Tekniset ongelmat

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.7.2012 12:09

Onhan se mahdollista, ite nähny useemmanki sellasen tapauksen. Mutta pääasia että vika löyty ja menopeli toimii taas. :)
[quote="erska420"]malossi blaaablllaaabllaaaa..... ilmanputsariblaabllaaalbblalaa.... ja pipercrossblaalblalalbllaa....[quote]
Tiedätkö, musta tuntuu ettei kukaan oo enää perillä mitä sä olet tehny, ja mitä et ole tehny sille vehkeelles. Tai mitä osia sulla siinä on, ja mikä oli ongelma. Ensin:

1.Opettele kirjottaa selvästi.
2.Kerro tarkalleen mitä osia siinä on, mitä on vaihdettu. (Ilmanputsari, putki, kaasari, pytty, kaikki...)
3.Lue edes tietopankista kaasarin säätö artikkeli.

Tottakai se toimii isommalla suuttimella kun sanotaan, kun kaikki käsittivät että haluat säädöt putkelle(?) ja vakioputsarille. Mutta jos sulla onki vapari, se muuttaa suuttimen kokoa ainaki toiset 15numeroa. Sen takia täytys tietää kaikki mitä sä oot sille tehny että voi antaa edes neuvoa, minkä kokosta suutinta kannattaa koittaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut erska420 » 20.7.2012 13:47

okei eli nyt kerron ihan kaikille osat mitä siihen on vaihdettu alkuperäsestä :) malossin 50cc sport pytty, dellorto 17.5 kaasari, malossin fly kytkin, malossin rullanpidike, stage 6 voimansiirtolevyt, 4.2 grammaset rullat, prikka kiinne, stage 6 pro replica putki, malossin ilmanputsari jossa pipercross päällä, 120 suutin, vakio kytkinkello, malossin keltaiset kytkinjouset (50%) malossin punainen vp jousi (50%) ! muuta en ainakaan nyt keksi D: ja ongelmahan oli se että nitro lähtee kylmällä koneella heti piikillä kiihtymään mutta ei enään sen jälkeen vaan siihen tulee 3-5sek viive :) kiitos
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Sudee » 22.7.2012 9:25

Laitappas Malossin punaiset kytkinjouset niin pitäisi parantua.
Aerox/Nitro osia
derbikirso
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Liittynyt:
4.7.2012 22:56
Läjä derbi

ViestiKirjoittanut derbikirso » 22.7.2012 20:10

Elikkä mulla ois taas tälläinen ongelma derbissä tällä kertaa teknisestä osiosta.. Kaasua vääntäessä aluksi kuuluu normaali ääni mutta kun pistää pohjaan kuuluu mykkä ääni putkesta ja tukehtuu. 2 kertaa jättänyt tienlaitaan samasta syystä!! Viime kerran jälkeen ei lähde enään käyntiin taikka lähtee mutta tukehtuu heti. Suuttimet ovat vaihettu vakioihin enempää en osaa. Tarviin neuvoja sillä nyt on Mikkelissä jo 1 miitti jäänyt väliin ja mikäli toinen tulloo niin pakko päästä mukaan. Kyseessä Derbi Senda X-Race 2007 SM ja tämä vika alkoi kaatumisen yhteydessä mutta uskon että mopossa piiloskeli tämä vika aijemminkin mutta paljastui vasta kun lipat tuli heitettyä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.7.2012 20:42

1.Tää on skootteripuoli.
2.Kukaan ei osaa tolla perusteella sanoo oikeestaan mitään.
3.Kerro kysyessäs myös virit ja sääöt, mitä on tehty.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut JamppaT » 22.7.2012 21:46

Starttiongelmiin kaipailis vielä apuja. Elikkäs kylmänä skoba lähtee heti käyntiin sähköstartilla niinku kuuluuki ja mopo käy hyvin (käy ehkä jonkuverran lämpimämpänä kuin ennen ja tyhjäkäyntiä hankala säätää että pysyis käynnissä?). Kun kone ajettu lämpimäksi, pari kilsaa riittää, niin eipä lähde sähköstartilla enään käyntiin. Antaa jäähtyä 15 min, niin lähtee käymään taas nätisti. Kiksi romuna joten sillä en voi kokeilla lähtiskö kuumana, mutta tuntuu kyllä että ton sähköstartin piirissä on vikaa.

Bendixin ja etuvarin lautasen rattaat ehjänä, kahella eri akulla kokeiltu jotka molemmat pariin kertaan latailtu täyteen. Vastaladatuilla akuilla lupailee kyllä enemmän ja lähtee vähemmän jäähdytyksen jälkeen käyntiin. Vieläkö olis jotain mitä vois tarkistaa tai missä vika vois olla? voiko starttimoottoria esim tarkistaa jotenki jne.? Tai vieläkö vika vois mahdollisesti olla jossain muualla? automaattiryypyn toiminta tarkistettu ainakin, eikä suuttimien puolesta pitäs liian rikkaalla käydä. Ilmanputsari putsattu, kaasari käyty paineilman kanssa läpi. Mäntä just kyllä vaihdettu jos jotenki vaikuttaa, ei kyllä heti ollu tota ongelmaa sen jälkeen.
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.7.2012 21:48

Millos viimeks tulppaa vaihdettu? Oothan tyhjäkäynnin säätäny hyväks lämpimällä koneella?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut JamppaT » 22.7.2012 21:54

Tulppa vaihdettu männänvaihdon yhteydessä n.200km sitten, kokeiltu myös toisella tulpalla. Ja tyhjäkäynti on säädetty lämpimälle koneelle, täysin kylmänä kyllä niillä säädöillä kierrokset jää huutamaan aika komeesti kunnes minuutin/pari on lämmitelly.
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.7.2012 21:59

Koitappa vähän isommalla suuttimella. Jos käy laihalla niin voi käynnistyä huonommin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.7.2012 22:09

Ei se pääsuutin siihen käyntiinlähtöön edelleenkään vaikuta (saatan kyllä olla ite joskus mumissut päinvastaista mutta kantani on tällä hetkellä tuo), neulan asento ainakin itelläni vaikuttaa, mutta JamppaT kokeile laittaa seosruuvia vähän rikkaammalle eli kiinnipäin, mulla oli niin että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun sähköryyppy meni pois päältä niin sammu heti koska seosruuvi oli liian laihalla, pisti rikkaammalle niin kävi hyvin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 22.7.2012 22:11

Mites toi muuten menee toi ilmaruuvi, sisälle päin niin rikkaalle ja ulos niin laihemmalle?
Midrace Aerox projekti
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 22.7.2012 22:16

Juurikin näin. Yleispätevänä ohjeena voi pitää 1-1½ kierrosta auki, jos tarvitsee yli 3 kierrosta aukaista, niin silloin pitää jo tyhjäkäyntisuutinta vaihtaa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut JamppaT » 22.7.2012 22:28

Palezu kirjoitti:... mutta JamppaT kokeile laittaa seosruuvia vähän rikkaammalle eli kiinnipäin, mulla oli niin että kylmänä lähti hyvin käyntiin mutta kun sähköryyppy meni pois päältä niin sammu heti koska seosruuvi oli liian laihalla, pisti rikkaammalle niin kävi hyvin.

Joo nyt vasta tajusin että onha tossa mun kaasarissa seosruuvikin :D Ilmaruuvia oon vaan pyöritelly. En ollu aikasemmin siis tajunnu ku se on toi alempi: http://imageshack.us/photo/my-images/860/gurtner.jpg/ eli miten ihmeessä tota säädetään ku ei oo mitään kantaa tossa? :D

E: Vai meneekö ne just toistepäin, mutta kumminkin :lol:
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
jukebumm
Pyörä:
Gilera Stalker NKD -09
Liittynyt:
28.10.2011 23:24
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jukebumm » 23.7.2012 10:12

Ossaako kukkaan tietää mikä vois aiheuttaa semmosta ongelmaa skootterissa ettei ota täysiä kierroksia tekemälläkään. Kulkee paremmin hieman vajaalla kaasulla kuin kaasu pohjassa, vajaalta kaasulta kun lyö kaasun pohjaan niin kierrokset ei nouse vaan junnaa ja laskee ei siis ota niitä huippuja mitä ennen. Myös alamäkeen saattaa kiihtyä sekuntin tai pari ja sitten kierrosten nousu tökkää ja laskee. Skootteri on siis gilera stalker. Vika ilmenee prikan kanssa ja ilman prikkaa putki tällä hetkellä gianelli go. On koitettu pari numeroa isompaa suutinta, pienempää suutinta, uusi tulppa sekä uudella puolalla/CDi on koitettu, mutta vika pysyy.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 23.7.2012 12:02

Vari huonoissa säädöissä?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista