thum3 kirjoitti:Tervehdys. Ite jo päälle 2 vuotta oon ajanut tällä vm 2006 olevalla piaggio nrg purejetilläni. Variaattorin prikka otettu helvettiin jo aikoja sitten, mutta vauhti silti mittariin vain max. 68km/h vitulliseen alamäkeen täydellä kaasulla (JEIJ). Muistelen kyllä lukeneeni jostain silloin aikoinaan, että nämä ruisku skootterit menevät prikan poiston jälkeen n. 80km/h --> ?? Toinen probleema on se, että pärisee ja pätkii niin saatanasti. Heti käynnistettyä toimii ihan hyvin, mutta hetken ajon jälkeen ei oikein vastaa enää kaasuun. Huolloissa käyny monesti ja aina vaan <100€ laskuja tullut, mutta mitään ei oo koskaan kuntoon tullut. Mikä voisi olla vikana näin yleensä ja mikä oisi järkevin tapa saada lisää nopeutta skootteriin? Kiitos jo etukäteen vastaajille. (ps. Mitään hyvää sanottavaa en purejetistä keksi. En siis suosittele kyseistä mallia kenellekkään.)
Mulla meni tuo ilman prikkaa mittariin 82 tasasella, tuollaiseen isoon alamäkeen luonnollisesti menee enemmän.
Mitään huonoa sanottavaa mulla ei muuten moposta ole, tehokas ja toimii muuten hyvin. Tosin ruisku hajosi ja kone leipoi kiinni...
Mutta oikeasti hyvä mopo niin toiminnaltaan kuin ulkonäöltään. Joko sulla on joku maanantaiyksilö itselläs tai sitten sinä tai joku muu on laittanut sen vain tuohon kuntoon.
Lieneeköhän sulla ruiskussa joku ongelma tai polttoaineensyötössä joku muu häiriö, niistä tuo pätkiminen saattaa johtua.
Lisänopeuden saamisesta en osaa sanoa, yleensä kun tuo prikan poisto riittää... Ootko varma että sun mopo on tosiaan ruisku eikä kaasari?
Ja olis vielä omaakin asiaa, antakaas vähän hyviä ohjeita sisäänajoon kun itellä nyt se edessä uuden koneen takia...