Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Pederi94
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
22.9.2008 15:32
Jännitteensäädin menee rikki.

ViestiKirjoittanut Pederi94 » 17.10.2010 21:27

Mikähän mahtaa olla, kun on tommonen sopivasti viritetty aerox jossa on mhr high-end sun muuta kiinni---) ei toimi kuin hetken aikaa kun jännitteensäädin (sijaitsee siinä virtalukon alla) menee rikki ja kipinä häviää.?

2 säädintä mennyt jo rikki, eli aina, kun pistää uuden säätimen toimii jonkun aikaa ja menee rikki eikä sen jälkeen anna kipinää? johot oon tarkastanu että on kunnossa. Voiko olla että tankoon menevien johtojen pitäsi olla kiinni (mm. pitkien,lyhyiden valojen, töötin ja startin johtojen?) ja akun?

Kertokaas missä vika, pikaisia vastauksia, kiitos!!!
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 19.10.2010 7:30

Siellä on oikosulku jossakin. Sen pitäs toimia normaalisti vaikkei ois ees jänniteensäädintä kiinni. Mopo käynistyy yms toimii siis ilman valojakin yms. Jännitteensäädintä tarvitsee vain mopon valot, töötti, vilkut yms
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 31.10.2010 11:48

Voiko cdi-sytyksestä joku hajota liian suurista kierroksista johtuen? Ja voiko joku cdi-sytyksessä olla vialla vaikka kipinä tuleekin, eli tulisi väärään aikaan?
Daker-
Pyörä:
DT-X 125cc -05
Liittynyt:
27.2.2009 23:02

ViestiKirjoittanut Daker- » 5.11.2010 19:08

Mitkä johdot kuuluisivat yhteen?

Vanhassa cdi-boksissa on: oranssi, musta, mustavalkoinen, mustapunainen ja valkopunaiset johdot.

Uudessa taas: oranssi,musta, mustavalkoinen, vihreä ja punainen.

Ilmeisesti siis oranssi->oranssi, musta->musta, mustavalkoinen-> mustavalkoinen, mutta miten sitten nämä mustapunainen, valkopunainen sekä vihreä ja punainen?

Nopeita apuja kiitos.
kiiwi_h
Pyörä:
Keeway hurricane
Liittynyt:
3.11.2010 18:48
pätkii pätkii

ViestiKirjoittanut kiiwi_h » 8.11.2010 19:57

Skootteri leone rx6 eli sama ku keeway hurricane.
Eli vika on sellainen että kesällä huomasin sytytyksen pätkivän, nykii ja sammuu eikä lähde käyntiin vastakun seuraavana päivänä tai joskus tuurilla parinki tunninpäästä ihan normaalisti ja pystyy ajamaan välillä lyhyiä ja pitkiä matkoja..
Vaihdettu tulppa kaks kertaa, CDI, puola, tulpan hattu ja sama pätkiminen jatkui vaan ja kilometrejä mittarii alko kertyä taluttamisesta. Sitten nyt huomasin kun kelit alko kylmenemään ei enää vikoja ilmennyt.. sitte kelit taas lämpeni ja sama homma alko sitte seurasin lämpömittaria ja aina kun lämpötila lähenteli 15+ tai enemmän ei ollut asiaa pitkälle matkalle. Nyt kun lämpötilat on ollut lähellä 0 ei oo ollu mitää vikaa toimii ku unelma. Tämä vika on ollut alkuperäinen eli susi jo meille tullessaan. Sama homma on jatkunut kaksi kesää. Eli nyt tarvis jeesiä että vois korjata talvenaikana!
Pandaa
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
18.10.2010 8:08

ViestiKirjoittanut Pandaa » 11.11.2010 9:40

Eli onko pelkillä tehari vireillä mitään seksuaalista merkitystä jos laittaa yhtä tai kahta lämpöarvoa kylmemmän tulpan? Tai onko mitään merkítysta jos laittaa semmosen erikois iridium tulpan?
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 11.11.2010 16:18

Olisiko tästä vielä mitään hyötyä näillä vireillä? http://sparewheel.net/p/p_info/i/5480

Tecnigas RS
Malossi multivar
17,5mm dellorto
malossi hiilikuituläpät
+50vp ja kytkinjouset +malossi torsion controll
pakoaukkoa hiukan korotettu ja levennetty, lisäksi huuhteluita hiukan työstetty.
Kasse
Liittynyt:
12.8.2010 19:27
Cepossa vikaa

ViestiKirjoittanut Kasse » 15.11.2010 17:17

Juu tosiaan tossa yks päivä mopo rupesi ensin siinä 10700 rpm kohalla pätkii sillai että ihan kun oisi ottanu rajotin vastaa, sitte se katos hetkeks ja sitte alko uudestaa ja sammu eikä lähteny käyntii. Tulpan vaihtoa on kokeiltu ja kipinää ei saa millään tulpalla. Toivottavasti jollain on kokemusta samanlaisesta viasta. Ja kyseessähän on siis Cpi 50 sm pro 2010.

-Kiitos
peujou
Liittynyt:
14.4.2010 23:14

ViestiKirjoittanut peujou » 19.11.2010 20:45

Mitäs luulette olevan vikana kun tulppa saa kyllä kipinää mutta silti ei suostu mopo käynnistymään.

Ja tosiaan skootteri on Aprilia SR -98
saku__
Pyörä:
Honda CBR 125r -08
Liittynyt:
3.6.2010 21:14

ViestiKirjoittanut saku__ » 26.11.2010 11:09

Osaiskohan joku sanoa mikä mun aeroxissa on vikana kun välillä lähtee eka polkasulla käyntiin, pysyy käynnissä n. 2-5 sec ja sammuu ja sitten saa polkia 10-15 min ennen kun lähtee käyntiin. Ja vaikka olisi ollut yön tallissa niin siltikin joutuu polkemaan ainakin 10 min ennen kun lähtee käyntiin. Missä vika?? Mopo on täysin vakio ja vakio tulppa paikoillaan, eli BR8HS
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17

ViestiKirjoittanut temeee. » 26.11.2010 15:41

Vaiha tulppa ja putsaa ilmanputsari
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 27.11.2010 0:51

Uusi tulppa pitäs ostaa ja nykynen tulppa kai Ngk CR8EB, mutta ohjekirjassa ja täälläkin suositellaan Ngk CPR8E tulppaa.Kumman ostan? :)
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17

ViestiKirjoittanut temeee. » 27.11.2010 19:26

Se on varmaan sama tulppa, mutta jos ei oo ja tuo nykynen on toiminu hyvin niin osta se? :)
saku__
Pyörä:
Honda CBR 125r -08
Liittynyt:
3.6.2010 21:14

ViestiKirjoittanut saku__ » 28.11.2010 15:34

temeee. kirjoitti:Vaiha tulppa ja putsaa ilmanputsari


Ilmanputsari putsattu, tulppa vaihdettu, ei toimi edelleenkään :s
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17

ViestiKirjoittanut temeee. » 28.11.2010 16:53

Kokeileppa putsata kaasari perusteellisesti, kumma jos sen jälkeenkään ei toimi. Ainiin ja katso myös bensa hana että onko se tukossa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista