Hero Puch

BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 6.4.2006 12:19

jaa. Mulla kun välillä kulkee 70kmh ja kiihtyy kuin lautasellinen mannapuuroa ja sitten ku putsaa varin kulkee 52kmh ja kiihtyy kun perseelle ammuttu rusakko..
keijjjo
Liittynyt:
31.7.2005 11:19

ViestiKirjoittanut keijjjo » 6.4.2006 15:12

oisko kellään kuvii miten vaihettas se suutin? :S
Erkkola87
Liittynyt:
23.3.2006 3:05

ViestiKirjoittanut Erkkola87 » 9.4.2006 3:55

Juu, elikkäs ilmaputsarin "töttöröstä" kummaltakin puolelta törö pois (jätä se rengas sinne, ellet haluu HD-ääniä)

Sit variaattoriin 6 rammaset rullat, ja variaattorix speedfightin vanha.


Ja sit tietenkin suuttimeks joku 70.

Nyt kun lähtee liikkeelle niin tahmaa nopeuksissa 0-5 koska kytkin päästää aivan liian aikaisin, tähän ongelman saa korjattua vaihtamalla pitkän hihnan (en tiiä riittääkö tohon, jos ei niin sen lisäks jouset)jolloin pinememmästä tulee pinemepi ja suuremmasta suurempi suurempi, eli jaksaa mennä mäet paremmin, ja kulkee kovempaa.

Mut jos et laitat pidempää hihnaa niin sit vaan jäykemmät jouset et nappaa oikealla alueella kiinni ja jaksaa lähteä.

On muuten hintaansa (250¤) nähden hyvä mopedi, just tuli talvena päästeltyä 7000kilsaa… suurin osa kaks päällä
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 10.4.2006 12:02

mitäs osaa winneri näillä hiluilla ja säädöillä???


Tuli muuten avattua ajokausi, tyttöystävän kans kaks päällä variaattorin putsauksen jälkeen äärimmäisen mäkistä tietä, päällystettyä 60 km melkein täysillä,

1h30min miinus pari tupakki taukoa...

ihan hyvin... on se hyvä mopo hintaansa nähden, saan minäkin peräti viimein sen omiin nimiini...

Tarkoitus olisi rekisteröidä se kahdelle, mutta paikallisella katsastusasemalla selvisi tälläistä:

"emme voi rekisteröidä mopoa kahdelle jos se pystyy kuljettamaan kaksi henkilöä, ja siinä on tarvittavat matkustustilat, me tarvitsemme paperin jossa lukee että me voimme rekisteröidä".

tiivistettynä näin. Elikkäs mistä saisin vamistajan tai maahantuojan dokumentin joka todistaa byrokraatti paskoille että tuon voi rekisteröidä,vai onko sillai että toisissa konttoreissa rekisteröidään valittamatta?? onkohan kenelläkään kokemusta...

KAIKILLE joilla winner ei kulje kun prikka poissa:
Vari auki

PESUUN kaikki etuvarin osat joihin rullat ja hihna koskettaa

OHUT kerros öljyä: rullat, liukuholkin ja lautasen kuparisen sisäpinnan rajapinta, helkkarin rullalautasen liukupinnat(takimmainen levy jossa muoviholkit).

Öljyä vain äärimmäisen vähän, yksi tippa 2T öljyä riittää esim kaikille rullille...

takavari on sitten asia erikseen...
puch driver
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
30.10.2005 16:53

ViestiKirjoittanut puch driver » 10.4.2006 16:18

Soita maahantuojalle ja kysy asiasta... kun minä rekisteröin sen kahdelle henkilölle, niin piti eka soittaa maahantuojalle ja sanoo että lähettää faksina tai sähköpostina sen todistuksen.

Kannattaa mainita, että näitä heroja on jo rekisteröity kahelle jo muutama esim. Oulussa, että miks tämä ei menisi. :P
mennäänpäs tuosta että hujahtaa...
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 10.4.2006 18:39

ok, kiitos tiedosta.

Olisiko vielä ylhäällä se numero, kun joku sanoo siis että pitää soittaa bikeserviceen ja katsastusasema mainitsi jostain hiton top-jotain...

nooh, kyllä kait se löytyy kun ehtisi ettiä:)

Pistikö ne miten äkkiä maahantuojalta sitä faksia, hoituiko homma nopeasti?
puch driver
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
30.10.2005 16:53

ViestiKirjoittanut puch driver » 10.4.2006 20:22

Joo elikkä muistaakseni soitin tälle henkilölle:

Solo International
Muut yhteydenotot
Outi Oosi-Overton
Puh: +358 (0)9 863 7507
FAX: +358 (0)9 8195 8080
Email: outi.oosi-overton@soloi.net

Sieltä vaan kysyt, että pitäis saada todistus, että saa katsastettua heron kahdelle henkilölle.

Ja tosiaan se todistus tuli vielä samana päivänä kun olin sinne soittanut. :P
mennäänpäs tuosta että hujahtaa...
Erkkola87
Liittynyt:
23.3.2006 3:05

ViestiKirjoittanut Erkkola87 » 11.4.2006 4:33

BossMan kirjoitti:mitäs osaa winneri näillä hiluilla ja säädöillä???


Tuli muuten avattua ajokausi, tyttöystävän kans kaks päällä variaattorin putsauksen jälkeen äärimmäisen mäkistä tietä, päällystettyä 60 km melkein täysillä,

1h30min miinus pari tupakki taukoa...

ihan hyvin... on se hyvä mopo hintaansa nähden, saan minäkin peräti viimein sen omiin nimiini...

Tarkoitus olisi rekisteröidä se kahdelle, mutta paikallisella katsastusasemalla selvisi tälläistä:

"emme voi rekisteröidä mopoa kahdelle jos se pystyy kuljettamaan kaksi henkilöä, ja siinä on tarvittavat matkustustilat, me tarvitsemme paperin jossa lukee että me voimme rekisteröidä".

tiivistettynä näin. Elikkäs mistä saisin vamistajan tai maahantuojan dokumentin joka todistaa byrokraatti paskoille että tuon voi rekisteröidä,vai onko sillai että toisissa konttoreissa rekisteröidään valittamatta?? onkohan kenelläkään kokemusta...

KAIKILLE joilla winner ei kulje kun prikka poissa:
Vari auki

PESUUN kaikki etuvarin osat joihin rullat ja hihna koskettaa

OHUT kerros öljyä: rullat, liukuholkin ja lautasen kuparisen sisäpinnan rajapinta, helkkarin rullalautasen liukupinnat(takimmainen levy jossa muoviholkit).

Öljyä vain äärimmäisen vähän, yksi tippa 2T öljyä riittää esim kaikille rullille...

takavari on sitten asia erikseen...


Sehän on kahen hengen, turha mitään lappuja hommata, jos kytät kysyy, niin selität tilanteen et se on kahelle, ja sillä sipuli
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 11.4.2006 9:59

joo, mutta kun tässä maassa useimmat (USEIMMAT, ei kaikki) poliisit ja miliisit ovat senverran tarkkoja että rekisteriotteessa lukee 1, se tarkoittaa 1, sakot tulee ja sillä sipuli. :)

Sitäpaitsi, ei tuo niin paha ole maksaa 28e ja käydä asemalla kuin koko ajan pelätä sakkoja, ja sitten kun ne saa ne on vähintään 50e.... Kun ton nyt saa sentään kahdelle...

Edit: kiitokset tiedoista, eiku soittamaan ja kohta saa pärrän kahdelle!:)
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 11.4.2006 10:02

Henkop paljo toi winnerisi kulkee??

Sullahan on siin Speedfightin vari vai? Kerroppa vähän siitä ajokistasi mitä siinä on ja etc... kun vois harkita itsekkin vakiovarin vaihtoa johonkin muuhun...
Erkkola87
Liittynyt:
23.3.2006 3:05

ViestiKirjoittanut Erkkola87 » 11.4.2006 19:37

BossMan kirjoitti:Henkop paljo toi winnerisi kulkee??

Sullahan on siin Speedfightin vari vai? Kerroppa vähän siitä ajokistasi mitä siinä on ja etc... kun vois harkita itsekkin vakiovarin vaihtoa johonkin muuhun...


Huiput on siinä 70-80 oikeeta.

Ja vakiovari on aiva paska, menee jumiin yhtenään jne. ja nyt on toi uus (siis käytettynä ostettu) toiminut joku 10000km ilman rasvoi :)

Sit suuttimex 70 ja töttörö putsarista kummaltakin puolelta katki.

Pidempi hihna, ja kytkimeen jäykemmät jouset et nappaa kiinni silloin kun kuuluu, eikä missään tuhannessa niiku vakiona.

Ja mitä sakoista tulee, jos sakkoa tulee kyysäämisestä, niin valitusta menemään.

Kerran on tavalliset kytät pysäyttänyt ja kerran tutkinnan pojat, kummallakaan kerralla ei ole lutkuttanut
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"
Liittynyt:
12.6.2003 13:17

ViestiKirjoittanut BossMan » 12.4.2006 11:22

Tuo kuulostaa kyllä niin mehukkaalta setiltä, että pitäis kyllä jo melkein harkita...

Minkä vm. Fightin vari siinä on tiedätkö yhtään, ja menikö suorilla kiinni?

Mistä tilasit ja n. paljonko maksoi kytkinjouset, jäykkyksiä muisattko?

minkä pituinen lienee hihna jota käytät?


Ei kyllä tekisi pahaa heittää tuolla saatanan Derbin variaattorilla vaikka jotain pesivää tai pesimätöntä kuikkaa otsaan... eikä haittaa vaikkei osuisi...

Ja onko minkälaiset/minkä painoiset rullat siinä...

Yritän täs hahmottaa paljonko maksaisi projekti..

eikö sul oo mitään muuta viriä kiinni?

Ja taikasana: riittääkö tankillinen bansaa edes 50km?
Erkkola87
Liittynyt:
23.3.2006 3:05

ViestiKirjoittanut Erkkola87 » 16.4.2006 4:39

BossMan kirjoitti:Tuo kuulostaa kyllä niin mehukkaalta setiltä, että pitäis kyllä jo melkein harkita...

Minkä vm. Fightin vari siinä on tiedätkö yhtään, ja menikö suorilla kiinni?

Mistä tilasit ja n. paljonko maksoi kytkinjouset, jäykkyksiä muisattko?

minkä pituinen lienee hihna jota käytät?


Ei kyllä tekisi pahaa heittää tuolla saatanan Derbin variaattorilla vaikka jotain pesivää tai pesimätöntä kuikkaa otsaan... eikä haittaa vaikkei osuisi...

Ja onko minkälaiset/minkä painoiset rullat siinä...

Yritän täs hahmottaa paljonko maksaisi projekti..

eikö sul oo mitään muuta viriä kiinni?

Ja taikasana: riittääkö tankillinen bansaa edes 50km?


Variaattorina on Joku Speedfight 2:n vanha (nestejäähdytteisin) ja meni melkeen heittämällä paikalle, sitä reikää vaan piti vähän suurentaa siellä.

Kytkinjousista en tiiä, kun otin ne yhen vanhan kiinaskootterin kytkimestä, mut huomattavasti jäykemmät on.

Ja hihnan mitat on16,5*785 ja menisi vielä vähän pidempi.

Ja rullina on 5,5 grammaset.

Ja varista maksoin 15¤ (purkuskodusta) mut uutena maksaa varmaan lähemmäs satasen, ja jouset maksaa varmaan jotain seittemän euroa ja hihna pari kymppiä, mut jo pelkkä vari ja jouset saa mopon kulkemana kuin "oikea" skootteri.

Ja kulutus on ihan siedettävissä putsarin avarruksen jälkeen, oiskos jotain 2,5-3,5 sadalla, kakspäällä sit vähän, tai aikapaljonkin enemmän...

Sit muuta viristystä ei vielä ole, mut kantta vois laskee joskus ku jaksaa
H_Soikkeli
Liittynyt:
17.4.2006 10:31
Hero

ViestiKirjoittanut H_Soikkeli » 17.4.2006 10:40

Koneen käydessä ilmanputsari irti kaasarin kurkun alareunan toisesta reiästä (joka yhteydessä neulaventtiiliin) vuotaa bensaa. Olen säädellyt bensapinnan korkeutta, mutta sitten ei bensa riitä.

Eli koneen käydessä tyhjäkäyntiä kaasariin tulee lisää bensaa, joka "tulvii" reiästä ulos. Reiän oikea tarkoitus pitäisi olla lisäilman sekoittuminen pääsuuttimen neulaventtiilin pienten reikien kautta kurkkuun...

Bensa kulkee siis väärään suuntaan???
Erkkola87
Liittynyt:
23.3.2006 3:05
Re: Hero

ViestiKirjoittanut Erkkola87 » 17.4.2006 18:56

H_Soikkeli kirjoitti:Koneen käydessä ilmanputsari irti kaasarin kurkun alareunan toisesta reiästä (joka yhteydessä neulaventtiiliin) vuotaa bensaa. Olen säädellyt bensapinnan korkeutta, mutta sitten ei bensa riitä.

Eli koneen käydessä tyhjäkäyntiä kaasariin tulee lisää bensaa, joka "tulvii" reiästä ulos. Reiän oikea tarkoitus pitäisi olla lisäilman sekoittuminen pääsuuttimen neulaventtiilin pienten reikien kautta kurkkuun...

Bensa kulkee siis väärään suuntaan???

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista