Peugeot Kisbee

Teemuppppp
Liittynyt:
29.4.2018 0:12
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Teemuppppp » 29.4.2018 14:20

Nibbe kirjoitti:No juu, tuli tuota sitten testattua. Eli ohitettiin rajoitin vakio CDI-stä, laittamalla tuo musta johto sinisen kanssa samaan reikään. Kyllähän se pelaa! parhaimmillaan tasamaalla kulkee mittarin mukaan n.72-73, joka on kännykän gps:ään mitattuna noin 62 km/h. Alamäkeen 78 km/h mittarin mukaan. Ja totta tosiaan, parin minuutin hommahan tuo on! :)

Mihin reikää sie laitoit ton sinisen ja mustan johdon
TKA-77
Liittynyt:
12.5.2018 10:35
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut TKA-77 » 12.5.2018 11:03

Onko täällä muilla vielä kokemusta uudesta euro4 (ruisku) kisbee skootterista?
Itselläni oli maaliskuussa ostettu vanha kaasarimalli käytössä reilun 200km ajan ja erinäisten sattumien kautta vaihtui nyt alkuviikosta uuteen euro4 ruiskumalliin.
Täytyy sanoa että vaikka päällisinpuolin ei eroja hirveästi ole niin tekniikka puoli on paljon parempi, käyntiinlähtö kuin eri planeetalta ja vastaa kaasuun heti ja käy tasasesti.
Vanhaan malliin verrattuna eroja ovat nämä: ruisku moottori, led valo etuvalon yläpuolella, takarekisterikilven valo, obd pistoke penkin alla, mittaristossa moottorihäiriövalo, variaattorin koppa erinäköinen ja pakoputken suojus erinäköinen. Lisäksi nyt kun virrat kääntää päälle niin kaikki valot syttyy heti ja ruiskupumpun ääni kuuluu kuten autossa, vanhassa mallissa ajovalot syttyi vasta kun skootterin laittoi käyntiin. Ja ehkä ratti kääntyy nyt enemmän laidasta laitaan(youtube videosta bongattu asia).
Vanhalla kaasarimallilla kerkesi ajaa totutusajoa sen verran että kulutuksen pystyi laskemaan niin silloin oli kulutus aikalailla 3litraa sadalle, nyt ruiskumalli kulutus seurannassa että mitä se vie sadalle.
Sen verran tuota obd/obd2 liitäntää tuli kokeiltua ettei ainakaan bluetooth elm327 mini adapterilla saanut yhteyttä skootteriin.
Ja huippunopeuteen liittyen niin uusi ruiskumalli menee sen 4km/h kovempaa (kaasarimalli 44/50 ja ruiskumalli 48/54). Noissa lukemissa ekana gps nopeus ja jälkimmäinen mittari näyttämä.
Kaikinpuolin positiivinen fiilis uudesta euro4 mallista. 8)
Arpeetsi
Liittynyt:
1.9.2018 9:53
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Arpeetsi » 1.9.2018 9:59

Niin osaisiko joku neuvoa tuon cdin ohituksen? Mulla löytyy musta punainen ja valko musta johto kumpaan niistä ja on myös koko musta johtokin miten kaksi johtoa laitetaan samaan reikään???
Kismee
Liittynyt:
6.5.2019 0:05
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Kismee » 6.5.2019 0:10

Moro!
Voisitteko kertoa, että mistä löytyy peugeot kisbeen cdi boksi, nimittäin en ole löytänyt sitä mistään. Ja mitä johtoja pitäisi yhdistää, jotta saisi kulkemaan? Uskaltaako tuohon vakio cdi:hin koskea, koska jollain artikkeleilla kerrotaan, että sulake voi mennä? Tosiaan kyseessä on vm 2018.
Kismee
Liittynyt:
6.5.2019 0:05
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Kismee » 12.6.2019 2:00

TKA-77 kirjoitti:Onko täällä muilla vielä kokemusta uudesta euro4 (ruisku) kisbee skootterista?
Itselläni oli maaliskuussa ostettu vanha kaasarimalli käytössä reilun 200km ajan ja erinäisten sattumien kautta vaihtui nyt alkuviikosta uuteen euro4 ruiskumalliin.
Täytyy sanoa että vaikka päällisinpuolin ei eroja hirveästi ole niin tekniikka puoli on paljon parempi, käyntiinlähtö kuin eri planeetalta ja vastaa kaasuun heti ja käy tasasesti.
Vanhaan malliin verrattuna eroja ovat nämä: ruisku moottori, led valo etuvalon yläpuolella, takarekisterikilven valo, obd pistoke penkin alla, mittaristossa moottorihäiriövalo, variaattorin koppa erinäköinen ja pakoputken suojus erinäköinen. Lisäksi nyt kun virrat kääntää päälle niin kaikki valot syttyy heti ja ruiskupumpun ääni kuuluu kuten autossa, vanhassa mallissa ajovalot syttyi vasta kun skootterin laittoi käyntiin. Ja ehkä ratti kääntyy nyt enemmän laidasta laitaan(youtube videosta bongattu asia).
Vanhalla kaasarimallilla kerkesi ajaa totutusajoa sen verran että kulutuksen pystyi laskemaan niin silloin oli kulutus aikalailla 3litraa sadalle, nyt ruiskumalli kulutus seurannassa että mitä se vie sadalle.
Sen verran tuota obd/obd2 liitäntää tuli kokeiltua ettei ainakaan bluetooth elm327 mini adapterilla saanut yhteyttä skootteriin.
Ja huippunopeuteen liittyen niin uusi ruiskumalli menee sen 4km/h kovempaa (kaasarimalli 44/50 ja ruiskumalli 48/54). Noissa lukemissa ekana gps nopeus ja jälkimmäinen mittari näyttämä.
Kaikinpuolin positiivinen fiilis uudesta euro4 mallista. 8)
TKA-77 kirjoitti:Onko täällä muilla vielä kokemusta uudesta euro4 (ruisku) kisbee skootterista?
Itselläni oli maaliskuussa ostettu vanha kaasarimalli käytössä reilun 200km ajan ja erinäisten sattumien kautta vaihtui nyt alkuviikosta uuteen euro4 ruiskumalliin.
Täytyy sanoa että vaikka päällisinpuolin ei eroja hirveästi ole niin tekniikka puoli on paljon parempi, käyntiinlähtö kuin eri planeetalta ja vastaa kaasuun heti ja käy tasasesti.
Vanhaan malliin verrattuna eroja ovat nämä: ruisku moottori, led valo etuvalon yläpuolella, takarekisterikilven valo, obd pistoke penkin alla, mittaristossa moottorihäiriövalo, variaattorin koppa erinäköinen ja pakoputken suojus erinäköinen. Lisäksi nyt kun virrat kääntää päälle niin kaikki valot syttyy heti ja ruiskupumpun ääni kuuluu kuten autossa, vanhassa mallissa ajovalot syttyi vasta kun skootterin laittoi käyntiin. Ja ehkä ratti kääntyy nyt enemmän laidasta laitaan(youtube videosta bongattu asia).
Vanhalla kaasarimallilla kerkesi ajaa totutusajoa sen verran että kulutuksen pystyi laskemaan niin silloin oli kulutus aikalailla 3litraa sadalle, nyt ruiskumalli kulutus seurannassa että mitä se vie sadalle.
Sen verran tuota obd/obd2 liitäntää tuli kokeiltua ettei ainakaan bluetooth elm327 mini adapterilla saanut yhteyttä skootteriin.
Ja huippunopeuteen liittyen niin uusi ruiskumalli menee sen 4km/h kovempaa (kaasarimalli 44/50 ja ruiskumalli 48/54). Noissa lukemissa ekana gps nopeus ja jälkimmäinen mittari näyttämä.
Kaikinpuolin positiivinen fiilis uudesta euro4 mallista. 8)

Mulla ois sama kisbee, mutta miten tuota saisi viritettyä? Kun variaattorista lähtee johto sen katkasee lähtee nopeampaa kuin tavallisesti mutta 50kmh paikkeilla alkaa yskimään ja ei toimi.
Knikke123
Liittynyt:
22.8.2019 13:06
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Knikke123 » 22.8.2019 13:11

Itsellä Kisbee joka ihan yhtäkkiä alkoi kulkemaan hiljempaa. Eli kesken ajon saattoi yhtäkkiä hyytyä meno 25 km/h, mutta palautua normaaliksi hetken kuluttua. Nyt ei ole hetkeen mennyt yli tuon 25 km/h:n. Netistä luin, että rikkonainen CDI-boksi saattaisi aiheuttaa tuollaista. Onko jollain käynyt? Kisbee on mallia 2014.

Koitin ohittaa rajoittimen kytkemällä sinisen suoraan mustaan, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Kun taas irrotti sinisen kokonaan, niin vauhti tippui ehkä 20 km/h nopeuteen.

Lisäksi huomasin sellaisen outouden, että mopo ei lähde käyntiin ilman, että on laturissa kun sitä polkaistaan. Eli onkohan moposta rikki akku / laturi, ja mikä on sen yhteys käynnistymiseen / CDI:n toimintaan?

Katselin uusia CDI-laitteita, ja huomasin, että monet niistä ovat säädettäviä. Onko tuo sellainen ominaisuus mitä tarvitaan?
Knikke123
Liittynyt:
22.8.2019 13:06
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Knikke123 » 23.8.2019 19:54

Knikke123 kirjoitti:Itsellä Kisbee joka ihan yhtäkkiä alkoi kulkemaan hiljempaa. Eli kesken ajon saattoi yhtäkkiä hyytyä meno 25 km/h, mutta palautua normaaliksi hetken kuluttua. Nyt ei ole hetkeen mennyt yli tuon 25 km/h:n. Netistä luin, että rikkonainen CDI-boksi saattaisi aiheuttaa tuollaista. Onko jollain käynyt? Kisbee on mallia 2014.

Koitin ohittaa rajoittimen kytkemällä sinisen suoraan mustaan, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Kun taas irrotti sinisen kokonaan, niin vauhti tippui ehkä 20 km/h nopeuteen.

Lisäksi huomasin sellaisen outouden, että mopo ei lähde käyntiin ilman, että on laturissa kun sitä polkaistaan. Eli onkohan moposta rikki akku / laturi, ja mikä on sen yhteys käynnistymiseen / CDI:n toimintaan?

Katselin uusia CDI-laitteita, ja huomasin, että monet niistä ovat säädettäviä. Onko tuo sellainen ominaisuus mitä tarvitaan?


Itse itselleni vastaten... Syyksi selvisi se, että variaattorilta lähtevä sininen piuha oli rispaantunut poikki ja maadoitti runkoon. Eli oli aiemmin avattu variaattoria näkyviin ja ilmeisesti oli jäänyt johto jotenkin huonosti.
Repa15
Liittynyt:
13.5.2020 18:21
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Repa15 » 13.5.2020 18:25

Onko joku saanut uuden Euro 4 viritettyä ? Olen netistä etsinyt ahkerasti tietoa mutta ei mitään.
angle
Liittynyt:
12.8.2020 14:57
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut angle » 12.8.2020 15:00

Semmoinen tyhmä kysymys. Kun irroittaa bensaletkun kaasarista niin eikö pitäisi bensan tulla ulos? Nyt ei meinaa tulla. Puhalsin sinne letkuun ja porina kuului tankista.
Muoks rassailun syynä on siis se, että skoba ei kulje kuin 30 kilsaa tunnissa. Tulppa ja ilmansuodatin on vaihdettu, mutta ei auttanut.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 12.8.2020 15:33

yleensä siellä on bensahana välissä....ei tuu bensaa vaikka letku irti.
Se hana toimii alipaineella eli moottorin käydessä ottaa alipaineen imusarjasta ja sit tulee bensaa.
Katoppa bensatankin pohjassa oleva kikkare...siihen tulee kaks letkua...toinen suodattimelle ja toinen imusarjaan...ota se imusarjaan menevä irti ja imase siitä niin bensat lurahtaa lattialle...
angle
Liittynyt:
12.8.2020 14:57
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut angle » 12.8.2020 16:08

No tämä selvensi. Siinå on juuri kaksi letkua joista toinen kaasariin ja toinen imusarjaan. Huomenna jatkuu tutkimukset.
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 13.8.2020 10:26

se on Safety malli jos kulkee vaan 30kmh :lol:

Venttiilit säätöjen tsekkaus, kaasuvaijerin säädön tsekkaus (aukeaako kaasarin kurkku täysin hantaaki kaakossa), nouseeko varin remmi ylös asti edessä....
angle
Liittynyt:
12.8.2020 14:57
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut angle » 14.8.2020 15:20

Kaasari tuli putsattua ja oli ennestään ihan puhdas. Läppä toimii kuten pitää. Sain tarkennuksia vikaan. Se kuulemma kulkeekin normaalia vauhtia, mutta kiihtyvyys on tipahtanut 25 jälkeen tooosi huonoksi.
angle
Liittynyt:
12.8.2020 14:57
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut angle » 5.9.2020 16:13

Työt pitäny kiireisenä, ettei ole ehtinyt tätä jatkaa. Tänään vaihdoin hihnan ja rullat, kun ne oli jo edellinen omistaja hommannut. Eipä vaikutusta. Sen mitä kokeilin tuossa kotikadulla lyhyesti, niin voimattomalta tuntui. No likan kanssa tuli kanssa puheeksi, niin kertoi vielä semmoisen tarinan, että kun hänellä on ollut tapana tulla yöllä tullessa sammuttaa moottori jo aiemmin ja rullata pihaan. Nyt kuulemma ei rullaakkaan postilaatikolta kuten ennen. Ota tästä nyt selkoa sitten. ;)
TKA-77
Liittynyt:
12.5.2018 10:35
Re: Peugeot Kisbee

ViestiKirjoittanut TKA-77 » 3.10.2020 12:14

-18 vuotinen kisbee(euro4 ruiskumalli) käytetty takaisinkutsu kampanjassa kun ruiskupumpulta palaavan letkun liitin murtui tankin päällä ja alkoi vuotamaan bensaa.
Kyseinen takaisinkutsukampanja (XDW) on myös trafin sivuilla, murtuneen liittimen tilalle laitettiin tankin päälle läpivientiholkki ja siihen 90 kulmaliitin letkulle.
Kannattaa -18 ja uudempien euro4 ruiskumallien omistajien käyttää valtuutetussa huollossa skootteria kyseisessä kampanjassa niin vaihtuu paluupuoli parempaan ennen kuin murtuu kyseinen liitin ja alkaa bensaa vuotamaan.
Kyseinen kampanja ei maksa mitään skootterin omistajalle.(maahantuojan piikkiin menee)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista