Derbi Gp1

54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31
Re: mistä löytää derbi gp1 50 racing?

ViestiKirjoittanut 54M1 » 25.5.2008 18:17

osmooo kirjoitti:siis mistä löytäisin UUDEN tälläisen koska olen katsellut netti sivuja mutta en ole löytänyt kuin vain open mallin. eli jos joku tietäisi ja voisi kertoa?

Esim. nettimotossa on myynnissä tämä 1000km ajettu yksilö hintaan 2150¤, eli hinta on kunnossa :O
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=619924
osmooo
Liittynyt:
25.5.2008 15:22

ViestiKirjoittanut osmooo » 25.5.2008 19:23

okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 25.5.2008 19:48

Galleriassa yksi kuva uusista vilkuista ja kilven sijoituksesta.
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 25.5.2008 20:23

osmooo kirjoitti:okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?

Sen verran kommentoin racingin ja openin eroja, että:
- Racingissä pienempi tavaratila
- Racingissä ketju- & variaattoriveto
- Erinlainen penkki
- Erinlaiset vilkut takana
- Racingissa pienempi tankki

arppaz kirjoitti:Galleriassa yksi kuva uusista vilkuista ja kilven sijoituksesta.

Aika kaunis perä, mistä ostit vilkut ja paljonko maksoivat? Oliko helppo asentaa (pitikö johtojen ja liittimen kanssa pelleillä??)
BlueStorm
Pyörä:
Aprilia SX 50
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.8.2007 13:26

ViestiKirjoittanut BlueStorm » 25.5.2008 20:34

osmooo kirjoitti:okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?


Samanlaiisahan kaikki nää vehet on nykyään ko Piaggio omistaa. Ulkonäöllisiä eroja on mutta ei taida olla suuria konepuolella.
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 25.5.2008 20:35

BlueStorm kirjoitti:
osmooo kirjoitti:okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?


Samanlaiisahan kaikki nää vehet on nykyään ko Piaggio omistaa. Ulkonäöllisiä eroja on mutta ei taida olla suuria konepuolella.

En tiedä mikä on street factory, mutta r factory on ruiskupeli kuluttaa pari litraa bensaa sadalla ja kulkee aikast pirteästi.
BlueStorm
Pyörä:
Aprilia SX 50
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.8.2007 13:26

ViestiKirjoittanut BlueStorm » 25.5.2008 20:50

54M1 kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:
osmooo kirjoitti:okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?


Samanlaiisahan kaikki nää vehet on nykyään ko Piaggio omistaa. Ulkonäöllisiä eroja on mutta ei taida olla suuria konepuolella.

En tiedä mikä on street factory, mutta r factory on ruiskupeli kuluttaa pari litraa bensaa sadalla ja kulkee aikast pirteästi.


Tarkoittanee street mallia.
Mutta tietääkseni ei taida olla muutakuin että ruisku tai kaasari, tietysti siinä on se painoero ja missä on kurit.
arppaz
Pyörä:
Derbi GP1, Honda monkey ja KTM EXC
Paikkakunta:
Rollo
Liittynyt:
13.10.2007 15:04

ViestiKirjoittanut arppaz » 26.5.2008 13:04

Vilkut makso 26e kappale ja easypartsista tilasin.
Asennus oli aika helppo,ruuvit vaan irti ja liittimet irrottaa ja laittaa uusiin vilkkuihin kiinni.
Gp1 Revolution
Paikkakunta:
Itärajalla
Liittynyt:
12.4.2007 19:10

ViestiKirjoittanut Gp1 Revolution » 26.5.2008 17:38

BlueStorm kirjoitti:
54M1 kirjoitti:
BlueStorm kirjoitti:
osmooo kirjoitti:okei kiitti tiedoista aletaan varmaan sitten kattelee käytettyjä.
tai jos voisitte kertoa onko siinä racinkissä tai openissa edes paljoon eroja ja kumpi mielestänne on parempi? entäpä aprilia sr 50 street factory?


Samanlaiisahan kaikki nää vehet on nykyään ko Piaggio omistaa. Ulkonäöllisiä eroja on mutta ei taida olla suuria konepuolella.

En tiedä mikä on street factory, mutta r factory on ruiskupeli kuluttaa pari litraa bensaa sadalla ja kulkee aikast pirteästi.


Tarkoittanee street mallia.
Mutta tietääkseni ei taida olla muutakuin että ruisku tai kaasari, tietysti siinä on se painoero ja missä on kurit.
Älä hyvä mies osta ruiskua, mulla on kaveri jolla on ruiskujetforce ja toine jol on tollane ruisku aprilia; molemmat paskana koko ajan, millo on bensapumppu, millo sylinteri, millo mitäki.. :D osta roksi tai joku kymco jos haluut kestävää tavaraa :D tai miksei tietty tälläne open-malli ;)
hoofbite
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
14.11.2006 23:15

ViestiKirjoittanut hoofbite » 26.5.2008 18:54

mitkäs adapterit sopii tuohon derbin vanhempaan gp1:seen?
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=54015
osta!
Gp1 Revolution
Paikkakunta:
Itärajalla
Liittynyt:
12.4.2007 19:10

ViestiKirjoittanut Gp1 Revolution » 26.5.2008 20:41

hoofbite kirjoitti:mitkäs adapterit sopii tuohon derbin vanhempaan gp1:seen?
Tankoon?
hoofbite
Paikkakunta:
kouvola
Liittynyt:
14.11.2006 23:15

ViestiKirjoittanut hoofbite » 26.5.2008 21:20

Gp1 Revolution kirjoitti:
hoofbite kirjoitti:mitkäs adapterit sopii tuohon derbin vanhempaan gp1:seen?
Tankoon?

juurikin nämä, unohtui mainita.
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=54015
osta!
Gp1 Revolution
Paikkakunta:
Itärajalla
Liittynyt:
12.4.2007 19:10

ViestiKirjoittanut Gp1 Revolution » 27.5.2008 14:07

hoofbite kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
hoofbite kirjoitti:mitkäs adapterit sopii tuohon derbin vanhempaan gp1:seen?
Tankoon?

juurikin nämä, unohtui mainita.
Voisin kuvitella et ihan sama adapteri kun esim. roxiin, mutta varma en oo, löytyy varmast jostain attackist tai centerist...
54M1
Pyörä:
Gilera Runner PJ
Liittynyt:
30.7.2006 20:31

ViestiKirjoittanut 54M1 » 27.5.2008 14:28

Myös sisarmallien (nrg dd, runner sp) adaptereja kannattaa katella. Luulis että sopii?
hilzzer
Liittynyt:
8.5.2007 23:36
Kaikenlaista

ViestiKirjoittanut hilzzer » 27.5.2008 18:11

Muutama seikka mikä tuli mieleen juttuja lueskellessa.

Niin nämä alla olevat jutut liittyvät yksinomaan derbi gp1:een...

Ensinnäkin. Moni kysyy samoja asioita yhä uudelleen ja uudelleen kun eivät ilmeisesti viitsi lukea viestiketjun alkupäätä, missä asiat on jo käyty moneen kertaan lävitse.

Toiseksi, jos ostatte uusia mopoja ja aiotte virittää ne niin suosittelen sen tekemistä ihan ensimmäiseksi, jopa ennen koeajoa. Moottorin kestävyys, toiminta ja tehokkuus pitkällä tähtäimellä riippuu merkittävästi sisäänajosta. Sisäänajon aikana olisi hyvä ajella vain lämmitetyllä koneella noin 70-80% täyskaasusta sekä välttää nopeita kiihdytyksiä. Näin pitäisi ajaa ensimmäiset 1000 km. Ymmärrän hyvin, että kunnollinen sisäänajo ei tule onnistumaan vakiolla, sillä ketään ei kiinnosta ajaa ensimmäistä 1000 km:iä 30 km/h. Sisäänajovaiheessa on myös hyvä lisätä 1-2% täyssynteettistä 2-t öljyä myös bensan joukkoon lisävoitelun turvaamiseksi. Nämä kaikki löytyvät myös gp1:n ohjekirjasta jos sitä viitsii lukea.

Kolmanneksi. Suutin. Alkuperäinen suurin gp1 open, 2007 mallissa on kokoa 60. Jos ilmanputsarin ja kaasarin välissä olevan messinkikauluksen poistaa saa moottori enemmän ilmaa ja näin ilma-bensa suhde muuttuu. Tämän kompensoimiseksi pitäisi suutin vaihtaa kokoon 65, muuten moottori boooaaa varmasti. Jos suuttimen vaihto tuntuu hankalalta kannattaa messinkikaulus ottaa irti, porata siihen 2-3 uutta samankokoista reikää kun siinä jo on ja asentaa takaisin. Sitten vielä suurin tehoa ja nopeutta rajoittava kuristus on muuten pakoputken kaksi hukkaputkea!

Neljänneksi, häiriöt vilkun tai nopeusmittarin toiminnassa. Esim. vilkku naputtaa liian kovaa, nopeusmittari heiluu omituisesti johtuvat väärästä tulpasta. Tulpan tulee ehdottomasti olla häiriösuojattu! Moni liike tarjoilee tavallisia tulppia ja sanoo, että ei sillä väliä ole. Kyllä on.

Viidenneksi, variaattorin prikkaa poistettaessa ruuvilukite siihen pulttiin mikä avataan! Irtoaa meinaan helposti 1000-2000 km jälkeen vaikka olisikin kiinnitettu 8 bar paineella pulttipyssyä hyväksikäyttäen. Itse kiinnitin sen 3 kertaa ennenkuin hain lukitteen. Pultin irtoaessa matka loppuu siihen ja se muovinen ilmanpyörityskaulus menee uusiksi. Maksaa joku 15e.

Kuudenneksi. Minulla ei ole ollut mitään vikoja ko. pyörässä. Korostettakoon nyt vielä sitä, että myös mopoja tulee huoltaa asianmukaisesti. Tärkein huoltokohde on ilmanputsari, sillä kaasutin ei tykkää imeä kuin bensaa ja ilmaa. Isoa roskaa ei tarvita kaararin tukkimisesksi. Pitäkäähän siis suodattimet puhtaina ja öljyttyinä asianmukaisella ilmansuodatin öljyllä. Tämän öljyn tarjoitus on tietenkin sitoa pienet partikkelit, jotka muutoin pääsisivät suodattimen läpi.

Seitsemänneksi. Kuten aikaisemminkin mainitsin mittari näyttää 5 km/h enemmän kuin todellinen nopeus. Todellista nopeutta kaikki kuristukset poistettuna saa 85 km/h tasaisella asfaltilla. Vakiona mittari näyttää 49 km/h, mikä tarkoittaa mopon kulkevan 44-45 km/h.

Kahdeksanneksi. Bensan kulutuksesta on tullut paljon keskustelua. Olen jo vuoden verran seurannut kulustusta nollaamalla tripin aina tankatessani. 2007 vuosimallin gp1 open:in kulutus kuristamattomana on 3.4-4.0 l/100km. Olen yrittänyt ajaa vaijeri kireällä kuin myös rauhallisesti. Kulutus ei juurikaan muutu.
Tämä tarkoittaa, että yhden kilometrin ajaminen näillä 1.5 e/l bensanhinnoilla maksaa 6 senttiä. Tähän pitää vielä laskea 2-t öljyn kulutus ja hinta jolloin todellinen kilometrin ajaminen lämpöisellä koneella maksaa noin 7-8 senttiä.

...ja vielä viimeiseksi. Kuten kaikki varmaan tietävätkin, mopot saa suomessa virittää kulkemaan 64 km/h, mutta ei yhtään enempää.

Poliisin sivuilla mainitaan (www.poliisi.fi) "Mopon katsotaan muuttuvan moottoripyöräksi, jos sen moottorin tilavuutta suurennetaan yli sallitun 50 cm3:n tai muilla rakennemuutoksilla mopon kulkunopeus nousee suuremmaksi kuin 65 km/h."

Toki muutaman kympin sakot voivat tulla muutoinkin, mutta iso rapsu tulee jos poliisi toteaa pyöräsi kulkevan yli 65 km/h.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista