Moro kaikille! En ole mikkään asiantuntija näissä viritysasioissa, joten tulin pyytämään neuvoo viisaammiltani. Tällä hetkellä mulla on pelkkä variattorin prikka pois, hikisesti 70 menee, mutta kovempaa pitäis päästä ja lisää kiihtyvyyttäkin mielellään. Ideana olis ostaa teharia, Gianelli Nextiä oon ajatellu (on niin halpa
). Aion myös ottaa kaasuttimen messinkilevyn pois.
Tietysti aion vaihtaa suuttimen isompaan, ja siinä tarviinkin teidän neuvoo. Eli olisko joku 66-70 sopiva?
Siispä onko noi "järkevät" virit siinä mielessä ettei ala tuleen mitään häikkää (kiinni leikkaamista, röpöttämistä, booasta, yms). Ja paljonko suurin piirtein tulis kulkemaan?
Ja mitä tarkoittaa ilmanputsarin väliseinä ja "tutti"? Mitä toimenpiteitä sen pois ottaminen vaatii, ja miten se vaikuttaa tehoihin? Niin ja vielä olisko jotaki muita
helposti tehtäviä viritystoimenpiteitä, koska mulla on rajalliset välineet.
EDIT: Eli jos teharin laittaa rullia pitäisi keventää. Mitä tapahtuu jos näin ei tee? Luulisin että vääntö alakierroksilla heikkenee(?) Niin ja samat asiat haluasin tietää vielä variaattorin vastapainejousista ja kytkinjousista. Luin tästä aiheesta että niiden vaihtaminen jäykempään ei olisi välttämätöntä. Onko siis näin?