Fude Skootteri

Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 4.1.2010 23:08

hekso kirjoitti:tekstiä


Näin. Mites tota kerran kaverin 2t skootterista katkes ihan pultti pakoaukon kierteeseen ja otin sen sieltä irti tekemällä sylinteriin tiivistepinnalle varovasti viillon dremelillä pultin päälle, jolloin sen sai helposti talttapäämeisselillä irti.

Koska fudeissa ja muissa nelareissa on pakoaukossa pinnapultit, niin saako ne irti kannesta kierteillä? Ajattelin, että voisi yrittää samaa taktiikaa, niin saisi edes kannen pelastettua odottellessa rahatilanteen parantumista varaosafudeen. Mahtasko onnistua?
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 4.1.2010 23:18

Scaleo1 kirjoitti:
hekso kirjoitti:tekstiä


Näin. Mites tota kerran kaverin 2t skootterista katkes ihan pultti pakoaukon kierteeseen ja otin sen sieltä irti tekemällä sylinteriin tiivistepinnalle varovasti viillon dremelillä pultin päälle, jolloin sen sai helposti talttapäämeisselillä irti.

Koska fudeissa ja muissa nelareissa on pakoaukossa pinnapultit, niin saako ne irti kannesta kierteillä? Ajattelin, että voisi yrittää samaa taktiikaa, niin saisi edes kannen pelastettua odottellessa rahatilanteen parantumista varaosafudeen. Mahtasko onnistua?

Kaveri otti just tolla meisseli tekniikalla katkenneen pultin pois.
Kyllä saa irti kierteillä, aina kannattaa kokeilla. ;)
Amispoppi!
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 5.1.2010 0:08

NosSami kirjoitti:Kannattaisiko mun korjata tuo sanili, kustantaisiko se paljon? kipinää ei tule. Vika ilmeni kun ekaksi meni tulpanreijästä kierteet(tulppa lensi ajossa :lol: ), otin moottorin irti, ostin uuden kannen, kasasin koko mopon, mutta kipinää ei tule. Kokeiltu toisella CDI-boksilla ja tulpalla, yritin mittailla yleismittarilla mutta huomasin, että magneetolta ei tule virtaa. onko staattori paskana, huomasin myös että pick-up anturin toisesta kiinnitys ruuvista oli menny kierteet, se vähän heiluu mutta ei paljoa, haittaako?

No jos magneetto ei anna elonmerkkejä niin kannattaa se uusia (uusi ei maksa paljoa?). Kannattaa myös tarkistaa puola.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 5.1.2010 0:18

Ja luultavasti vauhtipyörä on ehjä, joten pelkkä staattori on lähes puolet halvempi, KLIK
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 5.1.2010 22:42

Nonniin nyt on uudet pakoaukon pultit. Myös uusi imukaula, tosin ei vielä kiini. Löytyi myös kaksi vikaa lisää: tulpanaukossa kierteet huonot ja pakoputken alempi ripustus halki (lohkoissa siis). Huomenna kone kiini runkoon (oli irti, että sai pakoaukosta katkenneen pultin irti) ja uusi imukaula kiini. Saa nähdä loppuuko pätkiminen...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
eeki93
Pyörä:
Kawasaki zx12r
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut eeki93 » 5.1.2010 22:52

Vaihdoin tossa fudeen isomman suuttimen, laitoin kaasarin takaisin paikoilleen ja koitin käynnistää. Starttaa muttei millään lähe käyntiin, lopulta laitoin tipan bensaa suoraan pyttyyn ja lähti käyntii.Eli ei saanut jostain syystä bensaa. Vähän aikaa pysyi juuri ja juuri käynnissä ja sit käynti parani, tuntui että rupesi saada bensaa kunnolla. Lähdin sit testaamaan nii kiihty ja vastas kaasun paljon paremmin kun ennen. Yht`äkkiä sammui eikä lähe käyntiin. Uskoisin että ei taaskaan saa bensaa, eli onko tankissa/bensaletkussa tukos vai missä vika. Kyllähän sen pitäisi käyntiin kumminkin lähteä jos suutin onkin liian iso, vai? :s
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 5.1.2010 23:39

eeki93 kirjoitti:Vaihdoin tossa fudeen isomman suuttimen, laitoin kaasarin takaisin paikoilleen ja koitin käynnistää. Starttaa muttei millään lähe käyntiin, lopulta laitoin tipan bensaa suoraan pyttyyn ja lähti käyntii.Eli ei saanut jostain syystä bensaa. Vähän aikaa pysyi juuri ja juuri käynnissä ja sit käynti parani, tuntui että rupesi saada bensaa kunnolla. Lähdin sit testaamaan nii kiihty ja vastas kaasun paljon paremmin kun ennen. Yht`äkkiä sammui eikä lähe käyntiin. Uskoisin että ei taaskaan saa bensaa, eli onko tankissa/bensaletkussa tukos vai missä vika. Kyllähän sen pitäisi käyntiin kumminkin lähteä jos suutin onkin liian iso, vai? :s

Kato, ettei alipaineletku ole tukossa eikä siinä ole halkeamia. Tarkista myös ettei bensaletku ole tukossa. Jos ei auta niin puhista kaasari ja kato että oot kasannu kaiken oikein...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 6.1.2010 1:31

Parhaiten selviää että onko ne letkut tukosa niin, että otat ne irit kaasarista mutta jätät ne tankkiin kiinni. Sitten imaset alipaineletkusta niin bensaletkusta pistäs tulla bensaa. Jos näin ei käy niin jompikumpi letku on tukossa. ;)
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 6.1.2010 22:44

Nonniin nyt toimii fude. Vielä ehkä vähän säätöi paremmiks pitää pistää, kun pipecross, mutta muuten ihan hyvin toimi eikä pätki yhtään. Mites noi venttiilivälitykset. Jossain luki että imu 0,05 pako 0,08 joku taas väitti 0,01 pakoon sekä imuun ja jossain luki 0,05 kumpaankin? Mikä siis on oikein, itselläni tällä hetkellä 0,05 ja 0,08...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Trumpe
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
11.2.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Trumpe » 6.1.2010 23:01

Scaleo1 kirjoitti:Nonniin nyt toimii fude. Vielä ehkä vähän säätöi paremmiks pitää pistää, kun pipecross, mutta muuten ihan hyvin toimi eikä pätki yhtään. Mites noi venttiilivälitykset. Jossain luki että imu 0,05 pako 0,08 joku taas väitti 0,01 pakoon sekä imuun ja jossain luki 0,05 kumpaankin? Mikä siis on oikein, itselläni tällä hetkellä 0,05 ja 0,08...

Ohjekirjassa sanotaan että pistäs olla molemmat 0,1, mutta on todettu että 0,08 on jämptiluku molempiin.
eeki93
Pyörä:
Kawasaki zx12r
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut eeki93 » 9.1.2010 20:38

Fudessa on siinä neulan päällä semmoinen valkoinen muovi kappale mikä tulee siihen jousen sisää kaasarissa, nii kummipäin se tulee kun siinä muovi palassa on toisessa päässä syvennys/reikä mihin neulanpää menee nii onko sen tarkoitus olla niin päin että neulanpää menee sinne?
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 9.1.2010 22:08

eeki93 kirjoitti:Fudessa on siinä neulan päällä semmoinen valkoinen muovi kappale mikä tulee siihen jousen sisää kaasarissa, nii kummipäin se tulee kun siinä muovi palassa on toisessa päässä syvennys/reikä mihin neulanpää menee nii onko sen tarkoitus olla niin päin että neulanpää menee sinne?

Joo neulan pää menee siihe reikää...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
eeki93
Pyörä:
Kawasaki zx12r
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut eeki93 » 9.1.2010 23:07

Scaleo1 kirjoitti:
eeki93 kirjoitti:Fudessa on siinä neulan päällä semmoinen valkoinen muovi kappale mikä tulee siihen jousen sisää kaasarissa, nii kummipäin se tulee kun siinä muovi palassa on toisessa päässä syvennys/reikä mihin neulanpää menee nii onko sen tarkoitus olla niin päin että neulanpää menee sinne?

Joo neulan pää menee siihe reikää...


Okei, ja kiitos ;)
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 10.1.2010 17:03

Eikös Baotian ole sama?

Olisi mahdollisuus saada 2v ulkona seissyt rekisteröity Baotian 50e. Joku likka ajo sillä kesän, kunnes jossain vaiheessa ei skootteri enää lähtenyt käyntiin, ja se jätettiin pihalle talven ja kesän armoille.

Ja kun olisi vielä varaosafude tuolla nurkassa :) . Jos projektoisi kevarin kaveriksi liikennepeliksi? Kunnostusta, pientä tuninkia ja viriä...

Pitäskö? Etenki jos vika on tyylin kaasarissa roska.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 10.1.2010 18:20

HoNNddA kirjoitti:Eikös Baotian ole sama?

Olisi mahdollisuus saada 2v ulkona seissyt rekisteröity Baotian 50e. Joku likka ajo sillä kesän, kunnes jossain vaiheessa ei skootteri enää lähtenyt käyntiin, ja se jätettiin pihalle talven ja kesän armoille.

Ja kun olisi vielä varaosafude tuolla nurkassa :) . Jos projektoisi kevarin kaveriksi liikennepeliksi? Kunnostusta, pientä tuninkia ja viriä...

Pitäskö? Etenki jos vika on tyylin kaasarissa roska.

Osta ihmees, jos noin halval saat. Tosin kannattaa olla kohtuu varma, ettei ole "oho se leipo, myyään pikkuvikasena" tapauksia. Tosta sais jo osina myymällä varmasti enemmän...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista