Tekniset ongelmat

Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 11.7.2012 17:49

Mikä tuohon roxiin tuli ku ajaessa sylkäs putkesta booas ja sammu eikä lähe nyt käyntiin ja välillä sylkee putkesta ku yrittää polkea.
samuppoika
Pyörä:
cagiva mito, ex yamaha jog, ex fude
Liittynyt:
22.9.2011 20:38
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut samuppoika » 11.7.2012 22:03

Chekkaa että tulpanhattu on kunnol kii mul ainaki tekee just tollee jos lähtee töyssys irti.varmaa oot kyl älynny jo testata :s
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 11.7.2012 22:19

Vaihdappas tulppa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.7.2012 11:41

Sellaistaa ongelmaa nytten, ettei derbi atlantis lähde käymään.

Eli pikkuveli sadekelillä oli ajellut kauppaan ja sieltä lähtiessä ei lähtenyt enään käyntiin.
Antaa kipinää, saa bensaa, kokeiltu toisilla tulpilla, kaasari yms. putsattu. Sylinteriin kun laittaa bensaa, derbi ei edes yritä käyntiin eli jostain pääsee paineet pois? Kummiskin siellä on kovat puristukset, samanlaiset kuin aijemmin.

Kiitos niille jotka jaksaa vaivautua! :)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Jaaso
Pyörä:
Aerox -00
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.5.2012 22:51
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Jaaso » 15.7.2012 14:07

Ajattelin nyt tänne pistää, eli kurkkasin tankkiin taskulampun kans etä kuinka vähän siellä on bensaa ja siellähän sitte jotain pieniä hiekan jyviä leijuskeli tankin pohjalla, eli miten nyt putsaan sen?
Bensaletkusta valuttaa bensat pois ja sitten huuhtelee sen tankin ?

Ja voiko tuo olla syy kun ajaa niin yhtäkkiä tehot katoaa ja kierrokset laskee, sitten ku käyttää kaasun pois niin taas vetää vähän aikaa :s Ajattelin syyks että ei oo bensaa, mittari näytti nollaa mutta oli siellä vähäsen bensaa.Sitten huomasin että siellä oli tuota hiekkaa.
J__L
Pyörä:
Niitä on liikaa...
Liittynyt:
3.6.2010 22:24
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut J__L » 15.7.2012 14:26

Yam4ha

Ettei ole sitten kannentiiviste mennyt? Kyllä sen pitäisi nätisti muutamalla polkasulla lähteä käymään jos antaa kipinää ja bensaa pistää tulpanreijästä sisään. Voi olla myös että kipinä ei ole tarpeeksi vahva, silloin sytytyksessä vikaa. Sytytyspuola voisi olla silloin syy.

Entäs ilmanputsari? Ettei olisi vain päässy se kastumaan?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.7.2012 14:35

Joo siis kaikki putsarit sun muut puhdistettu yms.
Hyvä kipinä tulee, kannentiiviste, kampiakselin stefat vaihettu n. 200km sitten kun kampura vaihettiin.

Sitähän minäkin, että kyllä siellä joku vuotaa kun sehän pitäisi lähteä käyntiin kun laittaa bensaa sylinteriin jos mikään ei vuoda. Nooh, pitääpä aukaista näin aluksi kansi ja kattoa tiiviste.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 15.7.2012 16:29

Oiskohan toinen stefa pullahtanut ulos?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.7.2012 16:40

Joo pitää ne kattoa. Mutta eikös silloin myös puristuksia häviä?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 15.7.2012 16:44

Ei. Eihän ne stefat puristuksiin vaikuta. Jos nyt kampikammion painetta ei lasketa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 15.7.2012 23:21

Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Éki » 15.7.2012 23:53

Noniin roxissa hieman ongelmaa ja oma tietämys loppui ...

Eli ajoin noin 30km matka-ajoa ei mitään kauheaa rääkkäystä vaan rauhallisesti 50km/h. No sitten roxi alkoi hyytymään ja loppuen lopuksi alkoi kuulua ihme rahinaa, aivan kuin hihna oisi ollut sanomassa itseään irti. No heti seis ja roxi sammuksiin, varikoppa auki ja hihna oli aivan normi kunnossa.

Siitäpä koppa kiinni ja polkemaan, mutta kuuluu ihme rahina ääntä ? Mutta silti hörähtikin käyntiin, mutta sammui saman tein ja kuulosti sen verran pahalle, että soitto kyydille ja roxi jäi odottamaan hakua.

Nyt kun sain roxin pihaan, ensin tarkistin pytyn tietysti = aivan uutta vastaava. No sitten kokeilin välystä kiertokangessa, sivuttais suunnassa about 1cm :o Onko aivan normaalia? No eihän siinä, kokeilin että kuuluuko rahina kun pytty oli poissa, niin vieläkin kuului.

Seuraavaksi variaattori auki ja vari pois. pyöritin kampiakselin päästä niin se systeemi siitä stefan edestä ( startin isomman rattaan päältä laukesi ja ne kuulat + jouset tuli ulos. No sitten se pienempi ratas pois, että sain sen suuremman käsiini niin se laakeri siinä suuremman rattaan sisässä näytti aika kuoleelle + kärsineelle. No kaikki hilppeet oli nyt poissa variaattori puolelta ja pyöritin kampiakselin päästä niin rohinaa ei enää kuulunut, välystä ei ollut sivu suunnassa mutta ylös alas oli sen verran, että kädessä tuntui hieman.

Mutta mitäs nyt? Mistä tämä rohina johtui ja tarvitseeko alakertaa alkaa avamaan ja mennä '' tuntemattomalle alueelle'' mitä en olekkaan vielä tutkinut :D

Eli voisiko olla vika vain variaattori puolella, vaiko sitten runkolaakereissa, tai jossain muualla?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zoneri » 16.7.2012 0:00

Rajis- kirjoitti:Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..


Tiivisteliimaa koklaa laittaa tiivisteen kera.


Ekille, siis ymmärsinkö, että kiertokanki liikkui ylösalas vähän? Jos sitä tekee niin alakerran remonttia kannattaa tehdä. Sivusuunnassa heiluntaa saa olla. Paljos tuo vehe on ajettu?
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 16.7.2012 0:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 16.7.2012 0:02

Siis jos tuntuu välystä kun otat kampiakselin päästä kiinni ja koitat liikutella sivuille niin silloin on runkolaakeri(t) vaihtokunnossa, siitä se rahinakin luultavasti kuului. Kiertokangen sivuttaisvälys on normaalia mutta pituussuuntaista välystä ei saa olla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Rajis- » 16.7.2012 0:15

Zoneri kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Mikä helvetti voi boosterissa olla, kun ottaa vieläkin imuvuotoa vaikka oon yläkerran ja imukaulan/läppien tiivisteet tehny kaikki uusiks :| Eli käy tyhjäkäyntiä sillee aaltoilevasti ja ajosta ku heittää kaasun pois nii jää jurnuttaa kovilla kierroksilla. Viriä metran hm 68cc, giannelli shot, 21mm phbg pipercrossilla 85 suutimella(koitan vielä 90 suuttimella ku sellanenki löytyy). Ei toimi ryyppy päällä sen paremmin..


Tiivisteliimaa koklaa laittaa tiivisteen kera.

Tollasesta tiiviteliimasta teinki kaikki tiivisteet, ei luulis vuotavan..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista