Fude Skootteri

rane444
Liittynyt:
21.5.2009 21:22

ViestiKirjoittanut rane444 » 14.4.2010 14:48

rane444 kirjoitti:
mikä voisi skodessa olla vikana kun kulkee noin 20,ei kierrä ja pätkii hieman. kaasarin luisti nousee kyllä, mutta kaasarin säädöt saattavat olla pielessä, kokeiltu monia eri säätöjä. voisiko olla tulppa vikana, mopo tosin starttaa hyvin? vika on siis, että mopon kierrokset eivät nose mihinkään ja kulkee vain 20
saa reputationii ku piersee kaverin naamaan,,http://www.youtube.com/watch?v=0JIBmRL3EwY
Jeitei
Pyörä:
Ei ole :(
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
26.4.2008 15:44

ViestiKirjoittanut Jeitei » 14.4.2010 20:24

Nyt kävi kyllä hienosti :D. Olin just tullu liikennevaloihin ja mopo tuntu siltä ettei se pysy käynnissä, joten aattelin mennä viereisen teboilin asemalle kattoon missä vika. Niin ennen ku valot vaihtu nii joku tyyppi takana alko tööttäileen ja mietin, että miks se tööttää ku valot on punasella.
Noh, fude sitte sammu siihe ja työnsin sen viereiselle jalkakäytävälle. Aloin sit polkeen sitä käyntiin ja just kaveri meni ohi siitä ja teki äkkikäännöksen ja huus sieltä " SULLA ON V*TTU MOPO TULESSA!" :lol:.
Onneks siinä tien vieressä oli lunta jota sitte heittelin siihe tulen päälle :D. Joku johto oli syttyny tuleen, mutta onneks kerkesin sammuttaan sen ennen ku se ehti bensahanalle :).
Fuden osia myynnissä http://www.motot.net/talli/osat/id17084/
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 14.4.2010 20:33

Mikä siellä oli tulessa? :lol:
jarppa91
Liittynyt:
18.2.2006 13:15

ViestiKirjoittanut jarppa91 » 14.4.2010 20:34

Oisit antanut piruvie palaa, jos vakuutukset oli kohillaan 8)
Jeitei
Pyörä:
Ei ole :(
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
26.4.2008 15:44

ViestiKirjoittanut Jeitei » 14.4.2010 21:01

karkulainen kirjoitti:Mikä siellä oli tulessa? :lol:

Johto oli oikosulussa ja sytyttäny sen palamaan joka oli syttäny viereiset johot ja vielä puolet ilmanputsarista palo samalla :D.

jamppa91 kirjoitti:Oisit antanut piruvie palaa, jos vakuutukset oli kohillaan 8)

Eihän se heti käyny mielessä mutta naurettiin sitte kaverin kans, että oishan se voinu vaa palaa :).
Fuden osia myynnissä http://www.motot.net/talli/osat/id17084/
jarppa91
Liittynyt:
18.2.2006 13:15

ViestiKirjoittanut jarppa91 » 15.4.2010 12:55

rane444 kirjoitti:mikä voisi skodessa olla vikana kun kulkee noin 20,ei kierrä ja pätkii hieman. kaasarin luisti nousee kyllä, mutta kaasarin säädöt saattavat olla pielessä, kokeiltu monia eri säätöjä. voisiko olla tulppa vikana, mopo tosin starttaa hyvin? vika on siis, että mopon kierrokset eivät nose mihinkään ja kulkee vain 20


*Tulppa paskana, tulpan kärkiväli väärä tai vääräarvonen tulppa
*Tulpan hattu ja/tai johto viallinen
*Puolan johdot huonosti kiinni tai liitokset hapristuneet --> Monesti ilmenee pätkimisenä, nykimisenä ja tehojen häviämisenä. Kone saattaa kuitenkin käydä tyhjäkäyntiä.
*Bensakalvossa reikä tai venynyt liikaa.
*Bensahana jumiutunut, antaa bensaa sen verran että pysyy käynnissä, muttei tarpeeksi että vois juurikaan ajaa.
*Bensansuodatin tukossa
*Ilmansuodatin tukossa
*Kaasuttimen säädöt väärät
*Venttiilit väärässä säädössä

Heitä ongelmastas vähän tarkempaa tietoa, että mitä olet yrittänyt tehdä asian korjaamiseksi? Pätkiikö se selvästi, vai röpötteleekö vai mitä tekee? Sammuuko ittekseen jos ei anna yhtään kaasua? Antaako kierroksia jalustalla pyörittäessä vai ilmeneekö vika ainoastaan ajaessa? Onko vika tullut ihan äskettäin vai ollut pidemmän aikaa ja toiminut muutoin ennen?
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 18.4.2010 13:06

Jos jollakulla tarvetta Fuden sinisille takakatteille, etuvalonkatteelle, tarakalle niin pistäkää yv:tä.
Aerox/Nitro osia
-bLiNd-
Pyörä:
Keeway Matrix '07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
23.6.2004 12:43

ViestiKirjoittanut -bLiNd- » 18.4.2010 19:49

Ongelma olis tämännäköinen. Skootteri nyt viime syksystä asti seisonut kylmässä. No käynnistymisen kanssa oli ongelmaa heti alkuun, ja startti sanoi itsensä irti. Uusi startti hommattiin ja putsattiin tankki, oli aivan täynnä jotain skeidaa ja bensasuodatin vaihdettiin, alkoi näillä käymään taas kunnolla.

Elikäs nyt käynti kunnossa, mutta virrat on hukassa/vituillaan. Uusi jännitteensäädin tuli hommattua samalla kun startti uusittiin, johtuen siitä kun syksyllä koko ajan poltti polttimoita vähän väliä(etuvalo, takavalo, mittarinvalot). Eipä vika korjaantunut jännitteensäätimen vaihdolla, vaan puskee edelleen ~25V täyskaasulla, missä vika? Johtoa poikki jostain välistä vai mikä ihme tuota vaivaa? :s Myöskään jännitettä ei tule etuvalolle eikä takavalolle nyt ollenkaan, tai jos tulee niin luokkaa 2volttia. Akulta lähtevä sulake on ehjä. Näytti jopa että kun esim jarruvaloa pitää päällä(toimii), niin jännitteet laskee kuormituksen kasvaessa mutta kuuluuko olla näin? Siltikään se ei selitä miksei etuvalolle/takavalolle tule virtaa. Valokatkaisijat taidettiin mittailla ehjiksi, pitää vielä nekin tarkistaa uusiksi varmuuden vuoksi. Mutta onko kellään ollut samoja vaivoja? Skootterihan on Sanili, mutta periaatteessa sama vessa kun fude?

Edit: Mistähän löytäisin kytkentäkaavioita ja räjäytyskuvia?
EDIT2: Nyt on sähköt vedetty valojen osalta uusiks, eipä tuosta saanut muuten selkoa millään. Nyt kaikki toimii kun virrat on päällä, akulta. Vielä pitäs saada jännitteet laskemaan sille tasolle niinkuin pitäiskin olla. Eli MIKÄ vittu tossa on ettei jännite laske vaikka kolmea eri jännitteensäädintä on kokeiltu? Täyskaasulla heittää nyt semmosta ~30V ;D eikai kohta auta muukuin jännitteensäädinkin apinoida suoraan magneetolta -> akulle. Kaikkihan toimii nyt akulta joten kait se sitten olis järkevin vaihtoehto tässä vaiheessa harjotuksia? Vastauksia kiitosss, että onko samoja vaivoja muittenkin paskakasoissa ollut.
^Jylppy
Pyörä:
Baotian Rebel -07
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.6.2008 13:19

ViestiKirjoittanut ^Jylppy » 21.4.2010 8:28

Saisko tämmösee Baotian Rebeliin (bt49qt-12) skootteriin underia mistään.
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 21.4.2010 9:16

Laitoin tohon fudeen pari viikkoa sitten kymcon etuvariaattorin. Jotenkin tuntuu ettei anna aivan täysiä kierroksia. Voisiko johtua varista? ja myydäänkö fudee omaa multivaria vai pitääkö se olla jonku muun merkin? jos niin minkä?
jonski_sts
Liittynyt:
21.4.2010 8:48

ViestiKirjoittanut jonski_sts » 21.4.2010 11:25

Moro,

ostettiin emännälle tollanen Baotian Fude Comfort vm 2005, mutta ajettu vain 200km. Ongelmana on valojen oikuttelu:

Ensin kaikki valot toimi muuten, mutta jarruvalo loisti koko ajan kirkkaana ja kun jarrua painoi, se himmeni (??) ja samalla kaikki muutkin valot mittaristoa myöten himmenee.

Nyt sitten eilen oli perästä valot jo pimeenä, olisko polttimo palanut, en vielä tarkistanut. Mutta edelleen kun jarrua painaa, kaikki valot himmenee vaikkakaan perässä ei pala mikään...

Mistähän tällaista härdelliä voisi alkaa selvittelemään? Onko tuonne perään olemassa jokin omanlainen lamppunsa, nykyinen näytti ihan perus ajo/jarruvalo polttimolta autosta...

Ehdotuksia?
mjyn
Pyörä:
Fude Sport -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
15.9.2006 20:55

ViestiKirjoittanut mjyn » 21.4.2010 14:03

Mulla olis semmonen ongelma että hihnan vaihdon jälkeen kone otti paljon kierroksia ja ei kulkenut yli 30 km/h avasin sitten variaattorin ja huomasin että ne kolme pientä muoviosaa, jotka kohdistaa sitä varaattorin etupäässä taaimmaisena olevaa "kantta", joka on rullien päällä, oli murentunut. Ei kukaan tietäsisi mistä niitä osia saisi erikseen kun ei tekisi mieli ostaa koko etupäätä moisen pikkuvian takia.
olppe
Pyörä:
Yamaha YZ250F -07
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
18.12.2007 17:33
Bensahana

ViestiKirjoittanut olppe » 21.4.2010 15:27

Eli ostin tälläsee kiinanskootterii uuden alipaine bensahanan ja tässä uudessa hanassa tankin sisälle tulee semmone ohut metalliputki mutta vanhassa hanassa sitä ei ole, metalliputki ei mahdu tankin sisälle eli haittaako jos sen ottaa pois tai lyhentää? :nolo:
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 21.4.2010 18:05

mjyn kirjoitti:Mulla olis semmonen ongelma että hihnan vaihdon jälkeen kone otti paljon kierroksia ja ei kulkenut yli 30 km/h avasin sitten variaattorin ja huomasin että ne kolme pientä muoviosaa, jotka kohdistaa sitä varaattorin etupäässä taaimmaisena olevaa "kantta", joka on rullien päällä, oli murentunut. Ei kukaan tietäsisi mistä niitä osia saisi erikseen kun ei tekisi mieli ostaa koko etupäätä moisen pikkuvian takia.



Niitä varmaan myydään erikseen jostain ulkomailta tilattuna.. itsellä meni kanssa se kansi rikki, kaverilta sain kymcon etuvarin. uusi etuvari maksaa joku 30e.
karkulainen
Pyörä:
VAG
Liittynyt:
17.6.2008 23:31

ViestiKirjoittanut karkulainen » 21.4.2010 19:38

Täältä saa vakiopalat.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista