4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 26.10.2015 0:19

Onkohan mittään järkeä laittaa 80cc (50mm) sylkkää vakio kannella ja kampuralla. että syökö vaan laakerit ja tuhoo venat + tiivisteet kun taitaa puristuksia siinä vaiheessa hiukan olla? Ei jaksas konetta avata ja laittaa rahaa kaikkiin osiin.. vai onko se 72 mentävä?

Sisäänajosta sen verran että onko niillä niin kamalan tärkeetä ajaa sitä 1000km rauhallisesti? osa sanoo että lasittuu vaan turhaan ja se 1000km ois siks ettei lämppää yms.. ajoin entisen skootterin sisään niin että 50km jälkeen aloin antaa kenkää :lol: :| eikä se siihen mitää sanonu ;) Ja jos nyt innostun ees muutaman satasen ajamaan sitä sisäänajoa niin mitenhän skootterilla ajaa pienillä kierroksilla? jos nillä koko ajan ajaa niin eihän siellä välit vaihdu.. saa 30km/h porata koko ajan :s :roll:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 26.10.2015 0:30

Vakiohilppeillä menemään vaan. Pikkuvenakannella et kaikkia tehoja saa koneesta, mutta kyllä se kestää.
Sisäänajo on tämän sortin koneilla tarkoitus vetää juuri kovaa ja vaihtelevilla kierroksilla. Käytä ensimmäiset pari tonnia VAIN mineraaliöljyä ja anna palaa. Vaihda öljyt ekan 30-60km jälkeen ja taas parin satasen jälkeen. Kovat kiihdytykset painavat männänrenkaita sylinterin seinämiin tiukasti kiinni, jossa ne hioutuvat tarkalleen sylinterin pienien poikkeamien mukaisiksi. Itse olen kaikki nelitahtimenopelit tällä tavalla sisäänajanut, ja kauan ovat kestäneet.
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 26.10.2015 19:59

itsellä meni kyllä pakovena vituiks kun oli vakiokansi ja 82cc.. suosittelen ainakin kanavat sorvaamaan paremmiksi. itse olen ostamassa 82cc kantta et saa tehot taas alle eli onhanse vähän riskaapelia mennä täysin vakiokannella.
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jawa123 » 26.10.2015 21:00

Maadoitus tarkistettu, kokeiltu kahdella eri jännitteensäätimellä, eikä kaasarista paljastunut mitään uutta ihmeellistä. Kokeiltu siis myös kahdella kaasarilla. Mikään ei aiheuttanut minkäänlaista muutosta. Alkaa pikkuhiljaa mennä sormi suuhun tuon kanssa, kun vikaa ei löydy mistään loogisesta paikasta, ellei vika ole esimerkiksi cdi:ssä joka selviää vasta kun kiinanpoika saa uudet sytytyssähköt toimitettua.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 26.10.2015 22:07

tuli pelattua varman päälle ja tilasin ebaystä 72cc sylkkäsetin mäntineen ja tiivisteineen 33€ 8)
Muuten oisin VirijaVaralta tilannu mutta ei näkyny enää 72 niillä.. sähköpostiakin laitoin mutta ei oo mitään vastailtu. wandamotoriltakin oli hävinnyt se 72 setti. Mikäs ihme ne kaikki on kadottanu? :roll:
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jawa123 » 26.10.2015 22:19

Kyllä niitä edelleen näkyy wandalla olevan 49€ hintaan, laitoin kanssa muutama päivä sitten saman setin tilaukseen hintaan 31€ :lol:
Sanza
Pyörä:
Exät: Yamaha PW80 ja Aprilia rx -00, Nykyään Kymco Fagility 50 -06
Liittynyt:
17.6.2013 15:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sanza » 27.10.2015 17:56

Toisesta ketjusta kysyinkin, mutta kysytäänpäs uudelleen eri muotoilulla. Eli olisko tälläne setti mistään kotoisin? Kiihtyvyyttä haen, ja pitäisi jäädä alle sen maagisen 65km/h, koska verot ei oikeen nappaa :lol: Kuva
Sitten vielä sellanen että tarviiko talveks isompaa suutinta yms, vai pärjääkö vakio hiluilla?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.10.2015 18:02

Kytkin ja variaattorin jouset jättäisin itse vakioksi. Rullat on aika ok.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sanza
Pyörä:
Exät: Yamaha PW80 ja Aprilia rx -00, Nykyään Kymco Fagility 50 -06
Liittynyt:
17.6.2013 15:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sanza » 27.10.2015 18:05

Jouset ajattelin sen takia vaihtaa, koska välillä tyhjäkäynnilläkin lähtee matelemaan eteenpäin :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.10.2015 18:20

Tyhjäkäyntiä pienemmälle. Ryyppy päällä sen kuuluu takarengas ilmassa pyöriäkin.
Jäykemmistä kytkinjousista en ole itse löytänyt yhtään kehuttavaa ja jäykempi vastinjousikin vain turhaan kuluttaa hihnaa nopeammin. Kinkissä on jo vakionakin kohtuullisen jäykkä jousi. Vaihtaa toki voit jos haluut, mutta itse suosin kyllä nykyään vain vakiojousia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 5.11.2015 22:07

Mikä vika baolttianiin on mahtanut tulla kun, seisoi 2-3kk ja ei kestä ollenkaan kaasua?
Tyhjäkäyntiä käy niin kauan että kääntää avaimesta ja lähtee 1-2 potkaisulla käymään.

Luistin kun nostaa ruuvarilla ylös, koneen käydessä niin saa annettua kaasua ilman että sammuu.

Bensat vaihdettu, suuttimet puhdistettu.
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.11.2015 22:30

Tarkista kalvon eheys ja tiivis asennus.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 6.11.2015 10:02

Kalvossa ei ole reikiä mutta on venynyt jonkun verran, pysyy kuitenkin urassaan...
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.11.2015 19:51

Se kalvo venyy nykybensasta ja kutistuu pöydällä vuorokaudessa kun jättää kuivumaan. Ihan normaalia siis.
Sitä kalvoa kannattaa aina vähän venytellä. Mulla vuosi yksi kalvo sieltä ihan juuresta. Siis sieltä sen luistin juuresta. Sitä ei huomannut ennen kuin venytti kalvoa. Mites bakeliitti ? Onko varmistettu, että on ehjä ? Venavälykset ? Imuvuodot ?
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 6.11.2015 20:10

Bakiliitti oli ainakin viimekerralla kun otin imukaulan pois ehjä.
Täytyy venytellä sitä kalvoa ja tarkistaa uudelleen.
Imuvuotoja ei ole(koitin kaikki liitokset jarrukliinerillä)

Venttiilien välykset on molemmissa 0.1mm
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista