Derbi Gp1

Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 5.5.2008 15:00

Morjesta!

Tulipa tämmönen sitten hankittua kun ei sitä sähköskootteria ole kuulunut.

Nyt on jotain 40km ajettu ja tänään alkoi "booaamaan" kun yritti täyskaasua.. Liian pieni suutin vai mikähän vois olla ongelmana?
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 5.5.2008 15:38

Masse^ kirjoitti:Morjesta!

Tulipa tämmönen sitten hankittua kun ei sitä sähköskootteria ole kuulunut.

Nyt on jotain 40km ajettu ja tänään alkoi "booaamaan" kun yritti täyskaasua.. Liian pieni suutin vai mikähän vois olla ongelmana?

Suoraan osaan sanoa: Liian pieni suutin, tuo kyseinen vaiva esiintyy kaikissa mopoissa vakiona jossa on sama kone.

Vinkkinä vain sitten kun olet sisäänajot ajellu yms. jos et aijo muuten virittää niin poista ilmakuri kaasarin ja ilmanputsarin väliltä. Mulla nopeus pysy saman, vääntö & kiihtyvyys parani ja kulutus LASKI puoli litraa :D

Ja onnea hyvästä ostoksesta! Minkä värinen open sulla on?
Masse^
Pyörä:
Raga280 '13, FE450 '09 & Freccia132
Paikkakunta:
33100
Liittynyt:
6.11.2007 22:29

ViestiKirjoittanut Masse^ » 5.5.2008 15:57

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Ja kiitokset vinkeistäkin.. Suuttimen voi varmaan itse vaihtaa, millainen homma se olis? Viritystä en tosiaan ajatellut, mutta tuon ilmankurin voisi tosiaan poistella joskus.

Mustahan tuo, paska kännykamerakuva: http://allthemods.com/img/06/3675.jpg
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 5.5.2008 16:17

Masse^ kirjoitti:Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Ja kiitokset vinkeistäkin.. Suuttimen voi varmaan itse vaihtaa, millainen homma se olis? Viritystä en tosiaan ajatellut, mutta tuon ilmankurin voisi tosiaan poistella joskus.

Mustahan tuo, paska kännykamerakuva: http://allthemods.com/img/06/3675.jpg

Itsellä pistettiin suurempi suutin 1000km huollossa, veloituksetta. Joten en osaa suuttimen vaihdosta sen enempää sanoa..

Tosiaan tuo ilmakurin poistaminenkin on niin nopea homma, (pari min menee) että se kannattaa poistaa! :)
EDIT: Komea peli! Ainut ero taitaa olla tuo "krominen" osa pakoputkessa. Siis värityksen lisäksi
BlueStorm
Pyörä:
Aprilia SX 50
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.8.2007 13:26

ViestiKirjoittanut BlueStorm » 6.5.2008 15:22

Masse^ kirjoitti:Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Ja kiitokset vinkeistäkin.. Suuttimen voi varmaan itse vaihtaa, millainen homma se olis? Viritystä en tosiaan ajatellut, mutta tuon ilmankurin voisi tosiaan poistella joskus.

Mustahan tuo, paska kännykamerakuva: http://allthemods.com/img/06/3675.jpg


Suosittelen että käytät siel huoltamos vaihtamassa, koska se ei oo mikään kymmenen minuutin työ.

Jos on kuiteski pakko, joudut irrottamaan kaasarisuojuksen, irrottaa kaikki letkut, ja avata ruuveja. Sitten valuu desilitraa sitä bensaa ulos. Se on sitten siellä kaasarin ihan alimpana. Että jos ei ole kaveria joka ei osaa, eikä itse, niin vie sinne että ne laittaa, ainakaan roskaa ei mee sisälle.
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 6.5.2008 15:28

Kaasarin letkuja ei tarvitse irroittaa vaan ilmanputsari ja imukaulan ruuvit irti niin piäisi kaasari saada kouraan,ja bensaa valuu jos kohokammiota pitää kyljellään mutta sitä ei tule paljoa.Kannattaa myös olla myös varoivainen koska kohoa kiinni pitävä tappi putoaa tosi helposti ja saattaa mennä hukkaan.
BlueStorm
Pyörä:
Aprilia SX 50
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.8.2007 13:26

ViestiKirjoittanut BlueStorm » 6.5.2008 15:34

arppaz kirjoitti:Kaasarin letkuja ei tarvitse irroittaa vaan ilmanputsari ja imukaulan ruuvit irti niin piäisi kaasari saada kouraan,ja bensaa valuu jos kohokammiota pitää kyljellään mutta sitä ei tule paljoa.Kannattaa myös olla myös varoivainen koska kohoa kiinni pitävä tappi putoaa tosi helposti ja saattaa mennä hukkaan.


Me irrotettiin kyl suuremmaks osaks letkut että sen sai kunnolla esille.

Ja kypäräboksin kauttahan se laitetaan.
Ezm
Liittynyt:
8.10.2007 16:15

ViestiKirjoittanut Ezm » 6.5.2008 16:02

54M1 kirjoitti:
Masse^ kirjoitti:Morjesta!

Tulipa tämmönen sitten hankittua kun ei sitä sähköskootteria ole kuulunut.

Nyt on jotain 40km ajettu ja tänään alkoi "booaamaan" kun yritti täyskaasua.. Liian pieni suutin vai mikähän vois olla ongelmana?

Suoraan osaan sanoa: Liian pieni suutin, tuo kyseinen vaiva esiintyy kaikissa mopoissa vakiona jossa on sama kone.

Vinkkinä vain sitten kun olet sisäänajot ajellu yms. jos et aijo muuten virittää niin poista ilmakuri kaasarin ja ilmanputsarin väliltä. Mulla nopeus pysy saman, vääntö & kiihtyvyys parani ja kulutus LASKI puoli litraa :D

Ja onnea hyvästä ostoksesta! Minkä värinen open sulla on?


Miten toi Ilmanputsarin ja kaasarin välillä oleva kuri tarkalleen otetaan pois?
JZE
Liittynyt:
15.3.2007 22:20

ViestiKirjoittanut JZE » 6.5.2008 16:24

Nyt on omassa Gp1 racingissä pipercrossin putsari kiinni :)
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 6.5.2008 18:41

Ilmanputsarista se etukansi (n. 6 ruuvilla kiinni) irti, suodatin irti, sen takana näkyykin se kuristus. Itse irroitin sen ruuvimeisselillä vääntämällä. Eli se on tälläinen: http://www.motot.net/galleria/kuva162081
Ezm
Liittynyt:
8.10.2007 16:15

ViestiKirjoittanut Ezm » 6.5.2008 21:55

54M1 kirjoitti:Ilmanputsarista se etukansi (n. 6 ruuvilla kiinni) irti, suodatin irti, sen takana näkyykin se kuristus. Itse irroitin sen ruuvimeisselillä vääntämällä. Eli se on tälläinen: http://www.motot.net/galleria/kuva162081

No tosta oli kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä :/
Alko samantien booaamaan ja ei päässy yli 40/kmh
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 7.5.2008 18:37

Mulla kasvo vain bensa syönti moninkertaiseksi mutta kyllä se kulkikin lujempaa.
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 7.5.2008 19:43

Ezm kirjoitti:
54M1 kirjoitti:Ilmanputsarista se etukansi (n. 6 ruuvilla kiinni) irti, suodatin irti, sen takana näkyykin se kuristus. Itse irroitin sen ruuvimeisselillä vääntämällä. Eli se on tälläinen: http://www.motot.net/galleria/kuva162081

No tosta oli kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä :/
Alko samantien booaamaan ja ei päässy yli 40/kmh

Suurempaa suutinta kiinni...
Ezm
Liittynyt:
8.10.2007 16:15

ViestiKirjoittanut Ezm » 8.5.2008 15:56

54M1 kirjoitti:
Ezm kirjoitti:
54M1 kirjoitti:Ilmanputsarista se etukansi (n. 6 ruuvilla kiinni) irti, suodatin irti, sen takana näkyykin se kuristus. Itse irroitin sen ruuvimeisselillä vääntämällä. Eli se on tälläinen: http://www.motot.net/galleria/kuva162081

No tosta oli kyllä enemmän haittaa kuin hyötyä :/
Alko samantien booaamaan ja ei päässy yli 40/kmh

Suurempaa suutinta kiinni...


No voishan tuota kokeilla mutta eikö toi suuttimen vaihtaminen kotikonstein oo aika vaikeeta?
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 9.5.2008 15:54

EZM: Voi olla aika vaikeeta.. taidoista riippuen :)

Kaverilla levis openi, huollon mukaan bensapumppu rikki :O

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista