Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
Ei pitäis loppua vielä noissa vauhdeissa. Muuta ei oikein tuu mieleen kuin että onko hihna kulunut ja onko varmasti sopiva pääsuutin?
Ennen mulla oli semmonen käsitys että kiiweissä ja cpissä vauhdin kuristaa huono vakiosytytys, mutta 49ccscoot foorumilla 90gtvert nimellä esiintyvä henkilö sai semmoisen kulkemaan 85km/h pelkällä teharilla, virivarilla ja viilatulla vakio 50cc pytyllä ja on vielä yli 100kg äijä. Jopa ilmanputsari oli vakio. Vauhdin kuristi pytyn lyhyt pakoajoitus niin ei kiertänyt enempää, mutta viilasi vain pakoaukkoon vähän lisää korkeutta niin johan kulki. Onkohan niin että tuo malossi sporttikin on sen verran alakiertonen pytinki ettei sen pitäisikään kulkea juuri tuota lujempaa? Jos on niin ei kyllä ole vaikea korjata ongelmaa, helpoin tapa on viilata männänlakea pakoaukon kohdalta pari milliä niin että pakoaukko pysyy kauemmin auki.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
dwacz
- Liittynyt:
- 9.5.2012 17:59
Niin minäkin mietin... Mutta siis ei pitäs vielä otta väleissä kii? Ja hihna on uusittu vakio kokonen hihna? 788x17x28 muistaakseni. Ja mitenkä siis tuo sylinterin ja männän viilaus tapahtuu? Ohjeita jelppiä mitä vaan!? Ja onks toi replica ihan tuhnu putki?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ei se tuhnu ole, hyvä se on vielä 70cc:lläki. Mutta toki parempiakin löytyy. Jos viilaat niin laita Pro.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JaXXXke
- Liittynyt:
- 8.8.2012 21:43
Aikaisemmin kyselin täällä moposta, jonka huippunopeus on korkeimmillaan 40 ja kiihtyy erittäin hitaasti.
Nyt parin viikon duunin aikana saanut aikaiseksi hommata uuden CDI-boksin, isomman suuttimen(jota en käytä, koska siitä ei ollut mitään apua) ja jos jonkinmoista säätöä(esim. kaasarin neulaa säädetty ym.).
Nyt mopo kulkee n. 10km/h kovempaa, mutta kiihtyvyys ja voimat ylipäätään 0:sta lähdettäessä ovat hyvin vähäiset. Liikennevaloista lähtö on aika tuskallista, tuossa menee se 5 sekuntia, että mopo alkaa kirimään, siitä eteenpäin kiihtyvyys on suht-nopeaa. Lisäksi tyhjäkäynti ja paikoillaan kaasuttaminen kuulostaa tosi hiljaiselta ja mitättömältä.
Mikä mahtaa aiheuttaa moisen? Onko ongelma variaattorissa vai missä? Avaisin variaattorin nyt, mutta mopo ei täällä ole, myöhemmin illalla pääsisi puunaamaan.
Skootteri on siis Yamaha Aerox R -05.
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Vaihappa vastapaine ja kytkinjouset. Malossin valkoset on hyvät.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
JaXXXke
- Liittynyt:
- 8.8.2012 21:43
Nuo oli alunperin tarkoituksena vaihtaa, mutta onko tuo ratkasiu tähän ongelmaan?
Variaattorissa vakiojouset, joissa ei ole mitään vauriota, mutta mopo kiihtyy n. 10 kertaa hittaammin kuin se vakiona kiihtyi.
jertsu9
- Liittynyt:
- 16.3.2012 22:11
jertsu9 kirjoitti:Jos porailen noit tuuletusreikii ni kai niil silti voi ajaa mil kelil tahansa ? sateel ja talvelki ois tarkotus ajaa ja mihi kohtii ois paras tehä niit reikii et tuulettais mahdollisimman paljon mut ei menis kaikki paska sisää ?
Reetuhai2
- Pyörä:
- 2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
- Paikkakunta:
- Vihti
- Liittynyt:
- 30.6.2010 15:41
Ei sinne niin paljoo pitäs mitään mennä että haittais. Toki kun laitat jotain riheetä verkkoo tai jotain siihen, niin suojaa paremmin. Ja taakse alas reiät, ja eteen johonki sopivaan kohtaan. Tutki varikoppaa ja mieti missä vois olla suojassa.
JaXXXke, paljonko on ajettu? Eikä se meinaa että jouset on kunnossa, vaikka niissä ei ole mitään vauriota. Varijouset on kulutusosia, ne "kuluu" löystymällä. Edellä mainittu variaattorin jäähdytyksen parantaminen poraamalla varikoppaan reikiä ja hankkimalla jäähdytetty kytkinkello parantaa jousien käyttöikää huomattavasti. Silti niitä kuluu. Ja kyllä, olen melkeen varma että ongelmas johtuu juuri löystyneistä jousista.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jertsu9
- Liittynyt:
- 16.3.2012 22:11
Okei ja noi reiät auttaa myös ilman jäähdytettyy kytkinkelloo ?
m-tuninki
- Liittynyt:
- 28.7.2011 22:37
voisko joku linkata sen venttiilinvälysten säätöohjeen kiinanskobasta?
VW Jetta 88'
Honda CBR 125R 06'
Peugeot 205 FLM 87'
JaXXXke
- Liittynyt:
- 8.8.2012 21:43
Reetuhai2 kirjoitti:Ei sinne niin paljoo pitäs mitään mennä että haittais. Toki kun laitat jotain riheetä verkkoo tai jotain siihen, niin suojaa paremmin. Ja taakse alas reiät, ja eteen johonki sopivaan kohtaan. Tutki varikoppaa ja mieti missä vois olla suojassa.
JaXXXke, paljonko on ajettu? Eikä se meinaa että jouset on kunnossa, vaikka niissä ei ole mitään vauriota. Varijouset on kulutusosia, ne "kuluu" löystymällä. Edellä mainittu variaattorin jäähdytyksen parantaminen poraamalla varikoppaan reikiä ja hankkimalla jäähdytetty kytkinkello parantaa jousien käyttöikää huomattavasti. Silti niitä kuluu. Ja kyllä, olen melkeen varma että ongelmas johtuu juuri löystyneistä jousista.
Ahaa, vai että sellaista. Noh, kiitoksia! Tuollaisia lähen sitten huomenna Stormista metsstelemään
thounimakarooni
- Pyörä:
- Ei oo
- Paikkakunta:
- Vantaa
- Liittynyt:
- 11.9.2010 19:04
Täytyy taaas muistuttaa ettei Roxiin ole Malossin valkosia kytkinjousia! Malossilta vastaavat ovat vihreät ja Stage6:lta valkoiset.
mikah
- Liittynyt:
- 7.11.2010 20:52
m-tuninki kirjoitti:voisko joku linkata sen venttiilinvälysten säätöohjeen kiinanskobasta?
http://www.youtube.com/watch?v=6059rKtC3RA Tuossa ainakin jonkunlainen, josta pitäisi olla jo apua.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
m-tuninki kirjoitti:voisko joku linkata sen venttiilinvälysten säätöohjeen kiinanskobasta?
Tässä hyvä ohje:
http://www.skootterini.com/perushuolto- ... aetoe.html
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jozkuu
- Pyörä:
- KTM 690 SMC -10
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 20.8.2012 16:24
Mikäköhän mahtaisi olla Derbi DRD Racingin vakio suuttimen koko?
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista