Kierrosluvun rajoittimet #2

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 13.11.2009 14:42

+ 12v virtalukolta, siis liität tuohon sellaisen piuhan (esim) virtalukolta johon tulee 12v kun virrat kytketään päälle. Tuota diodia saa vaikka mistä, mutta siihen tosin käy ihan mikä tahansa joka kestää 1A ja 12V. Releeksi käy mikä vain kuvaamasi, mutta kytkentäjärjestys ei ole välttämättä sama..
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
_el0_
Liittynyt:
12.11.2009 18:30
MBK Nitro vm-98

ViestiKirjoittanut _el0_ » 15.11.2009 22:54

Joo eli itsellä on MBK Nitro vuosimallia 98 ja kulkee sen 80 ja haluaisin saada kyseiseen vehkeeseen nappirajoittimen, eli esimerkiksi Mc-Scatterin 30e nappi rajoitin (16-asteinen säätö) niin saako sen toimimaan Nitrossa??
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 16.11.2009 12:37

_el0_ kirjoitti:Joo eli itsellä on MBK Nitro vuosimallia 98 ja kulkee sen 80 ja haluaisin saada kyseiseen vehkeeseen nappirajoittimen, eli esimerkiksi Mc-Scatterin 30e nappi rajoitin (16-asteinen säätö) niin saako sen toimimaan Nitrossa??


Kyllä saa.
Pöö
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 16.11.2009 16:00

jkoljo kirjoitti:+ 12v virtalukolta, siis liität tuohon sellaisen piuhan (esim) virtalukolta johon tulee 12v kun virrat kytketään päälle. Tuota diodia saa vaikka mistä, mutta siihen tosin käy ihan mikä tahansa joka kestää 1A ja 12V. Releeksi käy mikä vain kuvaamasi, mutta kytkentäjärjestys ei ole välttämättä sama..


Käykö siihen joku ledi tai semmonen?

EDIT: ei varmaankaa jos niitä ei laita monta ku ledithä on jotai 2-3v.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 16.11.2009 19:22

Ledi kärvähtää, kyllä sen pitää ihan diodi olla.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 16.11.2009 22:12

Onko se pakollinen? Millä sen vois korvata ku pitäisi saada tälle päivälle tehtyä eikä sopivaa diodia ole.

Voinko tehdä rajoittimen esim 4,7µF elkosta ku sellanen sattuu noista jostain vahnoista piirilevyistä löytymään, JOS laitan potentiometrin, vai tuleeko liian paljon rajoittava?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.11.2009 16:52

Riippuu minkälaista jännitettä moposi antaa, sekä kuinka laadukas rele on.

Voithan sen tehdä 4.7uf:stä, mutta näiden kanssa on aina se säätökysymys, joka on taas konekohtaista. Siihen ei osaa kukaan vastata.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 17.11.2009 17:36

Itse hankin Piirikorttirele, 2 x vaihto, 5 A, 12 V, 0,56 W onko laadukas? Käykö? Voiko laittaa ilman diodia.


EDIT: Löysin 1N4005 diodin käykö se ?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.11.2009 19:11

Pitäisi saada tuosta releestä ihan tuotekoodi, ei sitä laatua eikä pinijärjestystä muuten tiedä. Kyllä se sopii, mutta tosiaan koska en tiedä pinejä, en voi sanoa varmaksi onko kytkentäjärjestys juuri niinkuin kytkentäkaaviossani.

Diodi käy, hyvää rakentelua :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 17.11.2009 19:15

Kokeilen tolla releellä, ja jos ei toimi niin kyselen lisää, kummin päin tuo diodi tulee? Se on puolijohde eli kummasta suunnasta sen pitää johtaa ja kummasta ei?



http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... uctID=8797

Rele onkin tuollainen EI 2 x vaihto, 5 A, 12 V, 0,56 W, Katoin tosta releen yläpuolelta, luki tollanen koodi : RT424012

Sain ehkä toimimaan, nyt tuli ilta eikä enää jaksa pihalla hommailla, kuitenkin enää se ei toimi, johtuu 90% varmasti siitä virtalukon johdosta, koska siinä oli jo rosvoliitin ja kun yritin laittaa uutta ei katkenneeseen kohtaan ->tilanpuutteessa puristin ja se meni halki. Voiko tuota liittää esim takavalon johtoon, ois vähä enemmän tilaa ja ei tarvis vetää johtoa toiselle puolelle mopoa ? Mulla on muutenkin niin huono akku että ei se kuitenkaan menis päälle ku laittaa virrat...
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 21.11.2009 20:15

Antakaapa vinkkejä YV:LLÄ mihin piilotan katkaisimen.
Pitäisi vastaus saada mahdollisimman nopeasti ja YV:LLÄ.
Kiitos.
Amispoppi!
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.11.2009 23:00

motozeta kirjoitti:Voiko tuota liittää esim takavalon johtoon, ois vähä enemmän tilaa ja ei tarvis vetää johtoa toiselle puolelle mopoa ? Mulla on muutenkin niin huono akku että ei se kuitenkaan menis päälle ku laittaa virrat...

Voihan sen liittää jos takavalolle tulee 12v kun mopon käynnistää.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 25.11.2009 0:38

mistä johtuu ku tein tollasen relerajottimen nii nyt ku painan sitä nappia niin sytytys maadoittuu eli häviää kokonaan? sitä saa näpyttää niin jossain vaiheessa rajotin menee pois päältä.

Joskus menee päälle myös itsestään vaikka mopo on käynnissä ja rajotin jo kerran laitettu pois.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.11.2009 13:58

Kytkit sen väärin. Onko releesi sama kuin kytkentäkaaviossa?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 25.11.2009 16:51

http://www.yeint.fi/index.php?main=64&p ... uctID=8797

RT424012

Ei vaan tollanen, menee kyllä pois päältä jossain vaiheessa, aika helposti, pitää vaan kaasuttaa kunnolla ku akku on niin huono ettei välttämättä saa sitä tuon tarvitsemaa 12volttia kokoajan

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista