Joo-o nyt alkaa löytymään edes vähän nopeutta tosta vekottimesta, kirjottelin keväämmällä tai viime vuoden syksyllä että mistä johtuu kun mopo ei kulje kunnolla vaikka on uusi kaasari.
"vika" korjaantui ainakin osittain isomman suuttimen vaihtamisella 82->92 ja kaikkien putsarin kurien poistolla ja vakio imuputken vaihdolla auton jäähdytinletkuun sekä gatesin uudella hihnalla (vanha oli varmaan 12mm leveä
)
Mopo kulkee nyt tasaisella gepsiin 46-48km/h ja parhaimmillaan pitkään alamäkeen saa kelattua 66km/h muna-asennossa
Venttiilit pitäisi olla säädetty n. 800-1000km sitten + öljyt on vaihdettu. Silti mopo tuntuu että vähänkään puolikylmänä ei ole mitään tehoa, ottaa loivaan ylämäkeen mittariin sen 20-25 ja tasaisella hikisesti 35. Heti kun pysähtyy ja kiihdyttää uudelleen niin on kuin olisi eri mopo alla ja kinkki päättää kulkea jopa 40 mittariin
Jos paikallaan koittaa niin ensin kierrokset naukaisee oikein riemukkaasti taivaisiin ja sitten tuntuu että loppuisi hönkä kesken, pakokaasu haisee selkeesti rikkaan puoleiselta mutta niin se teki 82 suuttimellakin
Kysymys kuuluukin guruille: onko näissä nokkaeroja, äärimmäisen huonosti koneeseen sovitettu kaasarisuunnittelu vai millä fobba on saanut 77km/h irti "kurittomasta vakio fudesta" ?