Shape kirjoitti:Ensiksi, Polini Sport on aivan eri sylinteri kuin Stage6 Streetrace. Jos joku putki toimii hyvin Polinissa, niin se ei toimi välttämättä S6:ssa.
Toiseksi, jos mielestäsi Leovincen tuomat vajaa 9 heppaa S6 SP:stä on hienosti, niin kerrottakoon, että kyseisessä sylinterissä on tehoreserviä noin 15 kaakkiin asti. Oikeasti, se Leovince on surkea putki 70cc koneessa.
Toki on eri sylinteri. Mutta väitätkö, ettei pakoputken ominaisuuksia voi millään tapaa havainnollistaa noin? Kyseessä kuitenkin kaksi sylinteriä joissa kuutiot ja huipputehot käytännössä samat. Mikä se oleellinen ero on? Meinaat siis, että Polini antaa Leo Vincellä ja Pro Replicalla samat tehot ja Streetrace antaa LV:llä myös samat ~9 hv, mutta Streetrace Pro Replicalla antaakin 14,5 hv? Noissahan sanotaan sen 0,5 heppaa eroa olevan Sport Prohon... Paljonkos tuossa lapussa olikaan.. Sikäli myös jännä, että parhaat kierrokset luvataan 10 krpm tienoille ja 15 hv tehoa, tuntuuko utopialta kun vääntöjä laskee? Olisiko tuossa 15 hepassa vähän mainosta mukana.. Vai löytyykö lappuja 14,5 heppaisesta SR:sta tai 15 hp SP:sta? Racingillehän luvataan 17-19 "out of the box", tuolla olen nähnyt juuri 15 heppaa rikotun, mutta ei todellakaan "out of the box".
Reserviähän on aina, mikä sitten toteutuu mitenkin. En sanonutkaan, että tuo LV olisi paras putki ja että sillä maksimit saataisiin. Mutta se, että LV on paska ja Pro Replica itse autuus on ehkä hitusen mielestäni enemmänkin uskon asia kuin fakta. Tuossa nuo on kuitenkin vedetty samassa dynossa peräkkäin samalla kokoonpanolla. Päätelköön siitä jokainen itse (tai uskokoon mitä tahtoo).
Edestakainen liike on perusedellytys elämän jatkumiselle.