Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
cdi boxeista kysymys, kuinka erottaa muutako magneetilla? ja mistä kohtaa tätä magneettisuutta kannattaapi kokeilla?
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Siis jos magneetti ottaa mihin tahansa kiinni, kyseessä dc boksi. Dc bokseissa on pieni muuntaja (rautaa) johon se magneetti ottaa kiinni. Muuntajan paikka voi vaihdella.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
Tänään saapui paketti gy6 motorilta. Harmikseni sylinteri osoittautui 51mm vaikka piti olla 50mm
Kampuran kestävyyden kannalta valitsin juurikin tuon 50mm 82cc sylinterin. Suostuisivatkohan sakemannit lähettämään uuden ilmaiseksi ilman vanhan palautusta
Kansi sentään oli oikea, 51mm isovena 20/23
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Minkäs näköinen mäntä on tollasessa vähän harvinaisemmassa 51mm pytyssä?
Pikaseen laskien vakioiskulla se olis 84,5cc
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
- Liittynyt:
- 25.7.2015 12:10
Pattipää männällä tuli tuo kyseinen sylinteri, punnitsin nuo männät, 51mm pattipää oli vain gramman painavempi kuin 50mm tasalakinen
Sarders
- Pyörä:
- Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
- Paikkakunta:
- Masku
- Liittynyt:
- 5.10.2014 23:29
Onko totta että pitkälohkoisissa perävälit on lyhyempiä kun lyhytlohkoisissa? omassa laitoksessa joka on pitkälohkonen ja on viriä niin silti lyhytlohkoinen skoppe menee ilman suurempia virejä ohi huipuissa?
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Juuri näin. Moni ottaakin 10" koneesta perävälit 12" koneeseen viritysmielessä.
Fr0nkale
- Pyörä:
- Löytyy
- Paikkakunta:
- Forssa
- Liittynyt:
- 16.2.2014 22:29
Miten helvetissä saa seosruuvit pysymään paikallaan kaasarissa. Tänäänkin hukkui jo kaksi
. se jousi on siellä kolossa ja ruuvi on miltei kiinni.
Aivan liian kalliita ostaa, onneksi huomenna alkaa koulut niin lainaan parit pihassa olevista skoottereista. Minkä kokonen suutin muuten tarvis olla, kun kylmänä ei meinaa 90 suuttimella toimia, mutta lämpimänä toimii ihan hyvin
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
-Zone-
- Liittynyt:
- 22.6.2005 22:42
Luultavasti se jousi on kuoleentunut jos ei kiinni pysy ilman lukitsemista, mutta jos lukita haluat niin pistä vaikka rautalanka menemään kaasarin ympäri niin, että se rautalanka kulkee siinä seosruuvin hahlossa. Näin se ei pääse pyörimään auki.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Moro, tuli ostettua tommonen kiinalainen pölynimuri projektoitavaksi, kun halvalla sai ja nyt on ilmennyt pienoinen ongelma. Tullessaan vehje ei edes käynnistynyt, mutta kaasarin putsauksella, bensojen vaihdolla ja uudella tulpalla tästä ongelmasta päästiin. Sitten ilmenikin seuraava, skootteri käy kyllä kohtalaista tyhjäkäyntiä, mutta kaasuun ei ilkeä koskea ollenkaan tai koko vehje sammuu. Venttiilit on nyt säädetty, ajoitukset tarkistettu (merkit kohdalleen ykk:ssa työtahdilla, onko oikein?), kipinä on todettu hyväksi ja bensaa saa. Eli mikä tuossa nyt voisi olla vikana?
Uuden kaasarin ja sytkäosat tilasin jo kiinasta varmuuden vuoksi, niin saa poistettua listalta pari vaihtoehtoa, eikä niille kertynyt hintaakaan kuin 20€
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Mahtaakohan sähköryyppy toimia? Irrotappa se, mittaa tapin pituus ja kytke 12V. Jos tappi ei etene ulospäin muutamien minuuttien sisällä, ni son sökö. Tuleekos uudessa kaasarissa sellanen mukana?
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Tuleehan se ja tätä sähköryyppyä epäiltiin kaverinkin kanssa, mutta on vaikea uskoa että se olisi ainakaan ainoa syy, näet kaverilla oli vuosi sitten vastaava laitos ja siitä napattiin lopulta ryyppy kokonaan pois ja reikä tukittiin, minkä jälkeen toiminta oli täysin normaalia, lukuunottamatta tietysti vaikeaa käynnistystä kylmällä kelillä. Tässä tapauksessa tuollakaan ei ollut mitään vaikutusta.
Retroilija
- Pyörä:
- Pappatunturi, 1999 GSX600F
- Paikkakunta:
- Pori
- Liittynyt:
- 31.10.2011 9:11
Oletko siis koittanut tukkia sen reiän? Tukkimatta ryyppy on koko ajan päällä. Kannattaa tarkistaa myös mahdolliset imuvuodot jollakin spraylla.
jawa123
- Liittynyt:
- 25.4.2011 21:00
Tukin kyllä ja aina vaan heti kaasuun koskiessa kone sammuu. Imuvuotoja ei löytynyt bräkleenillä suihkimalla, mutta huomasin että kylmäkäynnistys oli lähes mahdotonta ilman suihkausta bräkleeniä suoraan ilmanottoon, kun taas käynnissä ollessa tämä aiheutti tukehtumisen. Samoin jos käynnissä ollessa kytkee parkit päälle, käynti heikkenee ja jos sytyttää etuvalon, moottori ei jaksa käydä. Ilmeisesti moottori ei siis jaksa edes tuottaa valoille tarpeeksi sähköä. Mielenkiintoinen tapaus etten sanoisi.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tarkista maadotukset ja jännitteensäädin. Oli joskus samaa ongelmaa (tosin AM6-laitteessa), oli jännitteensäätimen maadoituspiuha poikki.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista