Elek
- Liittynyt:
- 27.5.2012 6:04
Tulee tuplapostia tuplapostin perään mutta asia on "tärkeä" eli tankki tuli purettua ja bensahana katsottua, kunnossa molemmat ja tänään bensahana toimi normaalisti mutta skootteri ei, tyhjäkäyntikin katosi välillä mutta muuten sama ongelma kuin ennen eli kaasarissa luultavasti jotain mystistä koska kaikki alkaa olemaan muuten jo katsottu, vakio tulpanhattu tuskin voi vaikuttaa asiaan, tulppa on vaihdettu ja kunnossa.
Eli jos jollain on tarjota toimivaa kaasutinta niin voin ostaa, muuten turvaudutaan kauppojen tarjontaan, ebayssa näyttää olevan 20eurolla
http://www.ebay.com/itm/50CC-Scooter-Ca ... 41&vxp=mtrOnko kokemusta miten toimii vai turvaudunko suoraan virijavaran kaasareihin?
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=285http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=448
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Varmaan kiinankaasari on ihan käyttökelponen, mutta näillä ilmasilla toimituksilla Kiinasta kestää kuukausia. Jos kiire on ni hanki Virijavarasta.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Kerran ongelmia on tyhjäkäynnilläkin, niin tarkistappa bakeliitti. Se murtuu aika helpolla imukaulaa kiristäessä. Tämä kun on melkoisen tuttu näky
http://i10.aijaa.com/b/00616/12066121.jpg Olen itse rikkonut aika monta 10 vuotta kestäneen kiinanskootteritaipaleen aikana. Liiallinen imukaulan kiristys tuntuu olevan pahasta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Elek
- Liittynyt:
- 27.5.2012 6:04
Joo tuli tilattua tuo uusi kaasari tuolta ebaysta, saa nähä mitä tulee ja millon, joku 2euron postimaksukin tuli otettua että saa kiinapoikaan vähän vauhtia.
Joni88
- Liittynyt:
- 5.2.2004 18:31
Kaasarinputsauksen ja maaongelmien korjauksen jäkeen toimii taas ok.
Missä toss sym orbitissa on rajoittimet?
cdi-boksissa ei mitää erillistä piuhaa, variaattoriin ei mene johtoja yms.
nopeutta ei välttämättä hirveesti tartte (kulkee mittariin 45km/h), ehkä joku 55-60km/h olis jees. Tärkein olis ettei hyydy mäissä ja kiihtyis ees vähän paremmin.
Tod.näk tilaan 72cc pyttysarjan viri ja varasta, mutta hyvä olisi tietää rajoittimien paikat kun tuntuu että niitä ei löydy mistään.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Joni88 kirjoitti:Tärkein olis ettei hyydy mäissä ja kiihtyis ees vähän paremmin.
Tähän on yksi ja oikeastaan ainoa vastaus : 72cc.
Voi olla ettei ole mitään rajoittimia. Jotkut yksilöt ei siltikään kulje, toiset taas liikkuu vakiona 70km/h mittarivauhtejakin. Kinkeissä on suuret erot. Kaasarissa saattaa olla rajoitintappi. Joissain on ollut myös kierrosrajoitettu cdi, joka siis vaihdetaan rajoittamattomaan sekä joissain harvoissa malleissa on ollut etuvariaattorissa rajoitinlevy.
Kuvassa rajoitinlevy rullakupin takana
Kukaan ei pysty merkin ja mallin perusteella varmuudella sanomaan mitä rajoittimia on. Esim itsellä on ollut 2 tismaleen samaa mallia ja molemmat tismalleen saman vuoden mallejakin. Toinen ilman mitään rajoittimia (
tämän ostin uutena), toisessa rajoitintappi, kierrosrajoitettu cdi ja rajoitinlevy.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Yhdyn edelliseen. Itsellä on nyt kaksi Shogunia ja molemmat meni vakiona 44 gepsiin eikä kummastakaan löytynyt mitään rajotinta. Vakiona suora putki, ei tappia kaasarissa, kuria ilmanputsarissa, ei holkkia tai varin levyä, ei sit mitään. Oli vaan lussuja molemmat.
Dero
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 21.3.2004 15:58
Ongelmana 139qma moottorin latausongelmat. Mopo on baotian vuosimallia -07.
Tähän mennessä tehtyä:
-Uusi akku
-Uusi jännitteensäädin
-Erilliset uudet maapiuhat vedetty välille moottori-runko-akun napa
Mittailin magneetolta tulevia vaihtojännitteitä. Valkoisessa piuhassa näyttää ~11V, keltaisessa ei sitäkään vähää. Olisiko ollut ~4V paikkeilla. Sen verran et mittari ei kyllä ollut luotettavimmasta päästä, mutta parempaakaan ei tähän hätään ole. Heikkoa jännitettä tukisi myös se, että ajovalot sekä pitkät että lyhyet on kyllä melko onnettomat vaikka on halogeenit. Liekkö sit näissä vehkeissä asiaan kuuluva ominaisuus?
Onko näissä tavallista magneeton puolen viat? Kannattaako suoraan tilata uusi staattori vai onko jotain mitä kokeilla?
Käykö tälläinen? ->
http://www.ebay.com/itm/6-Pole-Magneto-Stator-Coil-GY6-Motorcycle-Scooter-Moped-125cc-150cc-12V-AC-ATV-/120973199723?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item1c2a90896bVai tälläinen? ->
http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=272Kysymys tarkemmin muotoiltuna: Kunhan avaan magneeton, niin käykö noista se jonka käämimäärä vastaa alkuperäistä? Onko siellä nyt sit 6 vai 8?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Virin ja varan staattorin pistät. Tuo toinen on 125cc ja 150cc koneisiin (se on eri kone vaikka onkin gy6).
Staattori kannattaa mitata vastusmittauksella. Mittausarvot löytyy huolto-ohjeen 2's osasta. Huolto-ohjeet saat tuolta sivun alareunasta:
http://www.jm-racing.fi/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Dero
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 21.3.2004 15:58
Kiitoksia. Aika hyvä tuo korjausopas. Kumma kun ei ole aikaisemmin kävellyt vastaan.
Onko mitään luotettavaa tapaa todeta jännitteensäätimen kunto? Tilasin tuon uuden kiinasta(4,5€ sis. toimituskulut), joten ei voi olla ihan varma et onko sekään järissään. Mittailin molempia vastusmittarilla. Arvot ovat yhteneviä alkuperäisen ja uuden välillä, mutta aivan eri nastojen väliltä kun mitä tuo korjausoppaan taulukko väittää.
Olen tosin aikaisemminkin törmännyt hondan moottoripyörässä samaan ilmiöön, että vaikka vastukset ei ole ollenkaan sitä mitä korjausopas kertoo, niin säädin on toimiva.
Voiko viallinen staattori hajottaa jännitteensäätimen saman tien?
EDIT: Mittasin nyt staattorin vastuksia tuon ohjeen mukaan. Valkoinen johto-maa välillä, sekä keltainen johto-maa välillä molemmissa vastus 0,8-0,9ohm luokkaa, eli manuaalin ohjearvoissa. Mittasin siitä jännitteensäätimen liittimestä(säädin irti). Voiko staattori olla viallinen, vaikka onkin ohjearvoissaan?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Mittasitko muutes sen latausjännitteen tyhjäkäynnillä ?
Tyhjäkäynnillä se saattaa hyvinkin jäädä liian alas.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Dero
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 21.3.2004 15:58
Sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla. Kierroksilla ei tunnu olevan minkäänlaista vaikutusta jännitteeseen. Jännite on aina tasaisesti hieman vähemmän mopon käydessä kun sammuksissa kuorman takia, joten latausta ei näytä olevan.
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Hmm.. Kuulostaa hiukka oudolta, että staattori antaa normi arvoja. Onko ihan varma, että kaikki johdot staattorilta regulaattorille on ehjiä? Valothan käyttää suoraan vaihtovirtaa muut tasavirtaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Dero
- Paikkakunta:
- Kuopio
- Liittynyt:
- 21.3.2004 15:58
Mopo on ollut myynnissä jo jonkun aikaa, ja se läks nyt uudelle omistajalle. Uutta omistajaa ei tuntunut latausvika haittaavan ja aikoi jatkaa sen selvittelyä. Kiitoksia kuitenkin avusta. Asian selvittely jäi siis omilta osin puolitiehen.
Elek
- Liittynyt:
- 27.5.2012 6:04
Joo tuli tilattua tuo kaasari ja tilauksessa kesti 15pv ja mukaan tuli letkut ja bensansuodatin, pistin kiinni ja hyvin toimii, eli vanhassa kaasarissa oli jotain mystistä.
Seuraavaksi pitäs uus akku ostaa ja vaihtaa takajarrukengät kun laahaavat, laahannut pitkän aikaa joten tuskin pelkkä herkistely riittää?
Kiitos paljon kaikille auttaneille vaikka vanhaa kaasaria ei kuntoon saatukkaan, tulipahan opittua
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista