4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

TapsaK85
Liittynyt:
10.8.2014 21:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TapsaK85 » 12.7.2015 20:00

Onko normaalia välystä, kun skootteri on keskiseisontatuella takarengas ilmassa, että rengasta käsin pyörittäessä tuntuu alussa "tyhjää" ennenkuin variaattorissa jokin rupeaa ottamaan kiinni?
En ole päässyt vielä kokeilemaan miten pelaa kun moottori käynnissä ja kaasulla ottaa kierroksia.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 12.7.2015 20:17

Jos tarkoitat pyörimissuuntaan niin on normaalia. Sivusuuntaan ei kuulu olla yhtään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 14.7.2015 0:49

mikä ihme VAIVASI solikkaa kun löysi bensanpinnan säädön jälkeen taas voimansa 72 pannulla ja jonkun 300km ajon jälkeen tuntu taas leiponeelta, ja päätin tilata uuden 72 setin hyllyyn että kun klikkaa niin saa vaan heti vaihdettua.

No sitten yhtenä iltana aattelin vähän kumia poltella ku oli jo valmiiks sakoilla että "nyt räjähtää joko pytty tai rengas" ..noo eipä kerenny kumpikaan räjähtää kun solikka alko käymään sen verran lämpösenä et alko tosissaa huohottaa ni päätin lopettaa revittämisen. Sen jälkeen 200-400km taas "täysillä tehoilla" ja päätti taas hävittää tehonsa :D Toistin samat setit ja nyt on toiminu 1 300km moitteetta :D :D

Että en tosiaan tiiä mikä vaivas mut nyt oon ilonen kun toimii :P 2kk / 2tkm ollu huoletonta vaan perushuoltoa kun enne sitä tää oli aina viikon ajossa ja toisen tallissa :D Kunhan kysyn et jos taas alkaa tekee tota nii oisko jotaki viisaampaa tapaa ku polttaa kumia leivotus tarkotuksella? :roll: yks ilta tuli mieleen et jos tankin sisällä oleva suodatin (jos sitä on??) menee tukkoon ja kuminpolton yhteydessä siitä kauheesta nytkytyksestä lähtee kaikki paska pois putsarin tieltä?
Tankissa nimittäin jostain syystä havunneulasia ja kaikkea maan ja taivaan väliltä
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 14.7.2015 6:47

Mit... Otas kuiteski reilusti tankki irti ja tyhjää se. Joku ollu helvetin vitsikäs. :I
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 22.7.2015 3:29

juu tankki vklp aikaan irti kun pettänyt kemiskit hanan kohilta (vuoti kuin seula viime vuonna)

Samalla voisin kysästä että menikö syystä X laihalle tuo vai mikä kun säädin tyhjäkäynnin pienelle kun oli turhan korkealla ja nyt kun höllää ajossa kaasun kokonaan pois niin paukkuu kuin rynnäkkökivääri :lol: aikaisemmin ei mitään tälläistä, joskus satunnaisesti mutta sekin johtu jostain montusta ja kallistuksesta.
15km ajelun jälkeen ei tartte olla kuin 15kmh vauhtia ja AINA kun höllää kaasun pois se paukkuu. arvioisin että tyhjäkäynti OLI +2000 kun nyt se on varmaan juuri ja juuri 1000

selvästi moottorijarruttaa eli johtuuko siitä vai menikö tuntemattomasta syystä samalla laihalle?? :roll:

E: kovilta kiekoilta kaasun pois päästäminen tuottaa paukahduksen 1 tai useamman, mutta kun kierrokset lähenee ilman kassua jonnekkin 1500-2000 se rötää aivan kamalasti ja tällöin kuulostaa joltain konekivääriltä tai vastaavalta
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 22.7.2015 23:51

Tarviikos 82cc paremman kannen kuin vakio?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2015 0:14

Isovenainen kannattaa 82cc pytyn kanssa laittaa. Vakiokansi menee vielä 72cc kanssa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 23.7.2015 16:40

Mistäs niitä isovenakansia saa?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.7.2015 17:38

Ei Suomesta just nyt mistään. Itte tilasin Jenkeistä, mutta kaupan päälle tuli vielä tullimaksut ja verot. Pistä pikkuvenakansi vaan, hyvin se pelaa. Eikös tuo Solikka oo vielä nelivenanen? Aivan riittävä.
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 23.7.2015 20:17

Meitsin solikkaa on vaihdettu 2 vena kansi koska sitä 4 pitää kokoaja säätää.. mutta oon kuullu juttuu ettei ainakaa vakiokannel pärjää ellei muokkaa hulluna.. saahan tuolta gy6motor liikkestä 82cc sylinterille kannen jossa vissii palotila muokattuna sille sylkälle. Ni sen meinasin tilailla ettei ilmene nakutusta yms vikoja
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2015 20:25

Siis kyllähän sen 82cc saa pikkuvenaisella toimiin, mutta siinä menettää tarjolla olevaa potentiaalia verrattuna isovenaiseen kanteen. Vaikka kuinka hyvät kanavat vinguttaa, joutuu seos menemään viimekädessä aina läpi venan ja seetin välistä. Se ei pikkuvenaisessa hirveä virtauspinta-ala ole eteenkään jos nokka on vakionostoilla. Isovenaisessa luonnollisesti tuo virtauspinta-ala on suurempi ja läpivirtaavuus parempi vaikka nosto olisi nokassa suuruudeltaan vakiokin.

Eikä kannata unohtaa sitäkään seikkaa, että isommissa venoissa on suurempi kosketuspinta-ala venan lautasen ja seetin välillä. Tästähän kun siirtyy venan kiinni ollessa paljon lämpöä venttiilistä kanteen ja siitä sitten taas edelleen jäähdytysripoihin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.7.2015 20:32

69-millisiin venoihin vois ainakin päivittää, siinä melko halpa modi. Venttiilit tilpehööreineen, venakoppa ja nokkapukki maksaa yht. about 60e virijavarasta.
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 24.7.2015 0:01

http://www.gy6-motor.de/Performance-Cylinder-head-50mm-82ccm-including-valves-with-SLS-139QMA-GY6-50cc-4-stroke eiköhä se tolla ala toimimaa :D
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.7.2015 2:57

Kuvan perusteella näyttää pikkuvenaiselta. Tuo "sls" eli SAC-kanava on tarpeeton. Taitaa olla sama kansi minkä mä sain 82cc sarjan mukana. Pikkuvenainen, mutta kanavat vakioo hivenen paremman malliset (joka nekin vaati muotoilua)
Tuossa on ainakin isovenainen http://www.gy6-motor.de/Big-Valve-Cylin ... na-scooter
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 25.7.2015 1:43

Eli toimiiko toi vehje varmasti vakiokannel vaiko tilaan ton 80cc kannen.. muutenki rahatilanne tiukilla niin en sit haluis ostaa uutta sylinterisarjaa toho jos ei pelitäkkää..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista