Tekniset ongelmat

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.7.2012 2:57

Mistäköhän kannattas lähtee vikaa hakemaan, kun typhoonissa ei toimi vilkut. Johdoille ei tule virtaa ollenkaan, joten oliskohan katkasija paskana? Vai voiko esim olla, että jos yks polttimo on palanu niin mikään ei toimi(en oo vielä kattonu polttimoita läpi)? Merkkivalokaan ei vilku mittaristossa. Ja toinen probleem, startti pyörii muttei ota mihkään kiinni. Mistä haen vikaa?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jkoljo » 2.7.2012 10:31

En nyt muista ulkoa onko eri skodemalleissa erityyppisiä kytkentöjä, mutta on mahdollista että jos polttimo palaa, vilkut eivät toimi. Tarkista polttimot, jos ovat ok niin vaihda vilkkurele.

Startin ongelmasta, onko akussa täysi varaus? Kokeile ottaa autosta hyppyvirtaa. Mikäli ei vaikuta asiaan, ota variaattorin puolella sijaitseva startin bendix irti (semmonen lapsen nyrkin kokoinen mötikkä joka ottaa varin etulautaseen kiinni kun liikkuu vähän eteenpäin). Liuota bensassa ja kokeile miten toimii. Voit kokeilla kevyttä öljyämistä vaikkapa CRC:llä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.7.2012 11:28

Aivan, nytpä muistinkin että kun koitin joskus sitä bendixiä käsin avata, niin ei ylettänyt varin lautaseen asti :D Sillä saattaa ehkä olla jotain vaikutusta :D Mutta voiskoha toi korjaantua pelkällä rasvaamisella & putsaamisella? Ja katon tänään polttimot läpi, ex stalkkerissa kyllä ainakin vilkku vaikka vaan yks polttimo jos muut ei toiminu ja eikös typhoonissa ole aika lailla samat sähköt?
E: lisää probleemaa pukkaa, kuuluisko ton vaijerin jämän lähteä tuolta pois jotenkin?
Kuva
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 2.7.2012 16:11

Tarvitsen apua niinkin klassisseen ongelmaan, että mopo ei lähde kunnolla käyntiin. Mopoa pitää siis polkea joku vartti ennen kun käynnistyy. Tämän jälkeen mopo tukehtuu muutaman kerran käynnistyksen jälkeen. Loppujen lopuksi lähtee kunnolla käyntiin ja toimii normaalisti. Pienen seisottamisen jälkeen sama ongelma. Tulppa tarkastettu ja antaa kipinää normaalisti , Tulpan väri ruskea ja seos on noin 1.5 kierrosta ilmaruuvia auki. Kaasutin putsattu ja liitokset tarkastettu (huom! Uusi kaasari niin tuskin vikaa)
Saa bensaa normaalisti.

Edit: Voisiko ryypyssä olla vika?
Viimeksi muokannut Mr. Jog päivämäärä 2.7.2012 16:31, muokattu yhteensä 1 kerran
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LaneKit » 2.7.2012 16:31

Sulla jogR nimen perusteella? Itellä teki tota ku akku ol vähä paska biltema :lol: ni ei sähköryyppy toiminu. Latas akkua laturilla ni lähti kylmänäki laakista.

Kokeile sellai et laitat sormen siihe ilmanputsarin tötsään mistä imee ilmaa, pitäs lähteä paremmi jos on ryypystä kii. Itellä lähti tollee laakista ku peitti sen imureijän.

Kiinnostas kyl tietää laitteen virit ja säädötki tarkemmi.
Mr. Jog
Pyörä:
Yamaha jog r 2008 70 cc lower sport
Liittynyt:
27.5.2012 14:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Mr. Jog » 2.7.2012 16:39

Ok. Koitan tota. Tässä tulee vähän tarkempaa inffoo.
Vireinä: Stage6 pro replica, sport pro vari ja 17.5 kaasutin.

Kaasuttimessa 85 suutin, joka toimii hyvin, vaikka voi kuulostaa isolta ja tulpan väri on tosiaan se mikä suurinpiirtein kuuluukin, eli ruskea.

Edit: Tuo aukon tukkiminen auttoi! Kiitosta. Vielä meinaa tukehtua, mutta eiköhän tuosta päästä ku vähän säätelen.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LaneKit » 2.7.2012 16:44

Toi 85 kuulostaa iha ok, tai phva voi kyllä vaatia isompaakin, muistaakseni itellä oli joku 95.

Mut kokeile tota ryyppyä ekana ja jos ajosta toimii ok, ni ei se suutin varmaa lia pien ole, itellä lähtee kummiski iha naps vaa 5 kokoa liia pienelläki, ajaa ei kyllä uskalla.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 2.7.2012 17:44

Noniin, kokeilin kaikki vilkunpolttimot akkuun ja jokanen toimii. Osaisko joku sähkömies sanoo vaikkapa tän kytkentäkaavion avulla, että pitääkö kaikissa vilkuissa(+vilkkujen merkkivalossa) olla toimiva polttimo, että toimii? :) En tiedä onko katkaisijakaan toimiva, senhän voi vissiin mitata yleismittarilla?
E: jostain syystä yön aikana oli öljyvalo ja molemmat jarruvalot menny mykäks.. eli startti ei ees pyöri enää
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 2.7.2012 21:40

akku tyhjä jollei valot toimi ja sähköl ei pyöri
-lataa akku ni vilkut voi ruveta toimii
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 3.7.2012 10:05

Akussa oli virtaa jotain 12.6v pintaan, joten pitäs kyllä vilkkujen vilkkua jos on vilkkuakseen? Ja viimeistään käynnissä ollessa, kun lataakin normaalisti.. Ja sähköllä ei pyöri, koska jarruvalo ei jostain syystä toimi enää kummastakaan vivusta.
E: mutta koitetaan latailla jossain vaiheessa
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 4.7.2012 11:54

.
Viimeksi muokannut murmeli speed päivämäärä 10.7.2012 10:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 4.7.2012 12:02

Narakun rajottamaton mikä? CDI? Pyörä oli mikä? Virityksiä oli? Kerroppa vähän tietoja, ei tolla tiedolla kukaan osaa sanoa juuta eikä jaata.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 4.7.2012 13:12

.
Viimeksi muokannut murmeli speed päivämäärä 10.7.2012 10:54, muokattu yhteensä 1 kerran
-Gazzu-
Pyörä:
Ei olee
Paikkakunta:
TurKu
Liittynyt:
26.10.2009 23:14
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut -Gazzu- » 4.7.2012 19:54

Hei kaverit, on semmone ongelma skootterissa, minkä aattelin ostaa:

Eli kun skootteri oli keskiseisonta tuella, takapyörä ilmassa ja antoi kaasua, niin hyvin kävi, ei booannut tai muuta, MUTTA kun lähti ajamaan ja antoi kaasun enemmän kun puoliksi, alkoi ns. rahina variaattorista tai jostain. Kierrokset tippui, ei booannut eikä sammunut, vaan hyytyi ja pientä rahinaa kuului. Ellei ajanut puolellakaasulla kiihdytystä ja sitten kaasu pohjaan, ääntä eikä hyytymistä tullut.

Voi olla et ryyppy on jumittunu, jos käy helvetin rikkaalla vai olisko variaattorista jotain rikki?
jos varist olis jotain rikki, niin madaltuisko kierrokset myös hyytymisen mukaan vai nousisko enemmän muttei liikkuisi?

ei oo kato kokemusta skoottereista yhtään :s
Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 5.7.2012 12:47

Mikä tuossa roxissa on ku on lähtee tosi hunosti käyntiin ja ei pysy tyhjäkäynnillä vaikka tyhjäkäynti ruuvi on pyöritetty loppuun saakka? sylinterisarja on vasta vaihettu ja läpätki oli hyvässä kunnossa.

E: tällä hetkellä ei lähe käyntiin edes poralla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista