Jönkkä kirjoitti:Missä tää holkki sitten on? Tai missä variaattori tarkalleen?
Mitään ei oo viritetty tossa, katkoin johdon ja kokeilin... Mittariin 53-56km/h. menin ohi parista mopoiliasta eikä autot ruvennu ohittaan mua. Mitä muuta tolle vois tehä kun HUOM: PORATA holkkia? Saako sitä muulla kulkeen?
Paatti! Jos teijän yyber kallis gps toimi niin satelliitti ei...
siis se holkki on silleen siinä "etuvarissa", eli kun avaat variaattorin kopan, siellä on 2 pyöreää ns."lautasta", toinen on kytkinpuoli ja muistaakseni toisiopyörä oikealta nimeltään. Se on takarenkaan kohdalla, mutta siitä ei tarvii välittää. Se ensimmäinen pyöreä "lautanen, eli "etuvariaattori, eli oikealta nimeltään (jos muistan oikein) ensiöpyörä, niin avaat siitä sen mutterin pulttipyssyllä.* Sitten vedät irti prikan, ja ne muuta osaa pois, niin tulee näkyviin variaattorin hihna ja se holkki. Otat holkin irti, (lähtee vetämällä) ja laitat tilalle rajoittamattoman holkin, tai sorvaat sen alkuperäsen sopivaks, eli siitä kynnyksen pois.
*muulla ku pulttipyssyllä vaikee aukastava. Saa ehkä auki jos osaa pistää taltan/ruuvimeisselin oikeaan asentoon ja pitää sitä "lautasta" kii.
Ja sitä holkkia ei voi porata, koska sitä ei tarvii porata. Se ei auta mitään. Siitä pitää saada vain se kynnys pois.