-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Kun tuolla toisaalla tuli asiasta puhetta niin päätin tehdä pari opetusvideoo kun joku väitti että bendixiä ei saa vaihdettua ottamatta starttilautasta pois tieltä. Toinen video näyttää miten saatte tienpäällä hihnan vaihdettua jos
(kun) se sattuu katkeamaan. Videot löytyy :
http://www.mediafire.com/?7xmmc4raoak31
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Joppeliizu
- Pyörä:
- KTM EXC 250
- Paikkakunta:
- Simo
- Liittynyt:
- 24.2.2013 20:16
Kymco Super 8 alkoi vittuilemaan sillain että ajosta sammutettua ei enää käynnistynyt, sitä ennen toimi ihan normisti, tartista käyntiin ja menoksi.
Tätä ennen toiminut aivan kelvosti muuten paitsi tulpan olen joutunu puolen vuoen aikana vaihtamaan jo pariin otteeseen.
Kotona värkkäilin sitä eikä millään käyntiin, seuraavana päivänä laitoin uuden tulpan ja pärähti käyntiin, tyhjäkäynnillä ei käynyt mutta pikkukaasulla aivan normaalisti ja kierti.
Sammutin ja kokeilin niin ei millään mitään, ei startilla tai polkemalla.
Yön yli ootettua taas sama homma, ekala käyntiin ja sitten ei mitään.
Itselläni erittäin vähän kokemusta nelareista ja skodeista vielä vähemmän.
Joku viisas voisi kertoa ohjeita tai antaa linkkiä
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Koitappa toimiiko automaattiryyppy. Ryyppy poies kylmästä koneesta, mittaat kuinka pitkälle ryypyn tappi menee, kytket 12 volttia ja muutaman minuutin päästä tsekkaat uusiks. Jos pituus on sama niin ryyppy vaihtoon. Samalla toki puhdistat ilmanputsarin ja kaasarin ja tarkistat onko kalvo ehjä, ja venavälyskin kannattaa tarkistaa. Perustarkistuksia.
mies12345
- Liittynyt:
- 9.10.2013 2:37
Moottori qm139b. Olen vaihtanut CDI boksin ja vetänyt uudet 230V kuparijohdot puolalle, säätänyt venttiilinvälykset 0,08mm, ostanut uuden kaasarin ja siihen suuttimeksi 95 (myös 100, 105 ja paria muuta kokeiltu), puhdistanut ilmanputsarin, tiivistänyt koneen ja imukaulan välisen osan itse, vika? Mikähän mahtaa olla vikana kun käynti on tökkivää (ei syty aina) ja alle 15C ilmalla kone ei käynnisty ollenkaan (esim pilvi/sadepäivä). Lämpimällä säällä kone käynnistyy hyvin. Ja tosiaan kaasarina se kiinan perinteinen malli, A9 nokka-akseli ja 72cc sylinteri vakio kampiakselilla. Osaisikohan joku auttaa?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Paljonko isompaa suutinta kannattais pistää isovenakannen kaveriks?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Bump, asensin vihdoin isoventtiilikannen, pistin neljä numeroa isomman suuttimen Dellortoon ja nyt kone ei tykkää ottaa kiekkoja, ei kiihdy ja huiput putos varmaan neljäänkymppiin. Eli suutin vaihdettiin 74>78. Välystä venoihin pistin 0.1 molempiin. Ideoita?
Tojaa
- Pyörä:
- Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
- Paikkakunta:
- Pirkanmaalta jostakin.
- Liittynyt:
- 7.5.2010 17:40
minkäs pytyn kaveriks laitoit isovenakannen? ettei vain olisi turhan iso virtaus tms mikä sitten vaikuttaisi? kertooko tulpan väri mitään?
Skyteam on ongelmajätettä.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Sanokaa ny helevetti mikä tos vehkees on. Vaihdoin piruuttani suuttimen 78-88, röpötti vitusti. 88-82, röpötti vitusti. 82-74, sama mikä vakiokannella oli, ei kiertäny. 74-78, sama mikä siinä aluks oli kun asensin isovenakannen, jolla kulki 35, röpötti helvetisti. Nyt saa veivata helvetisti, runkata ryyppyä ja kaasua ja ehkä kone käynnistyy, sitten kiertää max 4k pätkien ja liekehtien ja kulkee tasasella 15. Kaasari tulvii.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Retroilija kirjoitti:Kaasari tulvii.
No alotetaan nyt ainakin pistämällä peruasiat kuntoon, eli neulaventtiili ei pidä jos kaasari tulvii. Ennen mitään muuta säätelyjä yms, tämän syy tulee ensimmäisenä selvittää eikä ole mikään ihmekkään jos röpöttää. Syy voi olla kohon takertelu, roska neulavenan välissä ja esim:
-Zone- kirjoitti:Tänään mulle tuotiin uusi kaasari jossa neulaventtiili putsaamisesta/säätämisestä huolimatta ei aina pitänyt. Vuosi, ei vuotanut, vuosi, jne jne.. Syvennyin sitten ongelmaan: Neulaventtiilissä se pieni rautalanka joka tulee kohon sakaraan, näkyi ottavan neulaventtiilin runko-osaan kiinni. Se oli siinä ja siinä pitikö neulavena välilä vai ei. Nyppäsin koko sen rautalangan helkuttiin neulaventtiilistä ja alkoi välittömästi pitämään. Ihan vaan vinkkinä, jos teillä on joskus neulaventtiiliongelmia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Kyseessä siis PHBG, mites siitä koho säädetään? Täytyy napata kaasari pöydälle ja tarkistella.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Oikeastaan varsinaisesti säädetään bensapinnan korkeutta, mutta kaasarista riippumatta säädetään kohossa olevaa kielekettä joka painaa neulaventtiiliä. Näin siis säädetään bensapinta oikeaksi.
http://youtu.be/3z_IOhrSsWEhttp://www.ducatimeccanica.com/float_levels.htmlKohossa täytyy tarkistaa ettei se takertele vaan liikkuu herkästi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
No voi nyt vittu, sehän on koko kohon tappi pudonnut jonneki. Ei kai ihmekään kerta vihasesti tuli vaihdettua viitisen kertaa suutinta kaupan parkkiksella, eipä voi muuta ku tilata uus. Kiitti kuiteski ohjeista, täytyypä tarkistaa varmuuden vuoks kunhan saan sen tapin.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Jos löydät sopivanpaksuisen naulan joka on profiililtaan pyöreä niin voit tehdä siitä väliaikaisen kohon akselitapin. Noista pääsuuttimista, että kannattaa varmistua onko niissä koko merkitty virtausreijän vai virtausarvon mukaan, ne kun ei ole vertailukelpoisia keskenään. Esim Mikunin HEX suuttimissa koot on merkitty virtausarvon mukaan. Mulla kun oli tollasen -83 vuosimallin YZ80 yamahan kaasari, niin sen vakio hex suuttimen koko oli 450. 80cc 2T kone siis vain kuitenkin. Amalin suuttimissa oli muistaakseni vielä jokin ihan oma määritelmänsä.
Kinuskien en tiedä mutta kun kokoja ajattelee niin taitaa olla aika lähelle samat mitä dellortoissa käytetään, mutta tästä huolimatta kannattaa varautua siihen että ajokki saattaa vaatia aika poikkeuksellista suuntinkokoa käytettäessä phbg:ta. Eteenkin kun delluun sopii joitain muitakin suuttimia kuin ne pelkät omat. Itsellä oli myös pitkään aikomukset siirtyä myös tuohon kaasariin, mutta kun olen tuon lambdan ja mittarin avulla saanut tämän alipaineromunkin melkolailla hyvin pelaamaan, niin on jäänyt sitten modaamatta. Toinen syy on että phbg ei sisällä kiihdytyspumppua.
E: Eli tuo 450 virtausarvollinen HEX suutin vastaa aika tarkkaan kokoa 175 toisella merkintätavalla. Tässä pari kuvaa selventämään.
http://i281.photobucket.com/albums/kk22 ... vsflow.gifhttp://i91.photobucket.com/albums/k315/ ... s-flow.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Tuon Dellun asennus oli kyllä itse asiassa helppo homma, ei tarvinnut kun pikkasen pilkkoa vaijeria ja kiinnittää ruuvinippa, laittaa holkki paikalleen ja vaihtaa pidempi bensaletku. Ja tosiaan 74-kokosella suuttimella toi toimi oikein hyvin 72cc:n ja pikkuvenakannen kanssa, mitä joskus kerran päivässä rötäsi kierroksen tai kaks. Onko olemassa edes mitään ohjearvoa, paljonko isompaa saisi pistää isovenakannen kaveriksi? Tosiaan kyseessä 16mm.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista