Fude Skootteri

Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 1.1.2010 21:20

eeki93 kirjoitti:Minkäs kokonen vakio suutin tossa -04 vuosmallin fude skoterissa???

Parhaiten se selviää ku avaat kaasarin ja ite katot, mutta itellä on 90 suutin -03 fudessa.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 1.1.2010 21:31

Nonnii latailin tossa vähä akkua ja käyntiin lähti. Ajelin tossa piharallia vähä ja huomasin että kyllähän se pätkii. Tätä tekee aina välillä. Eli missä vika? Sähköissä tuskin, mutta entäs kaasari? Voisiko johtua kaasarin säädöistä vai olisiko kaasuttimenkalvo rikki?

Jollakin vastaavia vikoja ollut joskus?

Edit: Se ei niiku sammu täysin, mutta ku keskijallal oli tyhjäkäynil niin tyhjäkäynti vaihtelee koko aika nii paljo että välillä pyörii takarengas ja välil ei...

Edit2: Kalvo on ehjä

Edit3: Vika luultavasti sähköissä tai kaasuttimen säädöissä? Voiko esim puola tehdä tollasta?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
eeki93
Pyörä:
Kawasaki zx12r
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut eeki93 » 2.1.2010 14:19

Mites tuo suuttimen vaihto kun näyttää paikat nii ahtaalta että pitääkö kaasari irrottaa kun vaihtaa suutinta??? Ja minkäs kokonen on fuden varihihna?
hekso
Pyörä:
2x Fude Race 07 , Fude Classic-03, Fude Sport -06
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.3.2007 13:28

ViestiKirjoittanut hekso » 2.1.2010 15:01

Jokos tulpan vaihdoit? CDI,Puola voivat olla yks tekijä.
Kannattaa kaasari putsata ja testata sen jälkeen, että toimisiko.


eeki93 kirjoitti:Mites tuo suuttimen vaihto kun näyttää paikat nii ahtaalta että pitääkö kaasari irrottaa kun vaihtaa suutinta??? Ja minkäs kokonen on fuden varihihna?


Kaasari irti kokonaan, ei se muuten onnistu
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 2.1.2010 15:25

hekso kirjoitti:
eeki93 kirjoitti:Mites tuo suuttimen vaihto kun näyttää paikat nii ahtaalta että pitääkö kaasari irrottaa kun vaihtaa suutinta??? Ja minkäs kokonen on fuden varihihna?


Kaasari irti kokonaan, ei se muuten onnistu

Onnistuu. Löystytä imukaulan ja putsarin klemmarit, bensaletku ja käännä kaasari ylösalaisin. Kaikki voi olla kiinni, myös imukaula ja putsari.
hekso
Pyörä:
2x Fude Race 07 , Fude Classic-03, Fude Sport -06
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.3.2007 13:28

ViestiKirjoittanut hekso » 2.1.2010 15:35

karkulainen kirjoitti:
hekso kirjoitti:
eeki93 kirjoitti:Mites tuo suuttimen vaihto kun näyttää paikat nii ahtaalta että pitääkö kaasari irrottaa kun vaihtaa suutinta??? Ja minkäs kokonen on fuden varihihna?


Kaasari irti kokonaan, ei se muuten onnistu

Onnistuu. Löystytä imukaulan ja putsarin klemmarit, bensaletku ja käännä kaasari ylösalaisin. Kaikki voi olla kiinni, myös imukaula ja putsari.


Kyllä, onnistuu se noinkin. Mutta parhaiten näkee laittaa/putsata pöydällä. Ei mene ku 5min kun sen irrottaa. Kaasuvaijeri,ryyppy,imukaulan- ja putsarin klemmarit ja bensaletku ja vóla kaasari on kädessä.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 3.1.2010 23:42

Mitäköhän mä nyt onnistuin paskomaan :eek: Otin kaasarin kalvon/luistin jutun irti, tarkastelin ja laitoin takas. Nytten toimii entistäkin huonommin. Vääntää vähänkin kaasua nii meinaa sammua. Arvauksia?

Oon vähän pihalla näistä 4t skoottereista, vaan vajaa tahtisten kaa tullu touhuttua. Mites löyty tällänen mielenkiintonen topic Klik, eniten kiinostaa toi vastaus 8o
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 4.1.2010 0:12

Scaleo1 kirjoitti:Mitäköhän mä nyt onnistuin paskomaan :eek: Otin kaasarin kalvon/luistin jutun irti, tarkastelin ja laitoin takas. Nytten toimii entistäkin huonommin. Vääntää vähänkin kaasua nii meinaa sammua. Arvauksia?

Oon vähän pihalla näistä 4t skoottereista, vaan vajaa tahtisten kaa tullu touhuttua. Mites löyty tällänen mielenkiintonen topic Klik, eniten kiinostaa toi vastaus 8o

Kato että se kalvo meni oikeen kiinni, eikä jääny siihen kannen väliin kun sen laitoit kiinni. Se monesti joillakin jää ja sitte ihmetellän ku ei fude toimi :D
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.1.2010 18:09

Ei helvetti alkaa menee hermot toho fudee. Kävin stormilla ostaa rakotulkin ja tulpan. Noh aloin siin tutkiskelee, niin tulpan hattu ei pysyny ees kunnolla kiini. Varastosta löyty mankin entinen joten se kiini ja samalla huomasin, ettei tulpanhattu ollut kuin tökätty johtoon. Tämän jälkeen testi, pätkimen ajossa pysyi, mutta tyhjäkäynti oli nytten tasainen.

Venttiileitä säätämään ja ne olikin valmiiksi aika hyvät. Imua säädin hieman, mutta pako oli juuri sopiva. Ja tässä hommassa iski syvä masennus. Kiksi ei toiminut ja avasit varinkopan, jotta voin pyörittää konetta ajoitusmerkin löytämiseksi. Katsaus variin ja "EI HELVETTI", varin pultti oli kiini kemiskalla, eli kemiallisella metallilla. Mukava juttu, kun ei voi edes rullia vaihtaa ja kestävyyskin mahtanee olla huono. Uus kampura 65e ja vaihtokaan ei mikään pikkujuttu. Kannattaisko jo alkaa ettimään toisia lohkoja joissa kampura kiini?

Sitten kaasarin puoleen. Koska eräänä pimeänä iltana onnistuin taikomana kalvon aivan väärin kiini, joten se piti laittaa kuntoon. Noh tämähän onnistui helposti, mutta samalla silmään pisti haljennut vakioputsari. Varaston perältä löytyi sopivasti pipecross, joka sai paikkansa fudesta. Tulin tutkineenksi myös imukaulaa. Siinähän se vika taitaa olla. Se oli täysin halkeillut joka kohdasta ja vuotaa 90% varmuudella...

Kyllä vituttaa toi kampiakseli :paha:
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 4.1.2010 19:02

Joo nämä fudet on välillä tämmösiä ''haistapaska-tuotteita'', mutta ei kannata heti masentua. Sun kannattaa ehtiä jostakin joku halpa varaosa fude, niin ei kokoajan ostaa uusia kalliita osia.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.1.2010 19:08

Trumpe kirjoitti:Joo nämä fudet on välillä tämmösiä ''haistapaska-tuotteita'', mutta ei kannata heti masentua. Sun kannattaa ehtiä jostakin joku halpa varaosa fude, niin ei kokoajan ostaa uusia kalliita osia.
Joo se oli suunitelmissa vähän. Pitää vaa saaha manki myytyy, niin on varaa ostaa toinen fude varaosiks + jotain muutaki palikkaa (loput meneeki sitten kevarin ostoon)...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
hekso
Pyörä:
2x Fude Race 07 , Fude Classic-03, Fude Sport -06
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.3.2007 13:28

ViestiKirjoittanut hekso » 4.1.2010 21:59

Kyllä, varaosaskootteri on tarpeen jos sulla on kampura menny. Sama vaihtaa koko mylly kerralla.. Mutta tuo imukaulan suosittelen ostamaan uuden jos on 90% paskana se oma, käytettykki voi olla heikos kunnos. Stormilla muistaakseni 10e? tais olla uus kurkku, ainakin täällä oulussa..

Kemiallisella metallilla kiinni, voi helevetti voi muuta sanoa :D ei oo ollu vissii pulttipyssyä entisellä omistajalla niin täytyny turvautua suunnitelma B:hen
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.1.2010 22:36

hekso kirjoitti:
Kemiallisella metallilla kiinni, voi helevetti voi muuta sanoa :D ei oo ollu vissii pulttipyssyä entisellä omistajalla niin täytyny turvautua suunnitelma B:hen

Vaiko sittenkin suunitelma C? "Paskotaan se, liimataan se, myydään se ehjänä eteenpäin". Kun mopon ostin myyjä esittelin pakoputkessa paria reikää alkukäyrässä "entinen omistaja poras nää tähä äänien toivossa". No niin tosiaan. Enpähän siihen kiinittänyt huomiota, kun koulussa olisi ollut mahdollista reiät hitsata umpeen. Tänään kokeilin putkia ja huomasin että putki heiluu. Äsken otin putken irti ja kas kummaa. Toinen putken pinnapultti poikki aivan juuresta. Taitaa tosiaan olla ostoslistalla varaosafude...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
hekso
Pyörä:
2x Fude Race 07 , Fude Classic-03, Fude Sport -06
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.3.2007 13:28

ViestiKirjoittanut hekso » 4.1.2010 22:59

Scaleo1 kirjoitti:
hekso kirjoitti:
Kemiallisella metallilla kiinni, voi helevetti voi muuta sanoa :D ei oo ollu vissii pulttipyssyä entisellä omistajalla niin täytyny turvautua suunnitelma B:hen

Vaiko sittenkin suunitelma C? "Paskotaan se, liimataan se, myydään se ehjänä eteenpäin". Kun mopon ostin myyjä esittelin pakoputkessa paria reikää alkukäyrässä "entinen omistaja poras nää tähä äänien toivossa". No niin tosiaan. Enpähän siihen kiinittänyt huomiota, kun koulussa olisi ollut mahdollista reiät hitsata umpeen. Tänään kokeilin putkia ja huomasin että putki heiluu. Äsken otin putken irti ja kas kummaa. Toinen putken pinnapultti poikki aivan juuresta. Taitaa tosiaan olla ostoslistalla varaosafude...


Myyjä kussu sua linssiin ei muutakun vihanen puhelu entiselle omistajalle asiasta!

Kannattaa se varaosafude laittaa missä on suht ehjä kone, sitä pinnapulttia ei kannate rueta poraileen, menee niin helposti huti ja vituiks koko homma. Ja sen variaattorinpuolen kierteet vituillaan niin ei muutaku se nykynen kone naapurin hiekkalaatikolle ja uutta alle.
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 4.1.2010 23:06

Kannattaisiko mun korjata tuo sanili, kustantaisiko se paljon? kipinää ei tule. Vika ilmeni kun ekaksi meni tulpanreijästä kierteet(tulppa lensi ajossa :lol: ), otin moottorin irti, ostin uuden kannen, kasasin koko mopon, mutta kipinää ei tule. Kokeiltu toisella CDI-boksilla ja tulpalla, yritin mittailla yleismittarilla mutta huomasin, että magneetolta ei tule virtaa. onko staattori paskana, huomasin myös että pick-up anturin toisesta kiinnitys ruuvista oli menny kierteet, se vähän heiluu mutta ei paljoa, haittaako?
Amispoppi!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista