Keskustelua kaasuttimista #3

strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut strmix » 10.9.2011 11:44

Sama ongelma oli pienemmälläkin suuttimella, eikä mun mielestä käy nyt liian rikkaalla.
ko-ne
Pyörä:
Yamaha Aerox 09
Liittynyt:
11.10.2008 20:26
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut ko-ne » 10.9.2011 11:54

Mutta yleensä röpöttäminen on sen merkki että käy liian rikkaalla eli saa liikaa bensaa. Mutta voihan se tietysti johtua siitäkin että kun kaasari on keuliessa eri asennossa kuin normaalissa ajossa niin kone saa eritavalla bensaa kun normaalissa ajossa..
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 10.9.2011 13:36

Todennäköisesti ongelma on juurikin kaasuttimen asennossa. Voit kokeilla ostaa erilaisen, paremmin keulimiseen sopivan imukaulan. Sen kanssa joutuu tosin käyttämään tarvike/viritysilmanputsaria.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 10.9.2011 15:01

Éki kirjoitti:Onko sähköryyppy? Jos on niin tarkottaa sitä että sulla on liian pien suutin. Kylmänä kun ryyppy päällä niin saa kone tarpeeks soppooo, mut sitkun ryyppy sammuu (lämmin kone) niin ei saa tarpeeks. Itel taas toisin päin. Kylmänä liikaa bensaa ja kun ryyppy sammuu niin just passeli, sähköryypyt... :(

On sähkö ryyppy mutta on vakio asetukset nyt eli 54 suutin neula vakio kohdassaja seos ruuvvi vakio kohdassa. ei pysy käynnissä enää, mutta jos laittaa neulan ihan ylös niin pysyy käynnissä huonosti. Olisikohan jossain tukos?
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 10.9.2011 15:08

Niin ja sitte kun on lämmin ja pysähtyy ja sammuttaa koneen ja oottaa 5 min niin kiihtyy jo paremmin
Buxyy
Liittynyt:
4.9.2010 18:38
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Buxyy » 10.9.2011 15:40

Mul on muuten ihan sama ongelma kun gilerafanilla. Kulkee kylmänä paremmin kun kuumana. Kun kone lämpiää tarpeeksi niin skootteri rupee jotenkin pätkiin, mutta vain pintakaasulla, kun laskee sitä 3/4 kaasulle, niin sitten toimii taas silleen normisti, muttei siis kulje niin paljoo ku 4/4 kaasulla. Mutta jos antaa koneen olla sammuksissa hetken aikaa, niin sitten toimii niinkun ennenkin. Ja ittelläniki on kans toi sähköryyppy. En usko ainakaan että suutin vaikuttaa tohon. Vakio suutin on 72, ja nyt on kiinni tehari ja multivari niin suutin on 78. 80 suuttimella se röpöttää. Voi koittaa vaikka nostaa sitä neulan sokkaa seuraavaks.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 10.9.2011 15:57

Niin ja mulla jos laittaa kaasun pohjaan niin kierrokset laskee ja kuuluu booooo. ja se menee 15 km/h eteenpäin.
-Monni
Pyörä:
Auto
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.1.2011 21:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut -Monni » 14.9.2011 19:00

Mikä nuista dellorton malleista menee suoraan roxiin? Esim. PHVA, PHBH.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 14.9.2011 19:04

Vanhempii missä on phbn 12 vakiona, eli -04 vaijeriryypyllä menee phbn kiinni, uudempii, eli 05- gurtnerilla menee suoraa phva malliset.

Imukaulaan menee sitten taas kaikki, eli phbg, phva, gurtsi ja phbn ristii, eli ryyppy vaa eroaa. ;)

Sitä en tiää et toimiiko kaasuvaijeri noissa kaikissa, eli mimmone luistinkansi, tarttiiko prikkoja/riittääkö pituus jos vetelee ristii noita, mut ainaki noi phbn ja gurtner/phva menee noihi ilmotettuihi vuosmalleihi suoraa.
-Monni
Pyörä:
Auto
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.1.2011 21:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut -Monni » 14.9.2011 19:23

Okei, mutta miten ku phbg ei ole sitä alipaine hommaa siinä, niin mihin se tankista tuleva alipaine letku tulee?
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 14.9.2011 19:29

Ostat phbg racingin, uutena maksaa hunajaa, käytettynä saa jopa 50e.

Tai sit ostat s6 intake systemin, jossa on nippa imukaulassa+ normi phbg, tosin intake systemin kaa ei jostaki syystä saa vakioputsaria kii, vissii vähä erisuuntaa imukaula.

Racingissa tulee jopa tuorevoitelu, mutta ite en luota tollasii, jos on ni järeet virit et tarttii tota 19-21mm kassua.
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 15.9.2011 22:16

Saako merkittävää tehoa eroa jos vaihtaa 17,5mm dellorton 21mm? Kaverina S6 sport pro+tecnigas rs70.
Passaako vakio imukaulaan ja käykö sama suutin koko kuin pienemmällä kaasarilla? Pyörä siis gilera dna
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 16.9.2011 7:22

Kyllä huomaat eron, vähintään tuon pytyn kanssa 19mm, mutta saat erittäin hyvin tehoa irti tuolla 21mm:llä.
Aerox/Nitro osia
Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 17.9.2011 19:43

Miten voi avartaa vakio imukaulaa jos se on kuminen, vai voiko sitä edes?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.9.2011 22:22

No voihan sitä avartaa, jollaki kaiverrat, mutta en olis niin varma että tulee kovin hyvä enkä ite tuskin lähtis tekee.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista