä iskun pituutta saadaan enempi kuutioita koneeseen, mutta siitä en tiiä onko siinä mitään positiivista vaikutusta.
Otetaan nyt tässä esimerkki.
Cpi:n lohkoihin mahtuu suhteellisen helposti 54mm halkaisijaltaan oleva sylinteri.
Kampiakseli on 45mm strokella oleva. Tuolloin koko Tilavuudeksi tulee 103.1CC.

Taas sama 54mm pytty ja sitten 43.5mm strokella oleva kampura
Silloin tulee tilavuudeksi 99.6. Nopiaan laskettuna kuutioita tulee pidempiiskuisella kampuralla 3.5cc. :D Persdynossa pakolla tuo ei vaikuta, :D Nojaa, ei kyllä muutenkaan paljoa mitään muutenkaan. :D

Ite kerrankin btw suunnittelin asentavani nuo 54mm kamppeet tuonne cpin:n vakiolohkoihin, mutta rahaa ei vaan tarpeeksi löydy. Pytty + kampura maksaa noin 250€. Tuollaista rahaa valitettavasti köyhällä opiskelijalla ei ole...
Paska mikä paska.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jonik1 » 1.12.2012 23:33

Joku oli testannut 80mm vs. 85mm kiertokankea Minarellissa muistaakseni scootertuning.de foorumilla. Tehoeroa oli muistaakseni 0,3hp pidemmän kiertokangen hyväksi. Nuiden edellä mainittujen asioiden lisäksi sylinterin ylähelma siirtyy hieman pois virtauksen tieltä, Minarellissa ainakin auttaa.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Joona21
Liittynyt:
27.7.2012 12:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Joona21 » 6.12.2012 2:19

Paljos S6 Mk2 tulis vauhtia? Entäs streetrace?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 6.12.2012 12:04

Tarkoitat S6 Racing MKII? Mahdotonta sanoa, ennnen kun kerrot moottorin muun setupin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 6.12.2012 15:08

Jos toinen vaihtoehto oli StreetRace, niin veikkaisin että toinen on Sport Pro?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista