Keskustelua sylintereistä

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Palezu » 7.1.2013 1:43

En meinaakkaan että kisasähköjä pitäisi hankkia, päinvastoin ne vasta turhia ovatkin :D

Ei ne välitkään mitään rajota ainakaan alkuun jos siinä koneessa on oikeesti ytyä, eli jaksaa kiertää vielä kuorman alla 11-12krpm. Joskus laskeskelin jonkun karkean laskelman, mikä saattaa heittää paljonkin, että keewayn/cpin vakioperäväleillä ja multivarilla pitäisi päästä 105kmh 12000 kierroksilla.

Mutta se streetrace ei mikään tuommoinen hullu pytty ole, niin pärjäät varmasti vakiokuntoisilla sähköilläkin ihan hyvin, mutta sinuna saattaisin kokeilla ainakin tuota ennakon lisäämistä staattorin pohjalevyä kääntämällä, mutta vasta siinä vaiheessa kun olet saanut sen laitteen toimimaan muuten hyvin. tuossa on ohjeet siihen pohjalevyn viilailuun http://www.youtube.com/watch?v=3d8qHNNi5CA

Siihen liukuholkkiin olis menny vielä yks prikka mutta sitten se ois ollu ihan kokonaan se hihna sen liukuholkin päällä ja lautaset ei ois kunnolla liikkununeet jos hihnaa veteli kädellä.


No just silleen se kannattaa laittaa että se hihna on ihan vapaasti siinä ja kun etuvaria pyörittää niin hihna ei juurikaan liiku mihinkään eikä pyöritä takalautasia. Silloin siinä on "pienin vaihde" päällä liikkeellelähtöä varten niin pitäisi lähteä hyvin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 7.1.2013 1:50

jaa no sitten avaan sen taas huomenna, ja eihän sillä kyllä olekaan mitään väliä että se makaa siinä tunnottomana niihiin levyihin... oma mokani sillä unohdin että tottakai se pyörii jo tyhjäkäynnillä... Tais siis nousee se hihna sen verran.

Muuten ihmetytti hieman kun laitoin uutta kytkintä että se kytkin on ihan hilkulla ettei osu siihen kelloon, onko se ihan normaalia? vanhasta kytkimestä varmaa alle puolet niistä paloista jälellä niin ei ainakaan ottanut kiinni siihen. Mitä jos se hinkkaa sitä kelloa jo tyhjäkäynnillä? :|

Edit: Molemmat ovat 107mm, eli molempien pitäisi olla ihan oikeat
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jonik1 » 7.1.2013 2:33

Pääsin vakioväleillä 95km/h 12000rpm. Malossin ensiöväleillä 100km/h 10500rpm. Stage6 toisioväleillä 100km/h 11000rpm. Suurin piirtein.

Ite oon laittanut rullapitimen taakse sen verran prikkoja, ettei rullakuppi pääse osumaan starttikytkimeen. Tarkoituksena on siis saada rullapidin rullakupin pohjalle (ei liikkumavaraa rullakupin sisällä), jotta rullat alkavat heti työntämään rullakuppia. Näin saa hihnan myös mahdollisimman alas, koska rullakuppi on mahdollisimman syvällä. Sitten lopuksi prikkoja liukuholkin jatkeeksi. Siitä kiksin osasta saa muuten otettua helposti pari milliä pois ja samoten mutterista. Eli levennysvaraa on monta milliä.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 7.1.2013 23:03

Jees! Tänään kävin testaa noilla kaikilla vari hilpeillä että miten käy ja jumankeuta että nyt karjuu ja kovaa :) kytkin nappaa kiinni varmaan jossain 6-7 tonnissa ja tuntuu että lähtisi lähes suoraan piikille, en hirveästi kerennyt kierrauttella mutta kyllä veikkaan että sinne 10000rpm toiselle puolelle menee kuhan ei ota se CDI vastaan. Vähän kun kaasu kahvaa käänti niin kyllähän muuten nousee kierrokset! Sitten vein tonne tallille muutaman testin jälkeen ja vaihdettiin tuo 70cc sisään, tuli siinä semmonen eteen että se vakio tulpan kierteet menevät liian pitkälle, joten on sekin vaihdettava ettei se vaan hakkaa mäntää vasten. Muuten alkaa kaikki toimia ja sitten pitäis päästä kokeilemaan sen 70cc kanssa. :seko:

Ja vielä kerran ne varin osat/säädöt,
-Motoforce kisakytkin (jäykimmät jouset sisällä) (107mm)
-Stage 6 jäähdytetty kello (107mm)
-Malossin punanen vastapainejousi
-3.8gr rullat (Huuti ehkä hieman turhan kovaa, joten ehkä jotkut 4g ->)
-Malossi multivar
-Naraku highspeed lautanen

EDIT: Aika jännä että en ole koskaan hihnaa vaihtanut ja siellä oli 17,5x804mm kokoinen hihna. :eek:
jsa123
Liittynyt:
14.1.2013 20:59
Peugeot tkr!

ViestiKirjoittanut jsa123 » 14.1.2013 21:02

Olisiko kellään kertoa käykö http://www.scootzstore.fi/stage6-pro-re ... p-914.html tai http://www.scootzstore.fi/stage6-pro-re ... p-912.html Peugeot Tkr furioukseen? Vai olisiko joku muu tehari parempi kyseiseen skootteriin?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 14.1.2013 21:47

Tuo toinen käy. Nuissa kaikissa Peugeotin malleissa mitä siinä oli listattuna, on perus Peugeotin pystykone, eli niiden putket käyvät täysin keskenään. TKR puuttuu listasta, mutta sama kone siinäkin.

On hyvä tehari, itseasiassa parhain mitä saa vakiopytylle. Kelpaa myös 70cc
PS tämä on sylinteritopic...
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut MK96 » 28.1.2013 17:16

Mitä eroa on tolla motoforcen 50cc sportti pytyllä alumiinisen ku valurautasena, alumiinine maksaa 10e ebemmän. mut eiks se valurautane kannattais silti ottaa ku sen voi mm. käydä porauttamassaki yms ?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 28.1.2013 18:47

Alumiininen todennäköisesti jonkin verran tehokkaampi. Paremmat jäähdytysominaisuudet, eikä tarvii ajaa sisään. Siksi suosittelen alumiinista. On totta, ettei sitä voi porauttaa, mutta mikäli osaat ilmata jäähdytysjärjestelmän ja laittaa männän sokat oikein, niin ongelmia ei tule. Silloin se on huomattavasti parempi.

Mopohan leipoo aina käyttäjän virheestä. Olkoonkin vaikka se öljypumppu joka hajoaa, sekin on omistajan vika, koska sitä ei ole otettu pois :lol:

Suosittelen alumiinista.
Midrace Aerox projekti
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.1.2013 20:32

Ja pitää osata myös laittaa säätöihin jos haluaa välttää leipomisen. On tuolla valurautaisella kyllä puolensa että jos vahinko käy niin saa halvimmillaan alle 50 eurolla takaisin kuntoon kun taas alupytty on sama heittää tunkiolle. Ite luultavasti ottaisin alumiinisen vain jos olen satavarma että osaan asentaa ja käyttää oikein.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut MK96 » 29.1.2013 19:55

Juu alumiininenhan siit sit tilattii:D 104.90e makso motoforcen "sportti" alumiinine pytty, männän, neulalaakereitten ja tiivisteiden kera:D scooter attacist:D
onko muka totta että alumiini pyttyä ei tarvi sisään-ajaa ? :o
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut ramba__ » 29.1.2013 20:22

Siis onko se pinnoitettu?

Jos on niin joidenkin mielestä ei mutta hyvähän se olisi ensimmäiset kilometrit ottaa rauhallisemmin..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
MK96
Liittynyt:
20.1.2012 23:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut MK96 » 29.1.2013 21:57

on. jeps, aattelinki etta ainakin sen 200km sisaan-ajaisi, eise ainakaa pahaa tee :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.2.2013 17:44

Ei pinnotettua pyttyä sisäänajeta niinkun valurautasta. Pinnotetulle 15min tyhjäkäyntiä, annetaan jäähtyä aivan kylmäks, kunnon lämmitys ja pari ekaa kilsaa vähä rauhallisemmin. Sitten vaan kenkää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
sami.
Pyörä:
Yamaha yz125
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
29.10.2012 21:00
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut sami. » 18.2.2013 17:10

Mikä merkitys männänrenkaiden mukana tulevalla ohuella metallirenkaalla joka on kulmikas?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.2.2013 23:22

Parantaa koneen tiiveyttä/puristuksia, puristaa mrengasta sylinteriä vasten.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista