4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 20.5.2016 23:53

Joo vikaha oli luonnollisesti kovin tyhjä akku :D puhistin siinä samalla kaasarin ni joha taas starttaa napista ja kaasusta liikkelle :D
0zkuu
Pyörä:
Yamaha DT125x
Liittynyt:
17.11.2015 22:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut 0zkuu » 2.6.2016 10:41

Mites tollasesta SYM fiddle II:stä ohitetaan sähköinen rajoitin.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.6.2016 16:03

0zkuu kirjoitti:Mites tollasesta SYM fiddle II:stä ohitetaan sähköinen rajoitin.

Hiukan täsmennystä kaivattaisiin.

1. Tuleeko variaattorinkopasta ulos johto ?
(jos tulee niin laita johdon väliin katkaisija)

2. Jos ei tule, vaan se on kierrosrajoitettu, niin hommaa rajoittamaton cdi.

3. Jos siinä on rajoitinprikka tai etuvariaattorin rajoitinlevy, niin poista se.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
0zkuu
Pyörä:
Yamaha DT125x
Liittynyt:
17.11.2015 22:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut 0zkuu » 2.6.2016 19:52

Juu kiitos huomenna katotaan sitä ku ei oo oma laite
Viimeksi muokannut Vauhtiviivatarra päivämäärä 3.6.2016 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Poistettu tarpeeton lainaus.
Jakkinakki
Pyörä:
Monta rikkinäistä
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
28.10.2015 0:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 13.7.2016 3:50

Missähän näissä on cdi poksi? Tai missä paikoissa on havaittu jos vaihtelee :D Jos kurkkais onko rajoitettu malli
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 13.7.2016 6:42

Jossei ole jossakin penkin alla niin sitten se on lattiassa luukun alla.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 13.7.2016 23:30

ja rajoitin piuha menee varikoppaan, eli jos sulla tulee piuha sieltä nii poikki vaaan
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 14.7.2016 4:13

Joo-o nyt alkaa löytymään edes vähän nopeutta tosta vekottimesta, kirjottelin keväämmällä tai viime vuoden syksyllä että mistä johtuu kun mopo ei kulje kunnolla vaikka on uusi kaasari.

"vika" korjaantui ainakin osittain isomman suuttimen vaihtamisella 82->92 ja kaikkien putsarin kurien poistolla ja vakio imuputken vaihdolla auton jäähdytinletkuun sekä gatesin uudella hihnalla (vanha oli varmaan 12mm leveä :lol: )

Mopo kulkee nyt tasaisella gepsiin 46-48km/h ja parhaimmillaan pitkään alamäkeen saa kelattua 66km/h muna-asennossa :lol:

Venttiilit pitäisi olla säädetty n. 800-1000km sitten + öljyt on vaihdettu. Silti mopo tuntuu että vähänkään puolikylmänä ei ole mitään tehoa, ottaa loivaan ylämäkeen mittariin sen 20-25 ja tasaisella hikisesti 35. Heti kun pysähtyy ja kiihdyttää uudelleen niin on kuin olisi eri mopo alla ja kinkki päättää kulkea jopa 40 mittariin :eek:

Jos paikallaan koittaa niin ensin kierrokset naukaisee oikein riemukkaasti taivaisiin ja sitten tuntuu että loppuisi hönkä kesken, pakokaasu haisee selkeesti rikkaan puoleiselta mutta niin se teki 82 suuttimellakin :roll:

Kysymys kuuluukin guruille: onko näissä nokkaeroja, äärimmäisen huonosti koneeseen sovitettu kaasarisuunnittelu vai millä fobba on saanut 77km/h irti "kurittomasta vakio fudesta" ?
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 16.7.2016 3:04

Testasinpas tuossa ajankuluksi vielä mitä sanoo 98 suuttimesta neula keskimmäisessä lovessa, vaihdoin vanhan jäähdytinletkun jatkopätkän muovisesta arviolta 1mm isompaan rosteriseen josta on pyöristetty sisäreunat virtauksien parantamiseksi ja kävin testaamassa.

Tarkistin samalla venttiilien välykset ja totesin että 0,05mm tulkki mahtuu molempien väliin ja liikkuu herkästi mutta 0,10mm ei.

Mopo toimii täysin samalla tavalla kuin 88 suuttimella, kylmänä ei liiku mihinkään ja lämpösenä menee sen 45-48 tasaisella ja alamäkeen päälle 60, paikallaan ottaa edelleen jenkaa kunnes kierrokset laskee parin sekunnin jälkeen :roll:

Tekisi mieli hommata virijavaralta 72cc sylinterisarja ettei jää autojen jalkoihin kaupungissa mutta olisi kiva jos mopo toimisi ensin kunnolla mistä sitten voisi lähteä parantamaan :lol:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 16.7.2016 8:22

Höspö kirjoitti:mistä sitten voisi lähteä parantamaan :lol:

Tähän mulla on 1 ainoa vastaus. Ensin niitä lisäkuutioita ja sitten vasta haetaan kunnon säätöihin. Heti vaan 72cc kiinni niin kiinalainen 4T on lähempänä vakioo 50cc 2T skotua. Mikään tehotykki se ei ole silläkään, kaukana siitä. Se vain on täyspaskan sijaan vähemmän huono ja alkaa 4T mopo vasta nousta sillä mäkiäkin. 50cc pytyllä on turha edes ajaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Poram
Liittynyt:
4.6.2014 20:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Poram » 17.7.2016 22:35

Hommasin tollasen soliferin, joka toimii ja kulkee ihan mukavasti. On muuten vakio, mutta sähkörajoitin on ohitettu.
Ainut ongelma on, että jos pitkän matkaa ajaa kaasupohjassa, niin yhtiäkkiä meinaa sammua aivan kuin bensa olisi loppumassa. Hetken kun kaasua pumppaa nii lähtee taas kulkemaan. Tekee tuota välillä aika usein, mutta pienen tauon pitäminen auttaa. Voisiko vika olla luistissa ?
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 19.7.2016 3:08

Saako varmasti bensaa tankilta koko ajan? Mulla oli hetken aikaa patenttitankkina vanha auton paisuntasäiliö joka oli liian tiivis jos korkki oli kiinni, hetken päästä mopo juuri sammui eikä lähtenyt vetämään kunnolla ennenkuin avasi korkkia hieman :lol:

Koitin tänään vanhaa vakiokaasaria mopossa tukkimalla ryypyn bensakanavan ja kesken ajon mopo sammui eikä yhtäkkiä luvannutkaan, no pää punasena irrotin penkin ja kaasarin niin sieltä oli tyhjäkäyntisuutin tipahtanut irti :eek:

Mulla on ollut vähän kaikenlaisia käyntihäiriöitä tuon kanssa ja alan epäilemään sähköryypyn toimimattomuutta, (virran saantia, en ryyppyä) sehän toimii niin että lämpöisenä ryyppy sulkeutuu ja toimimaton ryyppy jää päälle koko ajaksi

Tekeekö mopo niin että jos rauhallisesti pysähtyy niin ei sammu, mutta nopeasti täyskaasukiihdytyksen jälkeen pysähtyessä sammuu aina ja varsinkin puolikylmänä?

Ps. tietääkö joku millaisella virralla se ryyppy toimii? ainakaan virrat päällä kone sammuksissa ei mene mitään virtaa ryypylle mutta netissä olevien ohjeiden perusteella ryyppy testataan tasavirralla. Mopossa toisaalta tulee vaihtovirtaa ainoastaan moottorin käydessä ja luulisi myös ryypyn toimivan vain kun kone käy, muuten ryypyn saisi laitettua ns. pois päältä pitämällä virrat jonkin aikaa päällä :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.7.2016 13:15

Höspö kirjoitti:Ps. tietääkö joku millaisella virralla se ryyppy toimii?

Ryyppy tosiaan toimii mopossa vaihtovirralla kuten valotkin (paitsi vilkut ja jarruvalo). Ryyppy kyllä toimii moitteetta tasavirrallakin jolla sen toimivuutta voi testata.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 19.7.2016 15:25

Kiitoksia vastauksista, pitää tilata tosiaan se 72cc jos ei seoksien kanssa pelailulla kulje enempää :)

Ei se meinaan yli 55 menisi oikeeta rullillakaan jos se niistä olisi kiinni ettei ole "tehoa" koska kierrokset nousee siinä kohtaa ja välitys on kiinteä siitä eteenpäin joka tapauksessa kun variaattorin vara loppuu kesken :roll:
Pekka91
Liittynyt:
8.1.2006 15:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Pekka91 » 26.7.2016 19:24

Mistäs näissä kiinanihmeissä yleensä johtuu kun skopo hyytyy tyhjäkäynniltä nopeasti kaasua antaessa? Kurkku ja se bakeliittilevyn o-renkaat vaihdeltu ettei pitäisi ottaa imuvuotoakaan? Vaihdetaanko näissäkin ekassa huollossa isompi pääsuutin, tää ei ole koskaan käynytkään huollossa..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista