Eihän ne rullat huippuihin tai tehoihin vaikuta, ellei ole valmiiksi "kuristusrullat" eli aivan liian painavat taikka liian kevyet mutta siihen en uskoisi, yleensä vakiorullat ovat juuri sopivat vakio koneen tehoille.
Helpoin kai se on ostaa parempi putki. Tuossa hyvinkin moneessa suhteessa paras kandidaatti:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/14930 (on muuten sparessa hinnat noussu, tuokin oli vasta jotain 15e halvempi)
Saa sitä vakioputkestakin tehtyä pirteämmän mutta vaatii yleensä rälläkän ja hyvät hitsivehkeet että saa onnistumaan siedettävästi. Onko siinä sellanen teharin näkönen putki vai semmonen kiuas pönttö jossa S mutkalla oleva alkukäyrä? Kiuaspönttöön myydään virialkukäyrää jolla saa kuulemma jonkun verran potkua lisää. Ilmanputsarin kuria (imuäänenvaimennin snorkkelia) ei kannata ottaa pois tehon toivossa, siitä ei ole kuin haittaa.
Tuolla myös ohjeita vakioputken virittelyyn:
http://www.motot.net/wiki/CPI/Keeway_SkootteritHohoo. Enpä ole itse edes ajatellut että vakiovarista sais muokattua paremman. Heti benelliin muokkaamaan
edit: Hyvä ja halpa viritys keewayhyn on myös aidon vaakaminarellin sylinterinkansi:
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/14814 (jaa eipä oo halpa enää tuokaan
)
Näissä kopiominarelleissa on kyllä ollut erilaisia kansia, mun keewayssa oli hirveä amme se palotila ja puristukset onnettomat, lasketulla kannella tehonlisäys oli huomattava ja jopa vakioputkella kiersi pidemmälle. Benellissä oli ihan erilainen kansi, ehkä vähän kireämpi mutta aika matalapuristeinen sekin. Tosin kannenlasku tai tuo minarellin kansi heittää kaasarin tyhjäkäyntipiirin seokset rikkaalle eikä käy enää tyhjäkäyntiä kunnolla eikä lähde ilman kaasua käyntiin. 5 numeroa pienempi tyhjäkäyntisuutin ei ollut vieläkään riittävä, pitäs vielä pienempi olla..