Keskustelua sylintereistä

Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Parta779 » 5.4.2013 7:12

Moi.

Onkohan suomessa firmaa joka viilaa pyttyjä?

Sori jos väärä topic ohjatkaa muualle jos tarvis.

Kiitos.
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Palezu » 5.4.2013 14:14

Varmaan on mutta sellaset on harvassa jotka oikeasti osaa, eikä vaan sörki sitä sieltä täältä siten että se vain näyttää tehokkaammalta. Tiedän vain yhden tyypin jolle uskaltaisin lähettää pytyn viilattavaksi ja se on täällä foorumilla nimimerkillä sarvi-perkele esiintyvä heppu. Lähetä sille viilattavaksi niin tulos on taattu, riippuu kyllä että mitä siitä pytystä haluat. Ei se kyllä sitä varmaan millään parilla kympillä viilaa, mutta kallista se ois jossain firmassakin. Mikä pytty on muuten kyseessä? Jostain nestejäähy crossin pytystä tuskin enää kovin helposti saa paljoa lisätehoja uhraamatta kestävyyttä ja ajettavuutta älyttömästi, mutta jostain mopon viripytystä voi hyvin saadakkin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Parta779 » 5.4.2013 20:32

Rossin pyttypä hyvinkin :D
85cr

No jos ei oo ees sellasta firmaa niin emmä ehks sitte sehän vaatis varmaa jotain kannen muokkauksiaki mitä oon netistä katellu.

Ja lisää kierroksia hakisin pytylle.

Taidan pitää iha vakiona xD

Tuolla netissä kyllä luki, että polished and porting ois niinku parempi vaihtoehto monien mielestä entä teharit sun muut jutut... tiiä sitten.
It Ain't fast without mixed gas!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Palezu » 5.4.2013 23:54

Vakiona pito kannattaa aina :D vaivannäön lisäksi sillä välttää kaasarin uudelleen säätämisen ja kuumottelun että leipaseekohan kun en ole varma oiskohan se vähän laihalla viilailun jälkeen.

Nuo vehkeet toimii jo sellasilla kiekoilla ja paineilla että siitä ei paljoa enää lisää revitä uhraamatta kestoikää huomattavasti. Japsi insinöörit on ne pytyt jo niin tarkkaan kaivanu että saa olla jo melkonen nero että sieltä keksii vielä lisää viilattavaa. Onhan se toki mahdollista mutta vaivaan ja saavutettuun hyötyyn nähden varmaan aika kannattamatonta. Varmaan järkevintä mitä sinne kannattaa tehdä jos alkaa tekemään niin hioo kaikki valuröpöt sileäksi ja portaat pois.

Port&polish on semmonen jenkkien keksimä rahastus juttu jossa joku "nimekäs" firma ottaa koneenosia vastaan, dremelöi ja kiillottaa kanavat tehokkaan näköisiksi ja pyytää siitä kunnon hinnan, lopputulos on se että teho vain yleensä laskee. Sehän pitäis tajuta heti, "polish" eli kiillotus, imukanavien kiillotus aiheuttaa polttoaineen pisaroitumista pinnoille joka vain huonontaa tehoja ja toimivuutta. Kiiltävät kanavat varmaan näyttävät hyviltä mutta totuus on toinen.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Parta779 » 6.4.2013 8:38

Joo kyllä mä tiiän et imuja ei saa missään nimessä kiillottaa, mutta yhestikki löysin jonku sivun jossa joku tyyppi oli ollu pyttyjen kaa 70 luvusta alkaen tekemisessä ja viilannu yli 70,000 pyttyä :D

Mut sitä en tienny et ne ei siellä tiiä et niit ei saa kiillottaa :D

Taidan vaan vaihtaa männän tässä ko ilmat lämpenee :)

Muuten mikä mäntä ois hyvä ite meinasin wiseco
ja
ei ehk kuulu tänne mut auttaaks tollanen vaik fmf sst ja powercore 2 änkkä oikeesti jotain minkä huomais?
It Ain't fast without mixed gas!
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 7.4.2013 18:08

Pitäis hommata tiivisteet tuohon Stage6 Racingiin, pitääkö tollanen alumiininen tiiviste, vai onko se ainoastaan squishin säätöä varten? Eli ostanko alu-tiivistesarjan, vai ihan normaalin?
Midrace Aerox projekti
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 7.4.2013 18:37

Alapään :) Siis se joka tulee pytyn alle. Mietin vaan, että joku mun mielestä joskus sanonu, ettei se pidä ja saattaa vuotaa sieltä, jos se siis on alumiinia ?
Midrace Aerox projekti
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 7.4.2013 19:02

Jepjep, no tilailen tuolta S-Asta kuitenkin nyt aika paljon muutaki, niin otan sieltä ton saman tiivistesatsin. Huomenna täytyy viedä rahaa pankkiin ja sitte tilailla vielä, niin saisi tuon bensatankkisysteemin valmiiksi ;) Pahoittelut Larille, mutta liian kallista :D
Midrace Aerox projekti
metukka
Pyörä:
Yamaha Aerox -12
Liittynyt:
2.1.2011 20:27
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut metukka » 12.4.2013 18:15

Minkälaine sylinteri tuo RMS 70cc valurautanen on ?

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... cts_id/453
-Tomi
Pyörä:
Mbk Nitro -04 70cc
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
19.7.2012 17:40
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut -Tomi » 14.4.2013 21:49

Laiskin sietenkymppinen mitä tiedän, vakiopyttylläki pääsee lujempaa ja tuolla 170eurolla saa paljon parempia pyttyjä ku rms...
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut Juunish » 14.4.2013 23:18

No mutta jos ei oo aikomusta viilata, niin katoppa sellanen pytty kun Stage6 Streetrace 70cc. Se on jo ihan mukava ;)
Midrace Aerox projekti
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jokuaa » 25.4.2013 0:45

Kuinka paljon uskaltais ottaa mhr replica pytyn pakoaukosta pois kun tehoja tarvittaisiin.. ja huuhtelut kuinka paljon niistä pois.. Kannen käyn laskemassa koneistamolla tappiin.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.4.2013 2:24

Kyllä sen johonkin 195 asteeseen uskaltaa nostaa mikäli muu setti antaa periksi. Sitten siitä ylöspäin ihan omalla vastuulla. Itselläni on Pösössä tällä hetkellä 204 astetta pakoaukolla. Huuhteluista ja pakoaukosta kannattaa lukea bellin kirjasta, mutta näin hatusta heittämällä ~135 astetta olisi ihan ok huuhteluille.

Vertailun vuoksi Hebon Manstonissa on 210/140 ajoitukset. Sitä on haukuttu kaikkein kireimmäksi kisapytyksi mitä näihin vehkeisiin saa. Tiedä häntä, mutta kireä se ainakin on.

Jotkut sekopäät ovat viilanneet pyttyjä jopa 215 asteen pakoajoituksiin, mutta aika moni asiasta tietävä katsoo sellaista jo kieroon. Perinteisesti kipuraja on mennyt jossain 200-205 asteen tietämillä, jonka jälkeen pitää oikeasti tietää mitä tekee jos haluaa sylinterin vielä joskus toimivan (hyvin).
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
jokuaa
Pyörä:
Yosemite pyörä 140cc, MBK Nitro 86cc MHR & NOS, Monkey 258cc twin Turbo, 450cc RM-Z,
Paikkakunta:
TKI
Liittynyt:
8.9.2010 17:20
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut jokuaa » 28.4.2013 2:51

Millä saa mitattua asteet tarkasti? Ja millä pääsen hyvin käsiksi huuhteluihin, kun tuolla pienellä vingullakaan ei oikeen tuolta sylinterin sisäpuolelta huuhteluita pysty työstämään. Minkälaisilla terillä kannattais aloittaa ja siistiä? Ja vielä kävis vaikka hoonaamassa ton sen jälkeen.
granturismo
Liittynyt:
31.5.2012 22:32
Re: Keskustelua sylintereistä

ViestiKirjoittanut granturismo » 28.4.2013 21:41

Minkälaista sylinteriä suosittelisitte speedfight 2? Ajatuksena on hieman uusia pösön tekniikkaa, kuitenkin kun 20 000 ajettukkin jo. Valmiina on jo 17,5 dellorton kaasari, gianelli extra cr putki ja stage 6 kisakytkin. Hintaakaan ei saisi kovin paljoa olla, eli mielellään halpaa, muttei kuitenkaan mitään kertakäyttö kamaa. Pösö on -04 vuoden nestejäähy.

Mitä merkkejä kannattaa välttää?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista