Keskustelua kaasuttimista #3

_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 2.10.2011 23:06

Jos meinaat sitä mallia niin varmaankin phva, ainakin omassa missä on sähköryyppy.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.10.2011 7:52

Mutta kattelet niitä kaasarin kylkiä ja siellä sitet jossain on se kaasarin malli.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 3.10.2011 21:46

THX! Mutta miten sen kaasuttajan neulaventtiili avataan?
Petzkuu
Pyörä:
CPI SX 50 -06
Paikkakunta:
Honolulu
Liittynyt:
25.6.2009 12:37
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Petzkuu » 4.10.2011 13:22

Kaasarin pohja auki, parilla ruuvilla kiinni sitten kohoa kiinni pitävä pieni tappi irti jolloinka koko kohon saa irroitettua. Neulaventtiili on kohossa kiinni kai jollain klipsillä, napsasee vaan irti.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 10.10.2011 13:31

THX man!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Shape » 10.10.2011 22:56

Ihan infona kerron tämän. 10 numeroa pienemmällä suuttimella voi pakolämmöt nousta jopa 200 astetta. Koneen toimintaan ei ollut suuttimen pienentämisella juurikaan vaikutusta, eli kone voi käydä jopa vaarallisen laihalla ilman booaamista. Siksi kaasuttimen säätämisessä seuraava muistisääntö pätee: Aloita rikkaalla, pysyt rikkaana.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 10.10.2011 23:13

Joo ja sen voi monesti jopa pakoputkesta huomata että milloin käy liian laihalla, nimittäin putki joskus suorastaan hohkaa lämpöä niin että sen tuntee melkein puolen metrin päähän. Itsellä hohkas silleen vakiosuuttimella ja vaihdoinkin äkkiä isompaa tilalle ja lämpö tippui selvästi. Aloittelijan voi ehkä olla vähän vaikea huomata milloin putki vastaa grilliä mutta eron voi huomata jos kokeilee.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jjerE__
Pyörä:
Yamaha Aerox -04
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.9.2009 21:34
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jjerE__ » 11.10.2011 6:59

No veikkaan että itselläni on suht sopiva suutin (85) vaikka putki ottanut paisarista ja sen jälkeen väriä oikein kunnolla, muuttunut siniseksi, taasen alkukäyrästä ei väriä ole ottanut yhtään :DD
liekkö johtuu että kiillotin ton putken. ;)
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 11.10.2011 14:34

Tuli ostettua 21mm phbn dellorto tuon vanhan 17.5mm tilallalle. Minkälaisesta suutinkoosta kannattaa lähteä liikkeelle, 17.5mm oli 105 kokoinen suutin.
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 11.10.2011 15:00

Kokeile aluksi vaikkapa 100-110 välillä suutinta.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
jjerE__
Pyörä:
Yamaha Aerox -04
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.9.2009 21:34
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jjerE__ » 16.10.2011 14:40

Onko porukalla kokemuksia että pystyykö vakio imukaulaa avartamaan vaikkapa dremelillä+hiomarullalla?
Syntyykö siitä mitään vai onko tuhoon tuomittu ajatus? :roll:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 16.10.2011 17:23

Kyllähän noita on tehty, mutta ei se todellakaan helppoa ole. Nyrkkisääntönä on ehkä se, että vain jos tiedät homman onnistuvan, osaat tehdä sen Dremelillä ;)
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 18.10.2011 20:19

Onko boost bottlen ''säiliön'' olla myös tietyn kokoinen, kun ajattelin tehdä omaan skoboon boost bottlen?
Vai käykö joku vahva pieni pullo?
(tiedän, että tämä ei kuulu tänne, en vaan jaksanu uutta ketjua tehdä. :lol: )
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.10.2011 21:03

Sen todellakin pitää olla juuri oikean kokoinen, ja käytännössä tehoa et saa "normaalilla" boost bottlella muuta kuin lumevaikutuksen kautta. Kunnollinen boost bottle tulee todella paksulla letkulla kiinni aivan imukaulan lähelle, ja imukaulan tulee käytännössä olla rankasti modattu boost bottlea varten. Lisäksi kannattaa pitää mielessä, että boost bottlesta on hieman hyötyä vain todella tehokkaissa vehkeissä.

Netistä löytyy exel-kaavat bb:n tekemistä varten, mikäli olet vielä kiinnostunut asiasta. Tsekkaa tietopankki. Toisaalta täytyy vielä summata, että ei maksa vaivaa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
latezii
Liittynyt:
6.10.2011 13:49
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut latezii » 19.10.2011 18:32

mikähän aprilia sr -02 (kaasari koneella oleva ilmajäähy eli minarelli..) vaivaa ku ajelin kavereitten kaa n.10km ekaks toimi ihan normaalisti sit ku olin ajamassa kotiin ni boooooo... vaikka olis ryyppy päällä ni silti tekee samaa.. sit ku pomppii ajessa ni ei mitään rupee kulkemaan jonkun aikaa,mutta sit taas kohta booooo...

tulppa vai kaasarissa paskaa ?? :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista