Nonniin, olis tämmönen 139QM koneella oleva Fuden paska työn alla, asennettiin A9 virinokka ja 72cc sylinterisarja. 19mm vakiokaasutin koneessa, johon #90 pääsuutin koettiin parhaimmaksi. Tyhjäkäynti/liikkeellelähtö on ongelma.
Tyhjäkäynti ei käy kovin matalalla, sammuu helposti. Liekkö johtuu nokasta, tuskin niin racing-shitti tuo vielä on? Tyhjäkäyntiä kun ruuvaa senverran korkealle, ettei rengas lähde ihan pyörimään, niin käy tyhjää ok. Liikkeelle kun lähtee, kaasu pohjaan, pyörä n. sekunnin rötää/pätkii ja sitten vasta ampasee liikkeelle. Ajossa jos moottorijarruttelee vähän pitempään (esim valoihin) ja sitten kaasu pohjaan, niin taas sekunnin miettiminen, jonka jälkeen suorastaan raivoisa kiihtyminen alkaa.
Tyhjäkäyntiruuvilla en saanut mitään vaikutusta asiaan, kokeilin vielä hyllystä nappaa 31 tyhjäkäyntisuuttimen tilalle 37:n ja taas ruuvin pyörittelyn pariin, niin ei. Kaasupohjaan vaiheen rötäämistä saa kylä pahennettua molemmilla suuttimilla ja suuntaan jos toiseenkin ruuvia pyörittelemällä, mutta pois sitä ei tunnu saavan millään.
edit: Saatiinhan se korjailtua. Neulaa paripykälää laihemmalle, tarkalleen ylimpään asentoon sokka tuolla #50 neulalla. Sitten sitä tk ruuvin pyörittelyä, joka löyti #37 tk suuttimella asentonsa kun tasan kierroksen sitä avasi. Nyt toimii ihan moitteetta, varsin hassu laite ajaa.