On niitä kyllä ollut vanhoissakin malleissa. Pistitkin näemmä jo ettei siinä ole, mutta pistetään nyt silti tähän samaan jos siitä olisi vaikka jollekin muulle hyötyä.
Eli kyseessä on siis
http://aijaa.com/cms8o9 Sac-järjestelmästä käytetään usein myös Sas -nimitystä (secondary air system) joka taitaa olla yleisempi kun kinkin osia googlaa.
Sitä on 2 eri mallia. Toisessa kuten tuossakin eli, imukaulaan tulee hanan ohella toinenkin alipaineletku joka ohjaa alipaineventtiiliä. Jos sen venttiilin kalvo repee, se päästää tuota kautta ilmaa koneeseen. Toisessa mallissa on myös se mutkalle vedetty metalliputki venttiilikopan päällä, mutta järjestelmä ei toimi imukaulan alipaineella, vaan se toimii pakopulssilla.
Kummassakin mallissa on kannessa tuon järjestelmän kanavaporaus (oikealla, vasemmalla ilman sac-kanavaa
http://aijaa.com/p5mVYZKaikissa ei siis tuota ole. Joissain on ollut kanavaporaus kyllä kannessa, mutta se on tulpattu peitelevyllä.
-Zone- kirjoitti:Secondary air cleaner ei tarkoita toista ilmanpuhdistinta, vaan että pakokanavaan syötetään happea oman lisäventtiilin kautta. Sen tarkoitus on saada aikaan puhtaampi jäännöspalaminen putkessa ja näin saada katalysaattorille pidempi elinikä.
Siitä on olemassa eri variaatioita. Yksi malli on sellainen jossa imukaulasta lähtee 2 alipaineletkua. Toinen menee sac-järjestelmään toinen normisti bensahanaan. Toinen versio siitä on sellainen jossa se vetää sitä lisähappea pakopulssin vaikutuksella. Eli kun putken positiivinen pulssi vaihtuu negatiiviseksi se vetää happea pakokanavaan sinne venttiililautasen lähelle.
Näistä jälkimmäinen ei aiheuta niin pahoja ongelmia mitä ensimmäinen jos se venttiili alkaa vuotamaan.
Egr (
http://i31.tinypic.com/2qd7x1w.jpg) on putkessa. Siis jos on. Kaikissa malleissa ei tuota ole.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakokaasu ... r%C3%A4tys
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein