Aprilia SR50R (kaasutin)

-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 28.9.2009 11:49

Juu elikkäs epäilen et miun mopo ei lataa akkua! Mitä teen? :roll: Mikä vois olla paskan? AUTTAKAA! :s
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 28.9.2009 15:28

Tarkista eka akusta nestepinta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 28.9.2009 17:33

Shape kirjoitti:Tarkista eka akusta nestepinta.

Juu no akku pitää itessään virtaa! mutta kun ajan mopolla niin jännite on laskenut! :roll:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 28.9.2009 19:05

Jos sulla on nesteet päin peetä akussa, niin ei se sillon ota virtaa normaalilla tavalla vastaan. Myös kun akkua ei käytetä, niin jännite kohoaa normaalille tasolle hiljalleen, mutta pienikin kuormitus voi laskea jännitteen olemattomiin.

Helpoiten laturin toiminnan selvitä jännitemittarilla. Laitat mittarin kaapelit kiinni akun plus ja miinus napaan kun virrat on suljettuna. Sitten käynnistät koneen normaalisti ja katsot kasvaako lukema. Kunnossa olevalla laturilla ja terveellä akulla jännite on aina pääsääntöisesti 12,8V, tyhjäkäynnillä 13,5V-14V ja korkeimmilla kierroksilla jännite on maksimissaan 14,4V
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 1.10.2009 16:14

Juu no nyt o sillee et ko laittaa mopon käyntii nii jännite taso laskee akussa ja kun antaa enemmän kaasua nii jännite taso laskee lisää mutta kun antaa kierrosten laskea niin jännite tasokin nousee hieman! MIKÄ AVUKSI JA MISSÄ VIKA?!? :eek: :roll: Ja kysyisin vielä että mitä virkaa kaasarissa olevilla johdoilla on? Kun siinä on ne 2 piuhee sähköryypyn lisäksi! Kyseessä on siis morinin koneella oleva särä!
Henkka13
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.1.2007 20:27

ViestiKirjoittanut Henkka13 » 1.10.2009 22:51

Minkä kokoset rullat näihi menee? 16x13 vai ?

ja moni grammaset näis on vakiona ?
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 20.10.2009 16:17

Moikkelis! onkos tietoo et käyks toi peugeotin jännitteen säädin särää joka on morinin koneel? liitin on ainaskii samanlainen! Vai pitäiskö käydä amoilee ja laittaa roksin jännitteensäädin(erillainen liitin) :roll: ? APUA!
MAczulskij
Liittynyt:
13.8.2008 23:23

ViestiKirjoittanut MAczulskij » 16.11.2009 13:24

Nonni kekkonen, joko sait tilattua ne osat?=)
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 25.12.2009 15:28

Mikä on aprilia sr:än (morini kone, kaasari malli) Alkuperäinen sytytystulppa? Kun omassa taitaa olla väärä :roll:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 25.12.2009 20:41

Täällä ois ollu oikea aihe, tämä on uudemmille sr:lle.

No kuitenkin ohjekirja sanoo NGK BPR7HS / NGK BPR8HS.

E: typoh
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 25.12.2009 22:47, muokattu yhteensä 1 kerran
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
-kekkonen-
Pyörä:
aprilia sr
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
11.3.2008 20:33

ViestiKirjoittanut -kekkonen- » 25.12.2009 21:38

Shape kirjoitti:Täällä ois ollu oikea aihe, tämä on uudemmille sr:lle.

No kuitenkin ohjekirja sanoo NGK BPR7HS / NGK R BPR8HS.

No kiitti! Mut aikasemmi miulle sanottii et tää o oikee topickki mut emt?! :roll: :eek:
Jimzq
Liittynyt:
4.1.2009 17:19

ViestiKirjoittanut Jimzq » 11.2.2010 22:21

Mulla on sellanen ongelma et skootteri ei lähde käyntiin :D en tajuu miks koska startti toimii ihan normaalisti mutta ei sitte siitä enempää... Kaasari on katottu ja purettu jne eikä ollu mitään häikkää.. missä vois olla vika?? ja mulla siis on Aprilia SR50r
-Jebu
Pyörä:
MBK Mach G, PV
Liittynyt:
21.5.2009 18:15

ViestiKirjoittanut -Jebu » 1.4.2010 21:36

Kaverini puolesta kyselen, että miten tämän kyseisen laitoksen saisi kulkemaan 60-65?
Juhani70
Liittynyt:
21.4.2010 12:49
Apua sr50 r -08 kanssa!

ViestiKirjoittanut Juhani70 » 21.4.2010 20:49

Ostin käytetyn särän jolla oli ajettu 2000km. Mopossa oli prikka otettu pois,70 suutin ja pipercrossi kiinni. Vaihdoin normi ilmanputsarin ja 60 suuttimen. Kun pipercrossi oli kiinni,kaasarin reijän edessä oli teipin pala,vissii saanu liikaa ilmaa. Mopo toimi hyvin kunnes porasin kaararissa olevaan kurilevyyn yhden reijän enemmän ja säädin tyhjäkyntiä. Nyt mopo lähtee kylmänä käyntiin ja pysyy käynnissä kunnes kone lämpenee ja alkaa booata ja sammuu eikä lähde käyntiin. Tukin sen ylimääräisen reijän kaasarin kurista ja ei auttanut.
Missä vika? ostin uuden tulpan ja silti tekee sitä.
Voiko vika olla puolassa vai saako liikaa tai liian vähä bensaa,tai muuten kaasarissa vika vai saako liikaa vai liian vähän ilmaa?
Apua kiitos!
KW-Racing
Pyörä:
Honda Cbr 125R 05.
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
29.1.2009 19:09

ViestiKirjoittanut KW-Racing » 24.4.2010 14:11

Noni nyt kyselisin neuvoi kaverin sr:n puolesta. Vuosmallia 99 Aprillia Sr50 kaasariversio jossa on uusittu malossimhr70cc pytty, uus puola ja uus tulppa. Lähtee käyntiin, mutta pätkii aivan pirusti ku lähtee ajelemaan. Kulkee sen ~20km/h ja kovempaa ei mene pätkimisen takia. Tässä vielä video: http://www.youtube.com/watch?v=cPCYFUY_1Vg

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista