Elias01
- Pyörä:
- Yamaha aerox
- Liittynyt:
- 2.4.2017 19:18
Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun painaa täyskaasua ei kiihdy yhtään mihinkään vaan röpöttää ja pätkii hulluna. Huippunopeus on vain 65 vaikka tällä tekniikalla pitäisi olla vähintään 90: dellorto 19mm phgb, 88 suutin, neula toisiks ylimmässä lovessa, dobbler ilmanputsari, stage6 alumiini 50cc, 4.8g rullat.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Elias01 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun......
Saa liikaa pensiiniä suhteessa ilmaan..mikä putki?
Sportmaster67
- Liittynyt:
- 18.2.2017 10:54
Elias01 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun painaa täyskaasua ei kiihdy yhtään mihinkään vaan röpöttää ja pätkii hulluna. Huippunopeus on vain 65 vaikka tällä tekniikalla pitäisi olla vähintään 90: dellorto 19mm phgb, 88 suutin, neula toisiks ylimmässä lovessa, dobbler ilmanputsari, stage6 alumiini 50cc, 4.8g rullat.
Ilmaruuvia auki 1/4 kierros ja jos ei auta niin avaa lisää
Elias01
- Pyörä:
- Yamaha aerox
- Liittynyt:
- 2.4.2017 19:18
J Ros kirjoitti:Elias01 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun......
Saa liikaa pensiiniä suhteessa ilmaan..mikä putki?
S6 pro replica, luulen että voi olla liian iso suutin ku sen verran pätkii ja röpöttää. Tulppa yms on jo tsekattu.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Elias01 kirjoitti:J Ros kirjoitti:Elias01 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun......
Saa liikaa pensiiniä suhteessa ilmaan..mikä putki?
S6 pro replica, luulen että voi olla liian iso suutin ku sen verran pätkii ja röpöttää. Tulppa yms on jo tsekattu.
Suutinta kandee kokeilla vaihtaa ja tosiaan ilmaruuvia aukipäin...
Elias01
- Pyörä:
- Yamaha aerox
- Liittynyt:
- 2.4.2017 19:18
J Ros kirjoitti:Elias01 kirjoitti:J Ros kirjoitti:Elias01 kirjoitti:Mikäköhän mahtaa olla aeroxissa vikana kun......
Saa liikaa pensiiniä suhteessa ilmaan..mikä putki?
S6 pro replica, luulen että voi olla liian iso suutin ku sen verran pätkii ja röpöttää. Tulppa yms on jo tsekattu.
Suutinta kandee kokeilla vaihtaa ja tosiaan ilmaruuvia aukipäin...
Joo täytyypä kokeilla 80-85 jos alkais toimia.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Mikäköhän kaverin mbk:ssa ois vikana ku koneremontin jälkee ei meinaa käynnistyy millää? Uus sylinteri ja kampura laakereinee vaihettu. Bensaa saa, kipinä tulee ja puristuksia on. Pari kertaa on saatu käytii, mutta sammunu ja pitäny polkee jtn 25min että ees lupailis lähteä käyntii.
Läpät tai kaasari? Ajotus pitäs olla kunnos ku iha ok:sti kävi.
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:Mikäköhän kaverin mbk:ssa ois vika...i.
Onko männänrenkaat asennettu oikein(hahlot oikeinpäin)? Entäpä männän tapi sokat (vanhoja sokkia ei kannata käyttää)? Yleensä itsellä koneremontin jälkeen ensimmäinen käyntiin laitto vaikeaa/pitkää, sillä kaikki koneen osat ovat runsaasti öljyttyjä, mutta on aina lähtenyt (vara akulla lisää virtaa "sahaukseen"), polkemalla vaivanloinen...ajoitusta tuskin on kun on kakstahtinen...ja sama kuin tuolla toisella, eli tulppa saattaa toimia sylinterin ulkona, muttei paineen alaisena sylinterissa, eli tulppa voi olla myös viallinen...
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Joo eli männänrengas pitäs olla oikei päi, myös tapin sokat ovat uudet ja paikallaan ja 3% seoksilla. Täs outoo et joka kerral pitää polkee tosi paljo, ja ei ees välttämättä käynnisty. Ite ku sain konerempan valmiiks, nii piti vaa ekal kerral polkee paljo, sen jälkee lähti melkee ekal käyntii. cdi,staattori,puola,läpät,kaasari?
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:Joo eli männänrengas pitäs olla oikei päi, myös tapin sokat ovat uudet ja paikall...?
Ok, harvemmin itse törmännyt (Aerox:ssa) vikaa, että olisi cdi/staattorissa/puolassa/läpissä tai kaasarissa vikaa kun ei ole lähtenyt käyntiin...useimmiten sylinterissä vika mm toinen männänrengas irti/poikki, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Mutta vaikea sanoa jos koneremontti on onnistunut, ja kampiakselikin pyöri vaihdon jälkeen hyvin, eikä ahdistanut....entäs se tulppa? Kerran sattui jopa niin ettei uusi tulppakaan toiminut paineen alaisena...
hoko-
- Pyörä:
- Yamaha neos 2t stuntti, Tunturi sport -73.
- Paikkakunta:
- kellokoski city
- Liittynyt:
- 10.10.2011 19:46
moi voisko täällä joku jeesaa kun tuo neossi puoli on aika hiljanen että mikä on neossissa vikana kun ei lähe käyntiin ja kipinää ja bensaa saa ja alipainehana, läpät, läppärunko, ja yläkerta vaihettu uusiin. kiitos jo nyt.
mitä hitaamin tippuu sen parempaa tulee.
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
J Ros kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Joo eli männänrengas pitäs olla oikei päi, myös tapin sokat ovat uudet ja paikall...?
Ok, harvemmin itse törmännyt (Aerox:ssa) vikaa, että olisi cdi/staattorissa/puolassa/läpissä tai kaasarissa vikaa kun ei ole lähtenyt käyntiin...useimmiten sylinterissä vika mm toinen männänrengas irti/poikki, niin ei meinaa lähteä käyntiin. Mutta vaikea sanoa jos koneremontti on onnistunut, ja kampiakselikin pyöri vaihdon jälkeen hyvin, eikä ahdistanut....entäs se tulppa? Kerran sattui jopa niin ettei uusi tulppakaan toiminut paineen alaisena...
No ainaki omasta mielestä siin kampuran liike aik jäykkä, mut voi olla ku stefat paikallaa. Sit voiks männänrenkaan laittaa väärinpäi hyvin, ku eiks se ura estä väärinpäi laittamisen? Tulppaa voidaa viel testata. Läpät oli kyl kunnossa.
Elias01
- Pyörä:
- Yamaha aerox
- Liittynyt:
- 2.4.2017 19:18
Kertokaa joku minkä painoset rullat ja miten jäykät variaattorinjouset tarvis stage6 50cc alumiinipytylle? Tällä hetkellä vp jousi ja kytkinjouset 30% jäykemmät ja rullat 4.8 g mutta tuntuu ettei vetoja löydy ja huiput vaan 75kmh vaikka tekniikalla pitäs olla yli 100... tekniikka siis s6 50cc alu, s6 proreplica, malossi multivar, s6 sport pro kytkin, 19mm kaasari, malossi läppärunko ja läpät, dobblerin kotelo ilmanputsari. Apuva tarvisi nopeasti!
J Ros
- Liittynyt:
- 16.12.2015 22:33
Tomi-50 kirjoitti:J Ros kirjoitti:Tomi-50 kirjoitti:Joo eli männänrengas pitäs olla oikei päi, myös tapin sokat ovat uudet ja paikall...?
No ainaki omasta mielestä siin k.
Kampuran liikkeeseen ei stefojen pitäisi vaikuttaa. Itsellä monesti kampiakselin asennuksen jälkeen jäykkä, mutta "naputtamalla", löysäämällä, kiristämällä alkaa liikkua suht vaivatta, enneikuin laittaa sylinteriä paikalleen... Periaatteessa ei voi männänrenkasta laittaa väärin päin kakstahtikoneissa kun niissä on ne hahlot, nelitahtisissa tarvii laittaa jossain malleissa oikein päin....
Tomi-50
- Pyörä:
- Derbi Senda X-Treme
- Paikkakunta:
- Espoo
- Liittynyt:
- 18.9.2015 18:26
Ok kiitti, itekki ajattelin tota kampuraa, yritetää keskittää se tai entiiä poistiko kaveri siit jännityksen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista