-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
TapsaK85 kirjoitti:Onko isommalla pytyllä ja puristuspaineilla moottorijarru tuntuvampi kuin vakiolla?
Kuten tuossa jo vastattiinkin, mutta täsmennellääs niin tajuat miksi. Kun poljet kiksistä konetta käyntiin ja jos puristukset on aiempaa suuremmat, niin tämä tietysti tuntuu myös jalassa suurempana vastuksena, eikö ole simppeliä ?
Noh, moottorijarrutuksessa takarengas pyrkii myös pyörittämään sitä moottoria ihan kuten se jalkakin, jolloin on aika luontevaa että vastus on sille takarenkaalle suurempi ihan kuten se on sille jalallesikin. Eli edelleen pitäisi olla varsin simppeliä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
patalukki
- Liittynyt:
- 16.7.2014 14:59
Morjesta vaan kaikille!
Nyt ois sellasta ongelmaa että skootterissa on sellanen juttu ilmenny että täydellä tankilla esim liikennevaloissa hirttää kaasu, kun taas puolella ja alle toimii taas normaalisti? kiitos vastauksista jo etukäteen!
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Vaijeri saattaa olla rispaantunut alapäästä. Eli kun huono kohta menee vaijerinkuoren sisälle, vaijeri takertelee. Bensamäärä tankissa ei voi sitä aiheuttaa. Yhtä vähän kuin kuljettajan sukkien värikään.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
Hei, elikkäs teen baotianiin talvella täydellisen konerempan. Sylinteriksi tuleepi 90cc (52mm), isovena kansi, virivariaattori ja kytkin, 24mm kiinan alipaine kaasutin (löytyy jo valmiina). Tarkoituksena olisi päästä 50-60km/h mahdollisimman matalilla kierroksilla. Minkäslaisia jousia ehdottelisitte variin? Eikös vastapainejousen tulisi olla mahdollisimman löysä? Vakio? Perävälitykset? Skootterissa on 13" renkaat ja kuskilla painoa n95kg. Noin 80km etappeja tulee huristeltua mökille pausseja pitäen. Liukurullia ajattelin myös, ja niistäkin saa kertoa painoja jos ideoita. Mitä kaasuttimen säätöihin tulee, niin suutinkokoja voisi porukka heitellä jos kokemusta vastaavanlaisesta kokoonpanosta. (Tyhjäkäynti ja pääsuutin).
Kiitoksia
Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
Senverran vielä, että onko kyseisessä setissä oleva kansi isoventtiilinen?
http://gy6-motor.de/Performance-kit-6-9 ... g-camshaft
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Kuvan perusteella ainakin on, eikä 90cc sarjaa taida missään olla pikkuvenaisella myynnissäkään. Huomioithan että siinä lukee: Not available now!
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
Joo, huomasin kyllä. Tilaan osat talvella kun on aikaa värkätä. Jos ylempään viestiini saisin myös kommentteja kokeneemmalta niin olisi kiva. Muuten osaan kyllä moottoreita rakentaa. Ei taida jäädä kuin lohkot vain vanhaa
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Variaattorin suhteen mun mielipide on että vakio. Niin edessä kuin takanakin. Jousia myöten. Ainoastaan voimansiirtolevyn voi vaihtaa parempaan, joskaan vääntävillä pytyillä se ei ole edes tarpeen. Ei virivari eteen mikään turha ole, mutta se on kuluva osa siinä missä vakiokin ja jälkimmäinen on halvin uusia. Perävälityksen voi harventaa. 10" renkaisessa on hivenen harvempi välitys kuin noissa isopyöräisissä. Niitä 10" varaosakoneita on suomi pullollaan.
Rullina käytän itse normaaleja pyöreitä. Liukurullilla ei voita mitään jos etuvariaattori aukeaa kokonaan ja lautaset menee kiinni saakka. 7g kannattaa kokeilla 90cc, myös vakio 8,5g on ok. 6,5g oli musta hyvä 82cc kanssa. Suuttimen koko riippuu niin monesta tekijästä että oikea löytyy testaamalla. Suutinsarja on kätevämpi kuin ostella suuttimia yksitellen.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarders
- Pyörä:
- Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 5.10.2014 23:29
Mikähä solikassa nyt on ku vaihdoin lohkon tiivisteet ja kasasin koneen iha ninkuin kuului niin nyt savuaa kun koittaa käynnistää ja lupailee mutta ei lähde käymää, uusi tulppa, välykset säädetty, putsari putsattu jne
Hoofy
- Pyörä:
- Baotian Fude Rebel
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 14.8.2013 21:52
Missä vika kun booaa kun antaa kaasua? Baotian fude rebel kyseessä. Vaihdettu kokonaan uusi yläkerta (63cc). Vaihdoin kaasariin 90suuttimen ja nytkun käynnistän skootterin niin käy tyhjäkäyntiä mutta vähän kun antaa kaasua niin booaa heti. Teki samaa 79suuttimella. Vakiokaasari kysessä siis. Ja hetken kun on tyhjäkäyntiä käynyt niin alkaa kierrokset laskemaan ja sammuu. Ilmaruuvia on säädelty mutta ei auta. Uus tulppa ja peltinen tulpanhattu vaihdettu, uus käytetty ehjä staattori ja käytetty cdi kun edelliset olivat rikki ja uus vakio ilmanputsari.
Mistä voi siis johtua että ei anna ottaa kierroksia mutta käy tyhjäkäyntiä?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Nosta neulaa nyt ensin kokeeksi, mutta voi olla että se vaatii suurempaa tyhjäkäyntisuutinta. Seosruuvila saa kyllä hiukan petrattua sitä tyhjäkäyntisuutinta, mutta ei välttämättä riittävästi. Onhan venttiilivälykset ok? Eteenkin imuvenan kantaminen tekee hiukan laihoihin seoksiin viittaavaa oiretta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Hoofy
- Pyörä:
- Baotian Fude Rebel
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 14.8.2013 21:52
neulaa on nostettu ja laskettu, ei auttanut. Venttiilit on säädetty juuri huollossa kun vaihdettiin tuo uusi yläkerta ja jakokin on oikein. Pitäiskö sit vaan koittaa suuremmalla tyhjäkäyntiruuvilla?... Suosituksia?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Hoofy kirjoitti:tyhjäkäyntiruuvilla?
??? HÄH ???
Puhuin kyllä tyhjäkäyntisuuttimesta. Tyhjäkäyntiruuvi on siellä minne vaijeri tulee kiinni. Se siis säätää vain kaasuläppää sitä ei tarvitse vaihtaa yhtään mihinkään, tyhjäkäyntisuutin on kaasarin sisällä pääsuuttimen vieressä. Seosruuvi taas on kaasarissa siellä lähellä imukaulan liitosta. Messinkinen ruuvi. Sillä hienosäädetään tyhjäkäyntipiiriä. Käytännössä siis tyhjäkäyntisuutinta.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 7.9.2015 20:32, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Hoofy
- Pyörä:
- Baotian Fude Rebel
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 14.8.2013 21:52
sori, tarkoitin siis tyhjäkäyntisuuttimella
olis vaan kiva saada tuo skootteri toimimaan ja päästä ajelemaan. Ajattelin että olisin voinut hommata uuden kaasarin mutta tuskin sekään auttaa kun kahdella eri kaasarilla koittanut ja tekee samaa. Ja se myös että nyt kun on 90pääsuutin kiinni niin ei käy yhtä kauan enää tyhjäkäyntiä kuin 79suuttimella.
Edit: ja lähtee käyntiin ekalla taikka tokalla polkaisulla hienosti mutta kierroksia ei suostu ottamaan ja n. 15sek kun on tyhjäkäyntiä käynyt niin kierrokset laskevat vielä enemmän ja sitten sammuu, mutta käynnistyy heti takaisin kun polkaisee pari kertaa ja sit taas sammuu hetken päästä
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Ahaa.. No jos 2:lla eri kaasarilla tekee samaa niin vika luultavimmin ei ole kaasarissa kun on varsin epätodennäköistä että molemmilla toimisi samoin. Tuossa tapauksessa kannattaa ihan ensimmäiseksi varmistaa bensahanan toiminta että bensa virtaa varmasti riittävästi ja ettei imuvuotoja ole. Jälkimmäiseen täytyy lisätä bakeliitin kunto. Mulla on monta bakeliittia mennyt kun on tullut kiristettyä imukaulaa liikaa. Pala siis irtoaa helpolla.
-Zone- kirjoitti:Kerran ongelmia on tyhjäkäynnilläkin, niin tarkistappa bakeliitti. Se murtuu aika helpolla imukaulaa kiristäessä. Tämä kun on melkoisen tuttu näky
http://i10.aijaa.com/b/00616/12066121.jpg Olen itse rikkonut aika monta 10 vuotta kestäneen kiinanskootteritaipaleen aikana. Liiallinen imukaulan kiristys tuntuu olevan pahasta.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista