Tekniset ongelmat

JamppaT
Pyörä:
HVA SM -09 (Ostakee!)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.12.2010 20:33
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut JamppaT » 24.7.2012 18:31

Nyt loppu iteltä ideat :D eli lyhyesti ongelma tämä: Kylmänä lähtee nätisti startista käymään, toimii hyvin ajaessa. Koneen lämmettyä jos jättää tyhjäkäynnille 10sec pidemmäksi aikaa -> sammuu. Ei lähde käyntiin lämpimällä koneella, kuin vasta 15-30min jäähdyttelyn jälkeen.

Mitä on jo tehty: Kaasari putsattu huolellisesti paineilmalla, ilmanputsari pesty, automaattiryypyn toiminta varmistettu että toimii just oikein, kolmella eri tulpalla kokeiltu, tyhjäkäyntiä säädetty vaikka kuinka.

Jos yrittää lämmintä konetta startata, niin välillä suhahtelee putkesta ilmaa? :D

E: Voiko vika enään olla missään muualla kuin startissa? ei jaksa jostain syystä lämmintä konetta pyörittää käyntiin? Kiksi rikki, joten sillä ei voi kokeilla.
Viimeksi muokannut JamppaT päivämäärä 24.7.2012 19:27, muokattu yhteensä 1 kerran
M: Osina Speedfight 2 skootteri!
M: Husqvarna SM 125
pv_best
Liittynyt:
4.11.2006 18:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut pv_best » 24.7.2012 18:51

Tulpanreijästä kun laitto bensaa ni lähti käyntiin eli mitä kaikkea pitäs kattoa?
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 24.7.2012 18:54

Kato ensiksi, että meneeko tankista kaasarille bensaa.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.7.2012 21:02

Mites ilmaruuvi? Jos pidät konetta tyhjäkäynnillä hetken ja painat kaasun nopeasti pohjaan, booaako vai röpöttääkö? Koneen tulisi nostaa kierrokset puhtaasti ylös, ja vastata kaasuun aikailematta.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
vvilii
Liittynyt:
23.7.2011 21:52
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut vvilii » 24.7.2012 21:18

Ajoin toissapäivänä kauppaan ja skootterini(keeway ry6) ei lähtenyt käyntiin kauppareissun jälkeen..No siinä sitten lähdin työntämään sitä kotiin ja matkaa kertyi noin 800m. Kotipihaani päästyäni yritin käynnistää ja kas kummaa se käynnistyi, muuta kun kaasua painoi kuului jotai omituista röplätystä.. Mistä tämä voisi johtua? Ja sen verran vielä, että huollossa olisi pitänyt käyttää noin 500km sitten.. tällä vaikutusta asiaan?!
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Aap- » 24.7.2012 21:55

Aap- kirjoitti:Mitä pitäs tehä kun on MBK booster ja kun tuli toissapäivänä pihaan tutulta ja kasattiin osista kasaan rootteri, ja sillon se keräs hirmu hitaasti vauhtia ja kierrokset nous pykälittäin, no ajeltiin jonkun aikaa(3 päällä myös :D) eilen jakso ihan hyvin kulkea mutta kokoajan vissiin mennyt huonommaks, nyt vaan huutaa mutta ei kule mihinkään? Variaattorissa joku vikana varmaan, mutta mikä?

Nyt kokeiltu toisella hihnalla, toisilla rullilla, toisella takavariaattorilla, sama ongelma kokoajan.
Pytty liian väljä? Ohipuhallusta näytti olleen jo jonkun verran kun kasattiin.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 24.7.2012 22:05

No hyvin mahollista, että vika on siinä jos kerran ootte kokeillu toisilla variaattorin osilla.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.7.2012 22:09

Auttaisi paljon jos kehtaat käydä mittauttamassa puristukset MP-liikkeessä. Voisit kokeilla myös vaihtaa kytkinkelloa ja kytkintä, tosin tuskin ne luistaa enää kovemmissa vauhdeissa. Entä kokeilitko toisella VP-jousella? Jos vaan mahdollista, vaihda koko variaattori toisesta Minarellin koneella varustetusta skootterista.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Aap- » 24.7.2012 22:20

Siis takavariaattori eli siis vissiin kytkin(?) kaikkine jousineen vaihettiin toisesta koneesta kokonaan kun tuohon on varaosakone myös, ja ei auttanut. Ei paljoo enää muuta tuu mieleen kun tuo väljä pytty, pitäis varmaan kysellä jos jollain tutulla ois mittari jolla vois mitata puristukset.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.7.2012 23:04

Aivan, juu. Toimiiko yhtään paremmin kylmänä? Jos toimii, veikkaisin entistä vahvemmin sylinteriä/mäntää syypääksi.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Aap- » 24.7.2012 23:06

Ei oo tullu vertailtua että toimiiko paremmin kylmänä, mutta ei tässä hirveesti varmaan oo vaihtoehtoja, kun siinä männässä tosiaan oli ohipuhallusta havaittavissa, ja 3 päällä ajelun jälkeen toiminut huonommin...ja tosiaan kun on kaikki variaattorin osatkin vaiheltu toisiin. :)
Drifer94
Liittynyt:
4.2.2011 12:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Drifer94 » 25.7.2012 14:15

Kertokaas mikä tossa roxissa(vm. -01) on vikana ku yritin eilen hakea kaasarin säätöjä, sain ekaks toimimaan mutta sen jälkeen yhtäkkiä se ei enää käynnistynytkään, niin missä vika? Apua kaipaisin :)
Ja jos joku viittis ystävällisesti kertoa mitkä säädöt kannattais laittaa ku haluaisin optimisäädöt variin että kaasariin :)
Roxissa on tällä hetkellä kiinni: RMS Blue Line sylinteri,vakiokaasari(Dellorto PHBN 12mm) 80 suuttimella,Stage6 Pro Replica(kuriton),Hebo Next Generation 4,7g rullilla,vakiohihna,vakiokytkin Top Performancen pinkillä vastapainejousella (+30%) ja Stage6 Hard kytkinjousilla (+50%)

Kiitos jo etukäteen! :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.7.2012 14:18

Tulppa?

Malossin punanen vp-jousi vielä niin pitäs olla hyvä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
The Monkey
Pyörä:
Honda Monkey. Honda CBR 125R
Liittynyt:
9.6.2011 7:13
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut The Monkey » 25.7.2012 17:40

Miksköhää kymcon kone narisee sillee oudosti, kun sitä pyörittää vauhtipyörästä? D: muutenkin pyörii jäykästi.. ja itse ongelmana on se ettei se suostu lähtemään käyntiin. :) ite veikkaisin kaasarii taikka venttiilejä, mutta olisko sen narinan aiheuttaja se ongelma?!?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.7.2012 17:42

Millaista se "narina" on? Ja mistä päin konetta se kuuluu?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista