Keskustelua kaasuttimista #3

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.9.2011 20:54

Läppäohjatussa koneessa on todellakin paljon enemmän tehoa kuin mäntäohjatussa, älä ihmeessä ota niitä läppiä pois. Ne on siellä hyvästä syystä. Kannattaa lukea alan kirjallisuutta jos haluat niiden olemassaoloon selityksen :)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 28.9.2011 20:57

Luistiohjattu 8) Sellasen ku sais värkättyä skodesta ni kyllä repis, paljon tehoa korkealla, kapealla tehoalueella, eli täydellinen omaan makuun.

Mutta mitä menetän kun ton 70cc muokatun airsalin, RS2:sen ja muitte perus sporttikamojen kanssa on "vaan" 17,5mm, eikä 21mm?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 29.9.2011 7:02

Tehoa ja vääntöä.
Aerox/Nitro osia
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.9.2011 10:04

No eipä toi tullu yllätyksenä, mutta miten paljon konkreettisesti huippuja ja kiihtyvyyttä.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 29.9.2011 14:11

Kyllä sen eron tuntee selvästi, 21 vääntää uskottomattoman hyvin ja tuo kulkuakin aika kivasti.
Aerox/Nitro osia
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jonik1 » 29.9.2011 14:46

Kannattaa ostaa suoraan litteäluistinen, jos haluaa kunnolla tehoeroa. Huippuihin kaasarin koko ei vaikuta juurikaan, mutta vääntöä (=bensankulutusta) tulee huomattavasti lisää.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.9.2011 16:59

Tosta litteäluistista oliki piikkipuolella puhetta, ni käsittääkseni ei ole tehoeroa täyskaasulla, koska silloinhan luisti on "katon" kanssa tasassa kummassakin, eikä pyöreäluistin aiheuttama pyörteily osakaasulla vaikuttaisi.

Ja 21mm pgbg racingiha se on mielessä, saa hyvi toho perus imukaulaan, saa muokatun vakioputsarin kiinni ja saa käytettynä alle 60e. Hinta on tärkein tekijä, mutta en kyl mihinkään tnt paskaan sorru :D
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut J-P@ » 29.9.2011 18:01

Ite oon ainaki huomannu sen, että isommalla kaasarilla todellakin mennään lujempaa.

19mm PHBG kans huiput jäi S6sp70cc kamojen kans 94km/h ja 24mm litteeluistisen kaasarin myötä mentiin yli 105km/h.
Toki tuo kaasarin malliki vaikuttaa.

19mm suuttimet kokeiltiin väliltä 90-110, paras oli 92.
24mm suuttimet kokeiltiin väliltä 95-120, paras oli 108.

Vääntöä, kierrosherkkyyttä ja raakaa tehoahan tuli jumalattomasti lisää noiden välillä.
Kaasuun vastaavuuskin oli helpompi säätää.

Viimeiset rippeet sain vielä jälkeenpäin irti bensapumpulla.

Ite suosittelen tuota (Keihin) 24mm PWK kaasaria näihin medium/upper sportti peleihin.
Lower sporttiin menee loistavasti tuo 21mm PWK.
Kuvat.fi - J-P@
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 29.9.2011 18:09

Meneekös tuo kaasuvaijeriin nätisti ja mites ryyppy? Tollane s6 ryyppyvaijeri löytyyki. Ku mietin ton keihinin osien saantia, ja aika moniha on ns. kopiokeihineitä, ni mites laatu.

Ku toi 21mm lortto ois helppo asentaakki, ku osaa saa ja paljon. :)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Shape » 30.9.2011 21:44

Olikos noissa 21 ja 24 millisissä PWK:ssa Powerjet?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-Monni
Pyörä:
Auto
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.1.2011 21:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut -Monni » 30.9.2011 23:00

Vaihoin vakio kaasarin tilalle 18 dellorto phbg, niin kaasuvaijeri jää liian pitkäksi. Eli, kun vääntää kaasua niin kierrokset ei nouse ollenkaan. Pitääkö mun lyhentää kaasuvaijeria ja jos pitää niin miten?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.10.2011 10:39

Koita nyt ekaks kiristää ne kaikki säädöt.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
-Monni
Pyörä:
Auto
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.1.2011 21:14
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut -Monni » 1.10.2011 10:49

Juu, sain nyt toimiin, ku siitä kaasarin päältä puuttu se putki.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jonik1 » 1.10.2011 13:07

Shape kirjoitti:Olikos noissa 21 ja 24 millisissä PWK:ssa Powerjet?

Kyllä on. Sen saa pois, jos haluaa ostamalla reiättömän suuttimen. Ilmajäähyssä tuosta ainakin on hyötyä. Kuuma kone tykkää rikkaasta seoksesta. Esim. kannen lämpö alle 100 astetta, ei ryyppy päällä pysty ajamaan. Yli 120 astetta, ryypyn kanssa tehot kasvavat. Nestejäähyssä tätä "lämmin/kuuma kone" -eroa ei juurikaan ole (lämmöt pysyvät paremmin kurissa), mutta ilmajäähyssä ero on huomattava.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 2.10.2011 23:03

Mikä vakio 17,5mm dellorton kaasari Gilera DNA:ssa on ja siinä on sähköryyppy?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista