Keskustelua Alustoista & Jarruista

Ezko|
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
14.8.2005 11:32

ViestiKirjoittanut Ezko| » 16.1.2007 15:44

Onko tää mistään kotosin? : http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... --Boo.html
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 16.1.2007 16:21

Ezko| kirjoitti:Onko tää mistään kotosin? : http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... --Boo.html


Oliskohan peräti ranskasta kotoisin noi dopplerin osat.

Ihan laadukas perusiskari, keskivertoa parempi sanoisin.
Ezko|
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
14.8.2005 11:32

ViestiKirjoittanut Ezko| » 16.1.2007 16:29

juu no pistetään tilaukseen :)
Rete
Pyörä:
Wr 400f
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.10.2006 18:36

ViestiKirjoittanut Rete » 13.2.2007 9:35

Mikä voi olla ongelmana kun Gilera Stalkerista toine etupumppu on kova, eli ei siis jousta mutta toine joustaa?
Tmt
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.5.2005 14:38

ViestiKirjoittanut Tmt » 13.2.2007 11:15

Ois takajarrussa jotain ongelmaa. Eli kun käyttää takajarrua, alkaa jarru vähitellen hankaa. Kun käyttää paljon takajarrua, niin hankaus pahenee niin, että lopuksi kahvasta lähtee kaikki tunto ja jarrupalat alkaa savuttaa jo. Voisko pelkkä ilmaaminen auttaa, vai pitäskö jarrunesteet vaihtaa kokonaan? Vai jotain muuta? :D
Ryydman
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
22.5.2005 14:00

ViestiKirjoittanut Ryydman » 13.2.2007 17:33

voijjeesus, kävipä sit kusiset ku enpä jaksanu ihan heti jaksaa vaihtaa jarrukenkii takaa nii eiköhän ne jarrukengät oo tehny sinne vanteen sisälle kivat urat ja en enää saa takavannetta irti ja kun ei ole niin isoa kolmio vetäjääkään että sillä onnistuis, ei ois kellää mtn vinkkejä sen irroittamiseen että sais ostettua uuden vanteen? :s
Faustis
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2006 14:55

ViestiKirjoittanut Faustis » 13.2.2007 17:37

Mulle jäi s-c tilauksen jälkeen semmonen fiilis tosta bgm et olis suurinpiirtein samoja. :S Tilasin tnt tangon ja tulikin täysin samanlainen tanko kun toi tnt mutta oli vaan bgm
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 14.2.2007 15:46

Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.
Tmt
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
31.5.2005 14:38

ViestiKirjoittanut Tmt » 14.2.2007 15:57

Tmt kirjoitti:Ois takajarrussa jotain ongelmaa. Eli kun käyttää takajarrua, alkaa jarru vähitellen hankaa. Kun käyttää paljon takajarrua, niin hankaus pahenee niin, että lopuksi kahvasta lähtee kaikki tunto ja jarrupalat alkaa savuttaa jo. Voisko pelkkä ilmaaminen auttaa, vai pitäskö jarrunesteet vaihtaa kokonaan? Vai jotain muuta? :D
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.2.2007 16:29

Tmt kirjoitti:
Tmt kirjoitti:Ois takajarrussa jotain ongelmaa. Eli kun käyttää takajarrua, alkaa jarru vähitellen hankaa. Kun käyttää paljon takajarrua, niin hankaus pahenee niin, että lopuksi kahvasta lähtee kaikki tunto ja jarrupalat alkaa savuttaa jo. Voisko pelkkä ilmaaminen auttaa, vai pitäskö jarrunesteet vaihtaa kokonaan? Vai jotain muuta? :D


Voisit tsekata jarrumäntien tiivisteiden kunnon ja sitten samalla vaihtaa/ilmata jarru(nesteet).
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.2.2007 16:30

keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.


rumpu vai levyjarru kyseessä?
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.2.2007 16:32

Ryydman kirjoitti:voijjeesus, kävipä sit kusiset ku enpä jaksanu ihan heti jaksaa vaihtaa jarrukenkii takaa nii eiköhän ne jarrukengät oo tehny sinne vanteen sisälle kivat urat ja en enää saa takavannetta irti ja kun ei ole niin isoa kolmio vetäjääkään että sillä onnistuis, ei ois kellää mtn vinkkejä sen irroittamiseen että sais ostettua uuden vanteen? :s


Kai oot vaijerin löystäny? Eli kaikki kirstykset pois ja sitten kokeillu vetää? Jos on niin sitten vaan kampea ja jotain semipehmeetä vanteen ja lohkon väliin.

kolmiovetäjä?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 14.2.2007 16:32

jarez kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.


rumpu vai levyjarru kyseessä?


Jopa jarnon pitäisi tietää kummissa käytetään jarrupaloja ;)
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.2.2007 16:34

Rete kirjoitti:Mikä voi olla ongelmana kun Gilera Stalkerista toine etupumppu on kova, eli ei siis jousta mutta toine joustaa?


Vaseliinit loppu = keula kuiva ja voi olla että toinen keulaholkki kuivuudesta kulunut reippaammin ja sitten kampeaa toista pumppua vinoon = hankaa seinämään ja shaisse jousto.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 14.2.2007 16:37

sasu` kirjoitti:
jarez kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Millainen näkymä aukeaa jarrupalojen alta, kun itse otin jarrupalat pois ja uudet palat nilalle niin jarrut eivät toimi enää.

E: Siis en tiedä jäikö jotain osia puuttumaan.


rumpu vai levyjarru kyseessä?


Jopa jarnon pitäisi tietää kummissa käytetään jarrupaloja ;)


Jarruhihnoja (korrekti termi) käytetään yleensä rumpumallisissa jarruissa ja monessakaan skootterissa ei ole edessä rumpua.

Jarrupalat taas viitaavat yleensä levyjarrullisiin systeemeihin mutta viesti oli senverran huonosti tarkennettu ja näin tarpeen esittää lisäkysymyksen jolla voisin täsmentää käsitystä kysymyksestä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista