Peugeot Vivacity

pezku^
Pyörä:
SF2 SilverSport
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
14.1.2006 10:36

ViestiKirjoittanut pezku^ » 12.5.2006 7:17

timppad kirjoitti:
Raj-ala kirjoitti:Se pumppaa pakoputkeen ilmaa, joka muuttaa hiilimonoksidin (häkä) hapeksi ja hiilidioksidiksi. Eli se vahvistaa kasvihuoneilmiötä, koska hiilidioksidi on yksi kasvihuonekaasuista.

Kertokaahan mulle ku käsittääkseni kaikki tuorevoitelu moottorit tarvii jonkunlaisen öljypumpun: 1. siirtää tankilta öljyn esim. kaasariin tai imukaulaan. 2. säätelee sitä öljyn määrää ku kierrokset nousee ja laske U know.. Mistä se sitte löytyy. Ja minkä vuoksi se "ilma" sitte menee sen saman laatikon kautta minkä kautta öljykin menee.

Ja saahan noi pakokaasut tota ihmeellistä ilmaa ku pääsevät pakoputkesta ulos.. :)

Kai ne sitten hapettuu kuumempana paremmin. Joku sano että se on sellanen pallo, johon kampiakseli osuu ja se siten pumppaa ilmaa putkeen. Mulla ei ainakaan '05-mallissa sitä ole.
Powered by Peugeot
#skootterit @ quakenet
timppad
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.6.2005 14:03

ViestiKirjoittanut timppad » 12.5.2006 9:03

pezku90 kirjoitti:
timppad kirjoitti:
Raj-ala kirjoitti:Se pumppaa pakoputkeen ilmaa, joka muuttaa hiilimonoksidin (häkä) hapeksi ja hiilidioksidiksi. Eli se vahvistaa kasvihuoneilmiötä, koska hiilidioksidi on yksi kasvihuonekaasuista.

Kertokaahan mulle ku käsittääkseni kaikki tuorevoitelu moottorit tarvii jonkunlaisen öljypumpun: 1. siirtää tankilta öljyn esim. kaasariin tai imukaulaan. 2. säätelee sitä öljyn määrää ku kierrokset nousee ja laske U know.. Mistä se sitte löytyy. Ja minkä vuoksi se "ilma" sitte menee sen saman laatikon kautta minkä kautta öljykin menee.

Ja saahan noi pakokaasut tota ihmeellistä ilmaa ku pääsevät pakoputkesta ulos.. :)

Kai ne sitten hapettuu kuumempana paremmin. Joku sano että se on sellanen pallo, johon kampiakseli osuu ja se siten pumppaa ilmaa putkeen. Mulla ei ainakaan '05-mallissa sitä ole.


No oon aukassu kaks kertaa ton koneen enkä oo muuta öljypumpuksi kelpaavaa löytäny..ei välttämättä yksinkertasin sydeemi jos näin on. Ja mikse ilma siihen pumppuun pakoputkesta ni on se suhteellisen puhdasta(ei roskia), sen jälkeen vielä ehkä paine ja lämpö.
psfght2sp
Liittynyt:
9.9.2005 14:29

ViestiKirjoittanut psfght2sp » 12.5.2006 11:45

timppad kirjoitti:
pezku90 kirjoitti:
timppad kirjoitti:
Raj-ala kirjoitti:Se pumppaa pakoputkeen ilmaa, joka muuttaa hiilimonoksidin (häkä) hapeksi ja hiilidioksidiksi. Eli se vahvistaa kasvihuoneilmiötä, koska hiilidioksidi on yksi kasvihuonekaasuista.

Kertokaahan mulle ku käsittääkseni kaikki tuorevoitelu moottorit tarvii jonkunlaisen öljypumpun: 1. siirtää tankilta öljyn esim. kaasariin tai imukaulaan. 2. säätelee sitä öljyn määrää ku kierrokset nousee ja laske U know.. Mistä se sitte löytyy. Ja minkä vuoksi se "ilma" sitte menee sen saman laatikon kautta minkä kautta öljykin menee.

Ja saahan noi pakokaasut tota ihmeellistä ilmaa ku pääsevät pakoputkesta ulos.. :)

Kai ne sitten hapettuu kuumempana paremmin. Joku sano että se on sellanen pallo, johon kampiakseli osuu ja se siten pumppaa ilmaa putkeen. Mulla ei ainakaan '05-mallissa sitä ole.


No oon aukassu kaks kertaa ton koneen enkä oo muuta öljypumpuksi kelpaavaa löytäny..ei välttämättä yksinkertasin sydeemi jos näin on. Ja mikse ilma siihen pumppuun pakoputkesta ni on se suhteellisen puhdasta(ei roskia), sen jälkeen vielä ehkä paine ja lämpö.


Pakko oli tulla korjaamaan:D se toinen letku siitä mötikästä ei todellakaan mene lähellekkään öljypumppua vaan se menee sellaseen mötikkään jossa on pelkkä ilman suodarin ja siitä sitten jatkuu se letku ja se loppuu mopon etupäässä rungon sisään.Eli ottaa sieltä sitä ilmaa.Se mötikkä koneen kyljessä pumpaa sitä ilmaa sinne pakoputkeen eli ei liity mitenkään öljypumppuun.

Öljypumppu taas sijaitsee mopon vasemmalla puolella rungon alta.Löytyy varsin hyvin seuraamalla kaasarista lähtevää öljyletkua ja sen toimintaan ei mitään ilmaa tarvita:DIhan sähkö vehje on.Tuo pumppu todellakin on vähän oudossa paikkaa ja on oikeastaan aika vaikea löytää.Mutta siinä runkoputken alla se on kii.
timppad
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
29.6.2005 14:03

ViestiKirjoittanut timppad » 12.5.2006 14:03

psfght2sp kirjoitti:
timppad kirjoitti:
pezku90 kirjoitti:
timppad kirjoitti:
Raj-ala kirjoitti:Se pumppaa pakoputkeen ilmaa, joka muuttaa hiilimonoksidin (häkä) hapeksi ja hiilidioksidiksi. Eli se vahvistaa kasvihuoneilmiötä, koska hiilidioksidi on yksi kasvihuonekaasuista.

Kertokaahan mulle ku käsittääkseni kaikki tuorevoitelu moottorit tarvii jonkunlaisen öljypumpun: 1. siirtää tankilta öljyn esim. kaasariin tai imukaulaan. 2. säätelee sitä öljyn määrää ku kierrokset nousee ja laske U know.. Mistä se sitte löytyy. Ja minkä vuoksi se "ilma" sitte menee sen saman laatikon kautta minkä kautta öljykin menee.

Ja saahan noi pakokaasut tota ihmeellistä ilmaa ku pääsevät pakoputkesta ulos.. :)

Kai ne sitten hapettuu kuumempana paremmin. Joku sano että se on sellanen pallo, johon kampiakseli osuu ja se siten pumppaa ilmaa putkeen. Mulla ei ainakaan '05-mallissa sitä ole.


No oon aukassu kaks kertaa ton koneen enkä oo muuta öljypumpuksi kelpaavaa löytäny..ei välttämättä yksinkertasin sydeemi jos näin on. Ja mikse ilma siihen pumppuun pakoputkesta ni on se suhteellisen puhdasta(ei roskia), sen jälkeen vielä ehkä paine ja lämpö.


Pakko oli tulla korjaamaan:D se toinen letku siitä mötikästä ei todellakaan mene lähellekkään öljypumppua vaan se menee sellaseen mötikkään jossa on pelkkä ilman suodarin ja siitä sitten jatkuu se letku ja se loppuu mopon etupäässä rungon sisään.Eli ottaa sieltä sitä ilmaa.Se mötikkä koneen kyljessä pumpaa sitä ilmaa sinne pakoputkeen eli ei liity mitenkään öljypumppuun.

Öljypumppu taas sijaitsee mopon vasemmalla puolella rungon alta.Löytyy varsin hyvin seuraamalla kaasarista lähtevää öljyletkua ja sen toimintaan ei mitään ilmaa tarvita:DIhan sähkö vehje on.Tuo pumppu todellakin on vähän oudossa paikkaa ja on oikeastaan aika vaikea löytää.Mutta siinä runkoputken alla se on kii.

okei..suodatin ja pumppu on kyl vähintääkin aika lähekkäin..ja se päästöjen vähentämis juttu kuulosti aika uskomattomalta, vaa onhan nuita catalysaattoreitaki skoodereissa :)
psfght2sp
Liittynyt:
9.9.2005 14:29

ViestiKirjoittanut psfght2sp » 12.5.2006 15:01

Juu se ilman suodatin juttu tuolle systeemille on oikeastaan siinä ihan lähellä öljypumppua.helposti sen ööli pumpun löytää kun seuraa vaan sitä öljy letkua.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 13.5.2006 22:36

Pitääkös ilmansuodatin öljytä pesun jälkeen, ja voiko sen pestä bensalla vai ihan vedellä?

Sitten toinen juttu, että mistähän vois johtua semmonen kun ajaa tuolla Pösöllä kaasu pohjassa, niin on ihan normaalit pakoäänet mutta kun kierrokset on aivan tapissa (alamäessä), niin rupee kuulumaan pakoputkesta karsee pärinä ja tuntus että ois putkessa reikä äänien perusteella, mutta kun tulee taas tasasta ja kierrokset laskee hiukan niin pärinä häviää ja on taas normaalit hiljaiset äänet. Mistähän tommonen vois johtua vai meneekö siinä vaan niin kovilla kierroksilla änärin vastapaine jutut tai jotkin sekasin ja tulee ihme pärinät? Siinä on siis se käyrä putki (Silversport)... Kysessä vakio peli...
tecro
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.7.2004 15:18

ViestiKirjoittanut tecro » 14.5.2006 10:32

Tossa silversportissa taitaa olla sama putki kun faitissa ja sitä ääntä pitää se lämpörauta siinä se säröää...
[url=http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/ppuser/16465/cat/500]
Gallleria[/url]
Turbo Peugeot
Paikkakunta:
Kortesjärvi
Liittynyt:
27.5.2005 18:11

ViestiKirjoittanut Turbo Peugeot » 14.5.2006 11:24

onko tosi että vivacitys o vakio suutin 74 ja spedes 52?
kun tuo mopojen ja skoottereiden korjausoppaan tekniset tiedot niin väittää,mutta uskon että se on väärässä!
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 14.5.2006 12:22

tecro kirjoitti:Tossa silversportissa taitaa olla sama putki kun faitissa ja sitä ääntä pitää se lämpörauta siinä se säröää...
En usko että se pärinä kuuluu lämpöraudasta, koska kun kiihdyttää niin tietyillä kierroksilla hiukan sirisee lämpörauta, mutta muilla kierroksilla sitä ei kuulu ja tota pärinää ei todellakaan voi sanoa että kuulus lämpöraudasta! Mites ton ilmanputsarin kanssa vielä on?
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 14.5.2006 13:09

en tiedä millanen ääni kyseessä, mutta jos pösöissä on joku konetta suojaava kierrostenrajoitin niin se ääni voi tulla siitä, kun se pätkii kierroksia...
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 14.5.2006 20:41

paperbox kirjoitti:en tiedä millanen ääni kyseessä, mutta jos pösöissä on joku konetta suojaava kierrostenrajoitin niin se ääni voi tulla siitä, kun se pätkii kierroksia...
Tosiaan se vois kuulua tosta... :D mut voisko joku viel sanoo että pitääkö se putsari pestä vedellä vai bensalla ja tarviiko öljytä pesun jälkeen?
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 14.5.2006 20:43

kaverin putsari putsattiin siten, että kastettiin nelariöljyyn, puristettiin, kastettiin uudestaan, puristettiin, kastettiin, puristettiin kevyesti ja laitettiin takas.

periaatteessa se ja sama millä peset, mutta öljytä pitää pesun jälkeen. Ehkä ennemmin suosittelen vettä kuin bensaa pesuun.
Pösötin
Pyörä:
Made in china
Liittynyt:
1.12.2005 18:37

ViestiKirjoittanut Pösötin » 14.5.2006 20:46

paperbox kirjoitti:kaverin putsari putsattiin siten, että kastettiin nelariöljyyn, puristettiin, kastettiin uudestaan, puristettiin, kastettiin, puristettiin kevyesti ja laitettiin takas.

periaatteessa se ja sama millä peset, mutta öljytä pitää pesun jälkeen. Ehkä ennemmin suosittelen vettä kuin bensaa pesuun.
Kiitoksia... vielä tämmönen että voiko sen kastaa ihan 2-tahti moottoriöljyyn vai ihan tavalliseen nelari öljyyn? Kumpaaki löytys... :D
Turbo Peugeot
Paikkakunta:
Kortesjärvi
Liittynyt:
27.5.2005 18:11

ViestiKirjoittanut Turbo Peugeot » 14.5.2006 20:47

paperbox kirjoitti:kaverin putsari putsattiin siten, että kastettiin nelariöljyyn, puristettiin, kastettiin uudestaan, puristettiin, kastettiin, puristettiin kevyesti ja laitettiin takas.

periaatteessa se ja sama millä peset, mutta öljytä pitää pesun jälkeen. Ehkä ennemmin suosittelen vettä kuin bensaa pesuun.

no mä ainaki puhdistin ilmanputsarin tyynyn bensalla ja hyvä tuli
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 14.5.2006 20:57

Pösötin kirjoitti:Kiitoksia... vielä tämmönen että voiko sen kastaa ihan 2-tahti moottoriöljyyn vai ihan tavalliseen nelari öljyyn? Kumpaaki löytys... :D
tuskin tuolla pahemmin on väliä...mutta parasta ois tietty erityinen ilmanputsariöljy jota saa varmasti jokaisesta hyvinvarustetusta mp-liikkeestä ja muista vastaavista

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista