Elek kirjoitti:Kuinka tarkistaa bensapinnan korkeus kaasarin ollessa auki?
Se bensapinta tuskin on pielessä, mutta se on yksi mahdollisuus jos se on säädetty liian alas jolloin moottori pyrkii vetämään suuttimen läpi ilmaa. Tämä ei tapahdu ihan heti, kuten kuvastakin huomaat. Pääsuutin sijaitsee melko alhaalla kohokammiossa ja ilman vetämiseen bensapinta täytyisi olla hyvin alhaalla.
Pistä kaasari suoralle tasolle ja kun koho lepää omalla painollaan neulaventtiiliä vasten kohon sauma pitäisi olla samansuuntainen pöydän kanssa.
Videon perusteella soppa kulkee normaalisti tyhjäkäyntipiirin kautta, mutta ei kunnolla pääsuutinpiirin kautta. Onko pääsuutinpiirin ilmakanava muutes auki? Jos se on tukossa niin oireet on samat kuin videossa mutta syitä on siis muitakin mahdollisia. Pääsuutinpiirin ilmakanava alkaa tästä:
Ja se jatkuu suutinputkelle.
Sen oikealla puolella oleva ilmakanava on tyhjäkäyntipiirin ja vasemmalla ylempänä on ryyppypiiri.
Mikäli on vain mahdollista niin olisi hyvä jos saisit joltain toista kaasaria kokeiluun. Tällä saadaan hyvin varmistettua se että onko vika kaasarissa vai muualla. Itselläni esim on useampikin kaasari ja mulla on aina valmiiksi putsattu kaasari hyllyssä ja mikäli bensaongelmia ilmenee, heitän suoraan hyllystä toisen kiinni ja aiemmin ollut menee vastaavasti putsaukseen ja sitten hyllyyn. Tällä menettelyllä näkee nopeasti onko vika siinä vai muualla bensansaannissa.
Kiihdytyspumpun käyttövarsi on nyt ok. Aiemmassa kuvassa oli välissä selvä rako.
Olethan myös ladannut nuo huolto oppaat 1 ja 2 josta selviää monia säätöarvoja moottorille.
http://www.jm-racing.fi/Missä muutes sulla on tuo sinisen neliön säätöruuvi?
Sen yläpuolella on normaali seosruuvi mutta tuo merkitsemäni on aika kumman näköinen. Muistaakseni yhdessäkään kaasarimallissa ei pitäisi tollasta olla edes tyhjäkäyntiruuvina.
Joni88 kirjoitti:Ongelmana on pieni sähkövika.
Kuulostaa hyvin tyypilliseltä maadotusongelmalta. Avaa kaikki löytämäsi liittimet ja jos näkyy hapettumaa, putsaa se pois. Kaikki kohdat joissa johto kiinnittyy runkoon kannattaa varmistaa että se myös saa maakontaktia. Maajohdot on useimmin vihreitä.
Koska vika on tullut itsekseen mopon seisoessa on 98% todennäköisintä että jossain liittimessä tai maajohdon kiinnityksessä hapettumaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein