Virityspaketin spekulointi

Gasket
Liittynyt:
12.4.2012 20:42
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Gasket » 7.5.2012 19:00

Skootteri siis toki kyseessä. Mopohan se on sekin. Kawan putki nyt vaan sen takia, että moisen sai purkaamolta edullisesti ja "oikeat" asialliset putket maksaa rahaa. Ei tuo kuitenkaan paha ole sovittaa. Tämä on sellainen pienen budjetin hupailu. Nuo TM:t tuttuja tosiaan isommista enskoista, jotka on muutenkin tutumpia.
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 7.5.2012 19:30

Okei. Vielä tarkennuksea että mikä skootteri? Ja mihin käytöön aiot sen pistää? Airsalille riittää hyvin 21mm, jos et aio viilata. Suurtehopuolasta ei oo mitään tehohyötyä. Variks olis hyvä Stage6 Sport Pro.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Gasket
Liittynyt:
12.4.2012 20:42
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Gasket » 7.5.2012 21:11

Kiinakopio vaakaminarelli ac, ei muista merkkiä, joku mystinen. Pihapäristelyyn ja yhteysmopoksi mökille meinasin. Jostain vain lukenut, ettei kipinäteho välttämättä riitä tehokkaammalle pytylle. Jos jonkun kopiokaasarin laittaisi, niin noissa olisi hinnat aika samat koosta riippumatta. Tuolla racing-planetin sivuilla vaan sanotaan 21-24 passaavan sportille ja 26-30 mid-racelle, mikä tuo airsal kai olisi. Sillä isompaa ajattelin. Tosin täällä näyttäisi 17,5 olevan aika optimi 9,5 hv:lle, niin tuosta pinta-alojen suhteessa laskien 15 hv antaisi inan auki 22 mm. Sikäli tuo 21 voisi olla ihan riittävä, mutta 24:lla saisi kaikki irti.
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.
Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 7.5.2012 22:21

Mikä on, ku kulkee vain jonku 70-80km/h?
Miten tuosta sylkästä sais kaiken irti että kulkis sen 90km/h? KYSE on roxista

Virit:
-Motoforce racing 50cc
-Yasuni R
-Polini speed control
-4,5g rullat
-Motoforce evolution kytkin
-Hebo pun vp-jousi
-Motoforce siniset kytkinjouset

Kokeilin malossin punasta vp-jousta, muttei parantunut :roll:
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jkoljo » 7.5.2012 22:38

Kaasutin on ilmeisesti vakio? Ei sitten ihmekkään ettei kulje. Laita vaikkapa 19 millinen, niin kulkee varmasti enemmän. Lisäksi putki ei ole kaikkein optimaalisin, esimerkiksi Yasuni C16 tai Stage6 R1200 olisivat huomattavasti parempia vaihtoehtoja.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Lacegsi
Liittynyt:
14.1.2012 12:16
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Lacegsi » 7.5.2012 22:44

Jos kokkeilis 17,5mm kaasaria, niin paljon pitäs kerätä huippuja?

E: Kellään myyä halvalla toimivaa 17,5mm-21mm kaasaria roxiiin, niin pistää YV:tä
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Palezu » 8.5.2012 23:47

Mitä jkoljo on muuten mieltä voiko muuten vakio roksi mennä 92kmh pelkällä pro replicalla, varisäädöillä ja monstertarroilla? Täälläpäin liikkuu nimittäin joku ihme roksi..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut -atte- » 9.5.2012 0:18

Kaverin neossi meni GPS:ssään mitattuna 95 väljähtäneellä vakiopytyllä ja stage6 proreplicalla. On niissä kuitenkin noissa vaakaminarelleissa sen verran pitkät perävälit, että tuo on hyvin mahdollista. ;) Jotkut jonnet vaan ei usko. Ja ainiin näin kun tämä kyseinen kaveri ajoi sillä, meni todellakin oikeasti kovaa.
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
MaNeero
Pyörä:
Yamaha jog vm.2008
Liittynyt:
9.10.2011 13:42
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut MaNeero » 9.5.2012 0:22

Offtopic: Nuo tarrat ovat kyllä uskomattomia. lisäsin jogiini "made in china" tarran niin huiput nousi 25 km/h
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.5.2012 9:35

Jotain oon kuullu, että kaveri pommitti roksilla 95 poliisin tutkaan. :D
Muistaakseni sillä vireinä oli
-S6 50cc pyttysarja
-S6 pro replica
-multivari
-17.5mm kaasari

Ot: kiinalaiset on ihan mahtavia, jossain on jo vakiona 63cc pytty kiinnijne. :D
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Palezu » 9.5.2012 21:34

Jaa no niin tietenki, jos niissä on pitkät perävälit niin kyllähän se sitten on mahdollista. Onkohan mulla tuossa sitten paljo lyhemmät, en tiiä huutaako se kun koneen ääntä ei kuule enää yli 70kmh vauhdissa :D jokuhan voisi mitata roksin perävälityksen tommosella karvalakkimenetelmällä eli pyörittää kytkinkellosta ja laskee montako kertaa se pyörähtää että takarengas pyörähtää kerran. Kihvelissä oli muistaakseni 13:1.

e: vai olikohan 13:1 kun laskujen mukaan sen pitäis mennä noilla yli 110 9000rpm kierroksilla :D pitää mitata uudestaan
Viimeksi muokannut Palezu päivämäärä 9.5.2012 21:45, muokattu yhteensä 1 kerran
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 9.5.2012 21:38

Siellä vakioperävälityksiä: http://www.motot.net/wiki/Skootterin_per%C3%A4v%C3%A4litykset...
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Palezu » 9.5.2012 22:03

Kiitti. Jaa no on se sitten keewayssakin aika varmasti tuota 13:1 luokkaa tuo välitys mutta silti ihmetyttää että vaikka miten lasken niin saan vastaukseksi yli 120kmh nopeuksia mitä nuo laskennallisesti vois mennä noilla välityksillä 9-10krpm moottorin kierroksilla, olettaen että variaattorin välityssuhde on vaikka 1:2. Joko lasken eeppisesti väärin tai sitte hihnan luisto(sehän luistaa aina jonku verran) aiheuttaa sen että käytännössä nopeus on puolet pienempi. Eikö se näin lasketa että: moottorin kierrosluku tunnissa * variaattorin välityssuhde / perävälien välityssuhde * renkaan kehän pituus muutettuna kilometreiksi? Vähän väärä aihe kyllä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.5.2012 22:21

Kysäsen sitä, että tässä zonerissa loppuu perävälit jo 65km/h. Onko kannattavaa noita välityksiä vaihdella pidempiin? Italjet formulan välit menee ja ne juuri loppuu sinne 100km/h. Mutta onko ne jo liian pitkät? Virittelyä jaksan tehdä 50cclle, mutta se on vaan tylsää kun ei pysty max huippuja mitä koneesta löytyy testailla kun perävälit rajoittaa. :(
Ja kyyllä tiiän sen, että normaalisti vasta midracella aletaan perävälityksiä vaihtelee.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 9.5.2012 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Paska mikä paska.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.5.2012 22:41

Palezu kirjoitti:Mitä jkoljo on muuten mieltä voiko muuten vakio roksi mennä 92kmh pelkällä pro replicalla, varisäädöillä ja monstertarroilla? Täälläpäin liikkuu nimittäin joku ihme roksi..

Ehkä pitkään alamäkeen, mutta kun oikeasti aletaan mittaamaan tasaisella, ei ikinä. Pro Replica on erittäin hyvä putki, mutta tuulenvastus sitäkin kovempi vihollinen.

Löisin hyvillä mielin vaikka Pösöstä vetoa että ei kulje yli yhdeksääkymmentä tasaisella.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista