Keskustelua Alustoista & Jarruista

trolololo5445
Liittynyt:
11.6.2008 16:04

ViestiKirjoittanut trolololo5445 » 3.8.2010 0:51

Tarvisin apua roxini jarruihin. Tällä hetkellä vakio jarrut ja harkitsen DMP 285mm levyn ostamista. Onko tuolla paljonki vaikutusta jarrutus tehoon ja pysähtyykö paljon herkemmin?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 3.8.2010 10:13

Sillä kyllä pysähtyy todella hyvin. Itselläni on S6:en 240mm jarrulevy ja jo sillä pysähtyy todella hyvin.
Aerox/Nitro osia
hj_94
Pyörä:
Aprilia sr 50 street -08
Liittynyt:
22.11.2009 1:08

ViestiKirjoittanut hj_94 » 6.8.2010 20:13

Tilasin easylta YSS merkkisen iskarin. Iskarin yläpäässä on kierteet Eli pitäs saada säädetty korkeutta/jäykkyyttä. Tollanen, klikkaamalla isommaksi
Kuva
Ton jousen yläpuolella olevan kappaleen pitäisi siis pyöriä? Paketissa tuli mukana joku metallitikku joka sopi noihin reikiin, mutta se vain vääntyy, jos yrittää pyörittää tota kappaletta.
Eli onko toi jousi vaan nii jäykkä, et se tikku ei sovellu siihe ja täytyy vääntää vaan voimalla vaikka papukaijoilla?
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 6.8.2010 23:01

Jäykkyys siitä säätyy. Kyllä se pyörii, laita jotain WR40/CRC tai jotain semmosta nii helpottaa kummasti.

Mitä yhteistä on blondilla ja tuulilasin pyyhkijöillä ? -molemmat vinkuvat kuivana
If speed kills, prepare to die!
Alec__
Liittynyt:
27.9.2006 11:13

ViestiKirjoittanut Alec__ » 7.8.2010 3:54

sitten kysymys joka varmasti usein kysytty mutta en löytänyt vastausta haulla. Miten takaiskari avataan. Eli miten saan jousen käteen?
Motoforce 70cc Alu-Racing Stage6 R1200 Piaggi00n @mototalli
s4mU
Pyörä:
2 x faitti
Paikkakunta:
Iiden
Liittynyt:
27.5.2008 16:20

ViestiKirjoittanut s4mU » 19.8.2010 16:28

Löytysköhän mistään lyhempää iskaria kun tuo yamaha bw'sssin 245mm?
Projektia
aeroxii-08
Liittynyt:
17.9.2010 19:50
aeroxin etujarru/eturenkaan laakerit

ViestiKirjoittanut aeroxii-08 » 17.9.2010 20:33

ihan aluksi haluan sanoa etten tosiaankaan oo mikään ammattilainen näiden skoottereiden suhteen että älkää ihmetelkö tietämättömyyttäni ;)
elikkä elikkä.. tuossa joku aika sitten alkoi eturengas/etujarrut värkkäämään, rengas äänteli oudosti ajossa. jarruttaessa ja samalla kääntäessä kuului kerralla ihan isompikin ääni, ihmettelin mutten puuttunut asiaan.. kun mopoa työnsi talliin/tallista ulos, kuului eturenkaasta pientä ääntä, (jarrut kai otti kiinni?) jarrut eivät toimineet enää kunnolla, ei oikein jarruttanut ja välillä meni jarrukahva aina tankoon asti kun taas välillä toimi kuin aina ennenkin.
noh, mopoilijanoviisina en jaksanut/osannut puuttua asiaan, kun vielä mopolla pääsi.
no eipä se enää loputtomiin pelannut.
kun kavereiden kanssa ajelin, ihmettelin miksi eturengas on vielä oudompi kuin ennen, noh siinä sitten pysähdyttiin ja katseltiin. kaverini asettui 100m päähän tielle ja ajoin hänen luokseen, eturengas vispasi kuulemma todella rajusti sivuttaissuunnassa. (johtuuko siitä että jarrupalat ottaa kiinni vai että laakerit paskana??) ja kun mopoa työnsi eteenpäin, tuntui ettei sitä saa edes liikkeelle kun niin paljon ottaa kiinni jostain, kun taas välillä liikkui ihan normisti.. jarru ei tehonnut välillä ollenkaan, välillä ihan ok. noh, haettiin kärryllä kotiin.

no ei siinä, kävin hakeen yamaha-jälleenmyyjältä uudet jarrupalat ja veljen kanssa vaihettiin ne niin kas kas!! vanhoista ei ollut kulunut kuin n. puolet????? noh laitettiin uudet paikalleen ja ei toimi vieläkään. rengas jumittaa välillä ihan toden teolla kun työntää kun taas välillä liikkuu ihan normisti... ja jarrukahva menee tankoon AINA, ei jarruta yhtään?

mitä tehdä?? onko "jarrujen ilmauksen" aika vai mitä????
t. tietämätön ;)
ps. esittäkää vaan lisäkysymyksiä jne. jos tarpeen, apua tarvitaan!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 18.9.2010 16:26

Sulta on laakerit eturenkaasta ilmeisesti täysin rikki, jonka seurauksena eturengas pääsee liikkumaan sivuttaissuunnaassa, jolloin levy ottaa jarrupalaan kiinni itestään ja estää pyörää mahdollisesti pyörimästä...

Eli uudet laakerit ja pitäs alkaa pelittämään...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
tommi-
Pyörä:
mbk nitro -06
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
8.7.2006 23:30

ViestiKirjoittanut tommi- » 19.9.2010 8:45

onko tietoa mitä pitää tehä jos haluaa koko roxin keulan peugeot tkr:rään (keula sisältää pumput ja t-palan
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 19.9.2010 19:53

http://translate.googleusercontent.com/ ... w7k3KPaeNw
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
tommi-
Pyörä:
mbk nitro -06
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
8.7.2006 23:30

ViestiKirjoittanut tommi- » 20.9.2010 1:51

jkoljo kirjoitti:http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&sl=auto&tl=en&u=http://www.scootertuning.de/faq-best-of-peugeot-motoren-vergaser/424809-faq-aerox-gabel-peugeot-anpassen.html&prev=_t&rurl=translate.google.com&twu=1&usg=ALkJrhhU2kpwHI7s62X02uY7w7k3KPaeNw



ymmärsinkö mää oikein että ei tarvi tehä muuta oikeestaan kuin ottaa tkr keulasta alakooli irti ja vaihtaa laakeri kupit?

ENGALLINIKSI

- Booster Bar Mount / or similar relatively short recordings
- Tax rate Speedfight
- Tax rate Aerox
- Ne ne Flex and file
- Fat (later for the stock)


SAKSAKSI

- Booster Lenkeraufnahme / oder ähnliche recht kurze Aufnahmen
- Steuersatz Speedfight
- Steuersatz Aerox
- ne Flex und ne Feile
- Fett (später für die Lager)

voisiko joku suomenaa nuo :D
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 20.9.2010 13:21

Mites isomman etujarrulevyn vaihto? Meneekö ihan bolttiksena?

Ja mistä sais typhooniin vakiota isomman? Voisko joku linkata..?
tommi-
Pyörä:
mbk nitro -06
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
8.7.2006 23:30

ViestiKirjoittanut tommi- » 20.9.2010 13:35

Henkka13 kirjoitti:Mites isomman etujarrulevyn vaihto? Meneekö ihan bolttiksena?

Ja mistä sais typhooniin vakiota isomman? Voisko joku linkata..?



ihan bolttiksena menee jos laitat typhoonin tarkotetun suuremma levyn on esim: scooter attak:kissa ja easypartsilla
Nitroo`
Pyörä:
Yamaha Slider
Liittynyt:
28.9.2008 12:31

ViestiKirjoittanut Nitroo` » 29.9.2010 22:52

Nyt olis tällänen pulma!

Huomasin just kun rullasin skooterin tallista ulos että takarengas käy tosi sitkeesti ja sai melkein kunnolla otta kiini että sa vedettyä takaspäin. Sama asia kun rulla eteenpäin, vähän että olis jarru pällä mutta ei oikeen :s Että voiko tämä johtua jotain variaatorista tai onko se sitten jtn takavanteessa (jarrupalat,laakerit)?

HUOM! Tämä pulmaa ei oo kun mopo on käynissä (eli ei hidasta huippuja/kiihdytystä) ja ei muutenkaan tunnu erinlaiselta ajossa.

Kyseessä Yamaha skootteri. (Rumpujarru takana)

Kysymys on sitten: Voiko tämä johtua että jarrupalat ovat lopussa? (Skodella ajettu 19tkm ja en luule että jarrupaloja koskaan vaihdettu, koska takajarru ottaa tosi huonosti, mutta silti tarpeeksi että pysäyttää hyvin 50km/h vaihdeissa)
On ollu Yamaha DT, Mbk Nitro 70cc, Derbi DRD PRO ja nyt Yamaha Slider, että oon kyll mopoja ruuvannut.


M : Scott Voltage lasit -> http://www.motot.net/talli/osat/id21435/
.
Tropikki
Pyörä:
BMW 520i 2010 Talvella: Goodyear UltraGrip Ice+ Kesällä: Bridgestone Turanza ER300 / Ecopia
Liittynyt:
2.6.2008 12:50

ViestiKirjoittanut Tropikki » 29.9.2010 23:02

Nitroo` kirjoitti:Nyt olis tällänen pulma!

Huomasin just kun rullasin skooterin tallista ulos että takarengas käy tosi sitkeesti ja sai melkein kunnolla otta kiini että sa vedettyä takaspäin. Sama asia kun rulla eteenpäin, vähän että olis jarru pällä mutta ei oikeen :s Että voiko tämä johtua jotain variaatorista tai onko se sitten jtn takavanteessa (jarrupalat,laakerit)?

HUOM! Tämä pulmaa ei oo kun mopo on käynissä (eli ei hidasta huippuja/kiihdytystä) ja ei muutenkaan tunnu erinlaiselta ajossa.

Kyseessä Yamaha skootteri. (Rumpujarru takana)

Kysymys on sitten: Voiko tämä johtua että jarrupalat ovat lopussa? (Skodella ajettu 19tkm ja en luule että jarrupaloja koskaan vaihdettu, koska takajarru ottaa tosi huonosti, mutta silti tarpeeksi että pysäyttää hyvin 50km/h vaihdeissa)


Olet toki voinnut kiristää jarrun vaijeria liian tiukalle jolloin jarrupalat ottavat jatkuvasti kiinni! Toki tämän pitäisi myös hidastaa kiihdytystä. :) Mutta koska kahva on löysä niin tämän ei pitäisi olla mahdollista. ;) Eikös loppuun kuluneet jarrupalat vie juuri sitä jarrutus voimaa eivätkä lisää sitä ettei koko laite enää kulje työntäessä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista