Fude Skootteri

hapaa_
Pyörä:
4-rengasta :(
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
24.2.2007 16:44

ViestiKirjoittanut hapaa_ » 9.10.2009 17:45

JKallio kirjoitti:No nyt se pirulainen alkoi toimimaan itsestään :D missäköhän siellä sitä vettä/kosteutta on oikein ollut?


ei missään... kiinalaisilla vaan on huonja ja hyviä päiviä ;)
hapaa_
Pyörä:
4-rengasta :(
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
24.2.2007 16:44

ViestiKirjoittanut hapaa_ » 9.10.2009 17:46

[/quote]

Ja sitte oma kysymys. Eli ku on ajanu koneen lämpimäks ja sammuttaa, ja sit ku koittaa käynnistää 5min päästä uudelleen nii ei enää millään käyntiin. :lol: Vielä minuutin päästä lähtee helposti ja jos on seissy puol tuntii nii lähtee taas hyvin...
Kaasari putsattu/tarkistettu, venttiilit säädetty useampaan otteeseen jne. Koitan vielä joskus ku jaksaa kokonaan toisella kaasarilla. :D
Mikä vois olla, joku sähköpuolen ongelma?[/quote]
Furious
Pyörä:
Yamaha yz 125 vm 05
Liittynyt:
4.11.2006 23:57

ViestiKirjoittanut Furious » 11.10.2009 13:23

Elikkäs olen vaihtamassa baotianiin sylinteri sarjaa niin miten pystyy ottaa ton nokkaketjun pois siten ettei mee venttiilien ajoitukset sekaisin? joku vois myös laittaa linkin mistä saa isompaa sylinteri sarjaa ja mm race nokka akselia jne...
valomerkki
Pyörä:
mbk x-limit & Suzuki rm 125
Paikkakunta:
pöytyä
Liittynyt:
13.3.2009 19:07

ViestiKirjoittanut valomerkki » 11.10.2009 13:43

Furious kirjoitti:Elikkäs olen vaihtamassa baotianiin sylinteri sarjaa niin miten pystyy ottaa ton nokkaketjun pois siten ettei mee venttiilien ajoitukset sekaisin? joku vois myös laittaa linkin mistä saa isompaa sylinteri sarjaa ja mm race nokka akselia jne...


Ei sillä ketjun kohdalla oo välii et missä rattaan kolossa se on, mut se on tärkeet et mäntä ykk sylinterin avauksen aikana. nokkarattaan merkit osoittaa et millon se on ykk.

http://www.mc-scatter.com/baotian-zhong ... _1352.html

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/merkk ... =5&sort=5a

http://www.wandamotor.fi/index.php?cPat ... eacaa9f029

http://www.virijavara.fi/shop/

https://sparewheel.net:4432/?p=p_info&i=2773

http://www.duell.fi/index.php?cPath=336_1023_893

Siinä on nyt joitakin sivuja mist löytää noihin kinkkeihin viriosia :roll:
Kiitos kommenttia mopoistani!! http://www.motot.net/galleria/kayttaja87107
Katso myös osia yamahaan tai osta multa jopa mopot pois!! http://www.motot.net/talli/kayttaja/87107
janite2
Liittynyt:
22.9.2009 8:02

ViestiKirjoittanut janite2 » 11.10.2009 13:55

Mangneetolla on merkki, samoten nokan pyörässä. Tarkista ne, ennenku revit osia irti.
Jos et jaksa tarkistaa, elä edes ala siihe rojektiin.

4T-Kinukkiin lisää jerkkua.
Vakionokka riittää pitkälle, samoin kansi. Suurin ongelma siinä kannessa on ne kanavat, koska ne on viimeistelyltään samaa luokkaa jos ne olis veistetty kirveellä.
Putsaa niistä valuskraidut yms. pois ja tarkista venttiilin tiivistyspinta. Jos on tummaa pistettä, hio se venttiili sopivaksi seetin kanssa... (läppäys).
Kanavat siivoot vaikka sorapaprulla joka on tikun nokassa tai dreemelillä tms...
Suuremmin älä kuitenkaan innostu materiaalia poistamaan, koska silloin virtausnopeus häriintyy ja laite ei todellakaan toimi.
Samaten tarkista kaasarin kurkun ja pytyn liitoskohta, sieltä löytyy monesti hirveitä pykäliä, mitkä haittaavat... Ne siloseksi kans, samoten pakoputken lähtö.

Ilmanputsaria joutuu vähä modaamaan, mutta tuo vakiputsari on ihan toimiva.
Siä putsarin sisällä olevaa putkea älä revi kokonaan pois, vaan lyhennä sitä vähän kerrallaan. Samoten se ilmanottoputken päässä oleva sihti heitä naapurin tontille.
Pakokaasujen kierrätys pois käytöstä!
Ja sen suodatinelementin voi vaihtaa hieman ohkaisemmasta materiaalista tehtyyn, muistat kuitenkin öljytä tämänkin...
Kaasari olis hyvä olla kunnossa, samoiten säädöissään...

Änäristä kaiverra se pieni ulostulopilli lepikkoon ja laita siihen noin puolet paksumpaa putkea...

Pikku askartelulla saat tälläisen kiinanruoskan kulkemaan sen 60-70km/h, ja kiihtymäänkin aika kiukkusesti...




Yleisimmät käynnistysongelmat puolilämpösenä tai lyhyen ajon jälkeen johtuvat siitä sähköryypystä. Ei, ei se ole p*ska keksintö. Kattokaa jotta sinne tulee virta, ryyppy toimii ja neula liikkuu...
Ja putsakkaa se kaasari. PA-tankin sijainnista johtuen sinne saattaa päästä vettä, joka voi jäädä kohokammion pohjalle...
Botti
Liittynyt:
20.8.2009 22:48
Akku

ViestiKirjoittanut Botti » 11.10.2009 18:24

Vikana on se kun akku tyhjenee tyystin eikä lähde millään konstilla käyntiin , paitsi jos ottaa autosta virtaa sen jälkeen Skootteri käynnisttyy startilla , mutta kun lähtee ajelemaan pysyy käynnisä sen aikaa kun virrat on päällä , mutta jos erehdyt sammuttammaan mopo ei lähde käyntiin polkemalla eikä startista tule ääntäkään missä voisi olla vika ?
Furious
Pyörä:
Yamaha yz 125 vm 05
Liittynyt:
4.11.2006 23:57

ViestiKirjoittanut Furious » 28.10.2009 23:16

skootteri ei lähe milllään käyntiin ja sitten huohottaa käydessä ihan sikana. mikä vikana olen juuri vaihtamassa mäntää.. olisko venttiilin varren kumit rikki vai missä vika?
dööbi13
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 31.10.2009 14:43

Itelläki huohottaa hirveesti,mut siltiki lähtee hyvin käyntiin... mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
_tino_
Pyörä:
Baotian -04
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.4.2006 21:18

ViestiKirjoittanut _tino_ » 3.11.2009 22:34

Noniin ihmiset! Olis paljon kiinanskoottereihin osia myynnis. Rohkeesti vaa kysymää mitä osaa tarttet ni katson onko osaa tallella.

http://www.motot.net/talli/osat/id3842/
Asteroidi on siellä mistä se löytyy.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 3.11.2009 22:47

dööbi13 kirjoitti:mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?

Venttiilinvarren kumit. :|
Niiden läpi pääsee öljyä valumaan joka ilmenee käynnistäessä savutuksena. Vaihtoon, ei maksa paljoa, mutta vaihto on vittumainen,
dööbi13
Paikkakunta:
oulainen
Liittynyt:
25.5.2008 19:04

ViestiKirjoittanut dööbi13 » 4.11.2009 12:53

karkulainen kirjoitti:
dööbi13 kirjoitti:mut mikähän on vikana kun kylmänä savuttaa hitosti,mut kun lämpeää niin ei yhtään?

Venttiilinvarren kumit. :|
Niiden läpi pääsee öljyä valumaan joka ilmenee käynnistäessä savutuksena. Vaihtoon, ei maksa paljoa, mutta vaihto on vittumainen,
Itekkin mietin että oiskohan ne vikana,mut mistähän mahtais saaha uusia kumeja?
"ainahan sitä täydellisyyttä kohti pyrkii, vaik sitä ei koskaan pysty saavuttaa, siin on se juttu"
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 4.11.2009 20:29

Suomessa vajaa 10e/kpl, mutta esim saksassa alle 3e/kpl. Ulkomailta tulee kyllä kovemmat postikulut, että se tasoittaa. Usassa joku möi noita kumeja halvalla ja postit oli kirjeen verran.
Furious
Pyörä:
Yamaha yz 125 vm 05
Liittynyt:
4.11.2006 23:57

ViestiKirjoittanut Furious » 8.11.2009 18:30

Mulla huohotuksen yksi syyllinen on että joku oli käytänyt konetta vähillä öljyillä ja männän renkaat oli kulunu noin2mm ja siel männän renkaiden koloissa oli millin verran karstaa. Mut nyt on uus sylinteri ja mäntä. :D
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
skopo

ViestiKirjoittanut olppe » 12.11.2009 22:29

Mikäs tos skobos on vikan ku kääntää kaasuu ni se sammuu, ellei käännä semmoi iha vähä kerrallaa.
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 12.11.2009 23:42

Mikähä tossa kaverin futessa vois olla, ku starttaa ja pyörii hyvin, mutta ei vaan käynnisty.
Kone uusittu jonku aikaa sit, ajettu nyt jotain 1000km sillä. Pitäsköhän venttiilit säätää ja tulppa uusia? Tarvisko talvisuutinta, eli jotain pari numeroa isompaa?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista