Kuristuskyselyt #2

xts
Liittynyt:
11.4.2010 18:07

ViestiKirjoittanut xts » 11.4.2010 18:23

Onkos speedfight 2 vuosimallia 02 ja nestejäähdytteinen niin sitä ilmakuria ja jos on miten sen saa pois ja mitä sen poisotto vaikuttaa?Vastakkaa yv:)
haddaway
Liittynyt:
22.4.2009 17:43
SR

ViestiKirjoittanut haddaway » 12.4.2010 17:13

semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?
`Antti`
Pyörä:
suzuki pv
Liittynyt:
14.9.2008 22:44
keway

ViestiKirjoittanut `Antti` » 12.4.2010 17:21

Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?
Groom
Liittynyt:
9.4.2010 19:02

ViestiKirjoittanut Groom » 12.4.2010 19:55

Vauhtiviivatarra kirjoitti:Vilkaiseppa täältä millaisia kuristustapoja skoottereihin on. Itse veikkaisin variaattorin etulautasten välissä olevaa prikkaa tai rullakupissa olevaa rajoitinkaulusta, hukkaputkea ja mahdollisesti elektronista kierrostenrajoitinta. Jos edellä olevat termit eivät sano mitään, tässä vielä esimerkkikuva hukkaputkesta.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfields

Kiitos vastauksesta :) Johan selkeytti asiaa. Hukkaputki ainakin löytyy ja samalla lähtee poistoon. Täytynee vielä jossain vaiheessa toi variaattori ottaa auki ja tutkia prikkojen varalta..
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 13.4.2010 1:55

haddaway kirjoitti:semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?
Nojoo, keskusyksikön kierrostenrajoitin ei erityisen paljoa vaikuta mutta uudelleenohjelmoinnilla saadaan maksimikierroslukua hieman kasvatettua. Variaattori on kuristettu rullakupissa kiinni olevalla rajoitinkauluksella, joka on kolmella ruuvilla kiinni. Ja lyön muuten korillisen banaaneita vetoa ettei mopossasi ole ruiskumoottoria. Jos epäilet asiaa, vilkaise tänne.
`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?
Itse en ole kyseistä alkukäyrää koskaan tutkaillut, mutta eiköhän se katsomalla selviä? Tosin kuristamattoman alkukäyrän hankkiminen lienee viisaampi vaihtoehto kuin alkuperäisen kuristuksen poistaminen.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Matas
Pyörä:
Keeway Matrix
Paikkakunta:
Kuhmo
Liittynyt:
12.10.2008 18:05

ViestiKirjoittanut Matas » 13.4.2010 8:26

`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?

Pillikuristin alussa ja se alkukäyrä on tehty pitemmäksi mitä tarttee ja sekin kuristaa. Kannatttaa hommatta suoraan kuristamaton alkukäyrä :)
http://www.motot.net/talli/kayttaja/82786
haddaway
Liittynyt:
22.4.2009 17:43

ViestiKirjoittanut haddaway » 13.4.2010 18:12

Vauhtiviivatarra kirjoitti:
haddaway kirjoitti:semmosta kyselisin että mitä kuristuksia on aprilia sr r ssä.05 vm. ja ruiskukone.. ainaki ruiskusta kuristettu..?
Nojoo, keskusyksikön kierrostenrajoitin ei erityisen paljoa vaikuta mutta uudelleenohjelmoinnilla saadaan maksimikierroslukua hieman kasvatettua. Variaattori on kuristettu rullakupissa kiinni olevalla rajoitinkauluksella, joka on kolmella ruuvilla kiinni. Ja lyön muuten korillisen banaaneita vetoa ettei mopossasi ole ruiskumoottoria. Jos epäilet asiaa, vilkaise tänne.
`Antti` kirjoitti:Mistä kohti alkukäyrää keewaysta löytyy kuristus?
Itse en ole kyseistä alkukäyrää koskaan tutkaillut, mutta eiköhän se katsomalla selviä? Tosin kuristamattoman alkukäyrän hankkiminen lienee viisaampi vaihtoehto kuin alkuperäisen kuristuksen poistaminen.



Jooo meni toi vm. väärin eli kyseessä -06.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 14.4.2010 20:14

Jos kyseessä on SR DiTech, variaattorista löytyy joko prikka tai rajoitinkaulus vuosimallista riippuen, itse muistelisin jälkimmäistä tuossa kyseisessä tapauksessa. Jos taas kyseessä on Factory, varista löytyy prikka. Eli vari auki ja hämmästelemään.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
mikEEo
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme 07
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.4.2010 15:44
Ilmanputsarin kuristus?

ViestiKirjoittanut mikEEo » 19.4.2010 16:57

Ilmanputsareistahan usein löytyy tämä muutaman sentin mittainen muoviputki. Sen pääasiallinen tarkoitushan on estää ilman pääsyä kaasuttimelle jolloin teho rajoittuu.
Kysyisinkin, että jos sen putken ottaa pois, niin saako siitä mitään hyötyä jos ei vaihda suutinta isommaksi? Jos hyötyä saa ilman suuttimen vaihtoa, aiheuttaako putken poisto koneen kiinnileikkausta (huhun kuulin). KIITOS VASTAUKSISTA!
mikEEo
Piaggio-NRG
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD '09
Liittynyt:
8.4.2010 17:01

ViestiKirjoittanut Piaggio-NRG » 19.4.2010 17:48

Noo minne tämäkin nyt sitten kuuluu...


Eli mikä olisi helpoin ja nopein tapa saada n. 10km/h lisää nopeutta skootteriin? Kyseessä siis
Piaggio NRG Power DD '09 vsm.

Muistakaa se helpoin, 10km/h ei enempää, ellei ole helpoin tapa..
ale\\
Pyörä:
KTM 690 SMCR
Paikkakunta:
Haukipudas/Oulu
Liittynyt:
18.6.2007 21:22

ViestiKirjoittanut ale\\ » 19.4.2010 18:47

Piaggio-NRG kirjoitti:Noo minne tämäkin nyt sitten kuuluu...


Eli mikä olisi helpoin ja nopein tapa saada n. 10km/h lisää nopeutta skootteriin? Kyseessä siis
Piaggio NRG Power DD '09 vsm.

Muistakaa se helpoin, 10km/h ei enempää, ellei ole helpoin tapa..

Kaasarin messinkilevy tai prikka pois. ohjeet: http://www.motot.net/wiki/Piaggio_NRG_Power
http://www.motot.net/talli/kayttaja/60009
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 19.4.2010 19:30

Lähinnä se prikka pois. Messinkilevyllä ei tasan saavuteta muuta kuin vähän enemmän koneen huutamista ja ehkä muutama kmh lisää.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
harmone
Pyörä:
Derbi R Xtreme -09 Honda SFX -97
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.4.2009 11:41

ViestiKirjoittanut harmone » 20.4.2010 11:44

Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 20.4.2010 16:38

harmone kirjoitti:Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?

mitattu gps? ja mitkä kurit sulla on pois? kiihtyvyys hidastuu (ainakin jossain videossa näin kävi) mutta eipä sitä juuri muuten huomaa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 21.4.2010 17:50

harmone kirjoitti:Mulla on Honda Sfx -97 :) ja se menee kuristamattomana 65-70 km/h ja ajattelin laittaa siihen kierrosten rajoittimen, että kulkisi jtn 50-55. Rajoitinta käytettäisiin vain kun poliisit kokeilisivat (tai jotain vastaavaa) mopolla.
Kyselisin että onko tietoa muista skoottereista, onko todella huomattava ero mopon ominasuuksissa jos näin kuristan? Lähteekö liikkeelle samalla lailla kuin vakio?


Kiihtyvyys ja huippunopeus kasvaa. Mulla kun rajotin on säädetty että kulkee 50kmh niin lähtee liikkeelle ku vakio.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista