Kierrosluvun rajoittimet #2

joik2ww
Liittynyt:
26.1.2010 19:32

ViestiKirjoittanut joik2ww » 23.5.2010 23:28

pitäs saada riju MRT 09 malliin uus kierrosrajoitin mielellään napillinen kun tyhmyyttäni menin poraamaan ja nyt haluisin sellasen takas ku tulin katuman päälle( onneksi jo ennen ku jään kiinni)
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.5.2010 17:15

Rieju MRT ei ole skootteri, suosittelisin kysymään tuolta mopopuolelta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
motozeta
Liittynyt:
8.10.2009 22:42

ViestiKirjoittanut motozeta » 26.5.2010 21:50

Tuli taas innostus alkaa tekemään rajoittimia niin miten sais tehtyä HALVIMMALLA sellasen rajottimen joka alkaa rajottamaan Vasta jossain 50kmh vauhdissa?
Joku digitaalinen nopeusmittari varmaan tarvitaan johon kytketään joku anturi tms joka laittaa rajoittimen päälle?
msrkus
Pyörä:
yamaha aerox -08
Paikkakunta:
espoo
Liittynyt:
2.9.2008 17:24

ViestiKirjoittanut msrkus » 28.5.2010 19:14

minne ois hyvä siottaa on off rajoitin se nappi ja miten se asennesstais aeroxiin?? ja mistä sais halvalla tommossii rajoittimii??
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.5.2010 20:06

Tiedän ainoastaan yhden nopeudesta rajoittavan rajoittimen, ja se on minun ja Shapen kehittelemä Oopic-rajoitin. Moni on uhannut toteuttaa saman idean huomattavasti halvemmalla Atmelin piirillä, mutta kukaan ei ole vielä ilmoittanut onnistuneensa siinä. Atmelilla teossa on se haaste, että se ei tue moniajoa, ts. et voi mitata nopeutta ja rajoittaa sopivalla pulssilla samaan aikaan. Rajoittimen tekoon löytyy suht hyvät ohjeet linkkini takaa, homma vaatii hyviä ohjelmointitaitoja (C++, Java tai Basic), juotostaitoja ja paljon loogista ajattelua.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Kekishero
Pyörä:
Suzuki RGF ja MBK Mach 07
Paikkakunta:
Euroopassa luultavasti.
Liittynyt:
27.5.2009 17:35

ViestiKirjoittanut Kekishero » 2.6.2010 21:03

Edit: paljo semmonen potentiometri maksaa?
Haittaako jos polko kuumeni pikkasen ku juotti sitä?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 3.6.2010 18:13

Riippuu ihan potentiometrin laadusta ja myyjäliikkeestä. Noin 50snt - 5e. Polko kestää kyllä lämpöä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 13.6.2010 17:04

Eli mulla on boosterissa toi kytkin, jossa on Off-Parkit-Ajavalo. Parkkeja ei enään ole kiini, joten suunittelin laittaa rajoittimen niin, että sekä parkkien, että ajovalo asennossa toimii ajavalot, mutta kun nappi on ajavalo asennossa, niin myös rajotin on päällä.

Suunittelin toteuttavani kytkennän näin:
Kuva

Ainoa mitä mietin, niin mitkä olisi tarpeeksi kestävät ja tähän käyttöön soveltuvat diodit? Tai olisiko jollakin parannus ehdotuksia yms?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 13.6.2010 22:38

Joo eli aeroxiin pitäs rajotinta saada.. on/off katkaisijalla. Muutamia kysymyksiä ny sit: Eli kuinka helppoa on itse tehdä rajotin mopoon? vai kannattaako ostaa valmis kaupasta? Ja sit viä et pystyykö kun on rajotin päällä niin nopeutta säätämään vaikka 50km/h? eli voiko sitä rajottimen rajottavuutta säätää? :D
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 13.6.2010 22:49

Nassek kirjoitti:Joo eli aeroxiin pitäs rajotinta saada.. on/off katkaisijalla. Muutamia kysymyksiä ny sit: Eli kuinka helppoa on itse tehdä rajotin mopoon? vai kannattaako ostaa valmis kaupasta? Ja sit viä et pystyykö kun on rajotin päällä niin nopeutta säätämään vaikka 50km/h? eli voiko sitä rajottimen rajottavuutta säätää? :D

itse pystyy tekemeen suht helposti ostamalla vastuksen kaupasta ja sit semmosen katkasimen (lisää jossain blogissa, tarkat ohjeet). Sitä rajottavuutta saa säädettyä, ei kuitenkaan kannata alkaa rajoittamaan esim. teharillista skotua 45/50km/h, koska kiihtyvyys kärsii ja poliisit varmasti alkaa ihmetteleen. easylta saa rajottimen 15€+12€(postit)=27€. moposportilla maksaa 29,90€+ postit(ei tietoa hinnasta) mutta järkevämpää tilata easylta vaikka tilauksen tulemiseen meneekin pari viikkoa.
Ja lopuksi kuva säädettävästä rajoittimesta (jollainen myös itsellä (Y)) http://www.mc-scatter.com/images/webkuvat/319-804.JPG
Tuo sininen nappi mitä voi kiertää on itellä mysteeri O_o mitä se vaikuttaa.
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 13.6.2010 22:56

Joo kattelin kans moposportis olevaa rajotinta ja aattelin sen ostaa. eikös siin oo kans säädettävä se rajotin et saa kulkee sen 45 tai jtn? Ku itel on kuriton vakioputki ja menee semmone 70.

Kokemuksia tästä rajottimesta? toimiiko ja kestääkö? http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 804&theme=

Ja sopiiko aeroxii? ja tuleeko ohjeita mukana et tietää mitä kytkee mihinkäki? :o
Ari$aka
Pyörä:
Honda CRF 450 '04
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
2.10.2006 20:01

ViestiKirjoittanut Ari$aka » 14.6.2010 0:02

Toimii, kestää, ja sopii. Kytkentäohjeet tulee mukana. Suosittelen ostamaan.

Katkaisija on pienikokoinen ja erittäin helppo piilottaa hyvään paikkaan.

Rajoittimessa on kaksi ruuvia, toisesta säädetään että miten paljon se rajoittaa, ja toisesta hienosäädetään pätkiminen pois.
"Kun haluton laittaa tarpeettoman tekemään hyödytöntä, tuntuu siltä, että turha työ menisi hukkaan"
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 14.6.2010 16:40

Okei kiitoksia pitääkin pistää piakkoin tilaukseen =)
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 17.6.2010 22:03

Noniin nyt siis tuli tuo kyseinen rajoitin ja rupes ihmetyttään toi ryöstäjä et kuinka siihe pitäs ne johdot saada kiinnitettyy ja et täytyykö se impulssikäämin johto katkasta ja kuorii vai miten se ryöstäjä juttu ees tehää.. O_o

muu on kyl suht selvää.. :p
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 17.6.2010 22:48

Eli sulla pitää olla ryöstäjä, johtoa jonka haluat liittää impulssikäämiin ja ehjä impulssikäämi. Livautat impulssikäämin ryöstäjän hahloon, ja sitten taivutat ryöstäjää siten että se impulssikäämi jää ryöstäjän rakenteen sisään. Sitten laitat liitettävän johdon (ei tarvi kuoria) ryöstäjään sen toisen puolen reiästä, perille asti. Otat pihdit ja puristat ryöstäjän niitin alas asti, se yhdistää johdot. Lopuksi taivutat ryöstäjän kannen kiinni.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista