TicTacToe
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD '07
- Paikkakunta:
- Tornio
- Liittynyt:
- 11.10.2010 15:26
ssjjj kirjoitti:Huomattiin ettei tulppa anna kipinää, ostettiin uus tulppa mutta ei mitään vaikutusta? On meijän eka mopo eikä olla oikeen näihin perehdytty sen kummemmin kun ihan puun takaa tä kuitenkin tuli. Ostettaessa toimi hyvin, kulki kyllä __hitaasti__ mutta se saatiin korjattua (ongelmien kautta sekin) ilmanputsarin vaihdolla ja sitten ei enää lähtenytkään käyntiin. Kyseessä vakio NRG power dd '07, ~3500 km. Voisko vika olla CDIssä?
Ja kun tä ongelma saadaan hoidettua niin tarkotus ois kesällä kattoa vähän nopeutta tohon lisää, mites tässä prikan hiominen? Onnistuuko, vai tarviiko ottaa kokonaan pois?
Itsellä aikoinaan samantapainen ongelma, joskus ei tullut kipinää käynnistäessä, ajon aikana kipinä tuli kuitenkin aina.
CDI-boksin vaihto auttoi. Maksaa n. 40€
MacLumme
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 22.10.2007 21:21
Multa löytyypi NRG Power DD '05.. Pikkusta säätövikaa on ja en tiiä mitä tehä. Täs pientä listaa laitetuista "pikkuviri" - osista:
*Pakoputki, LeoVince Handmade TT, pillikuristin poistettu, putken mukana tulleet (3,7 tai 4,7 gr) rullat ja kolme pientä kytkinjousta laitoin kiinni.
*Pääsuutin #90 (Vakio #53?)
*Kaikki laitteen kuristukset poissa: prikka, imukaulan messinkilevy ja putsarin "kumitutti".
*Vastapainejousi on vakio.
*Pytty vakio.
Ongelma on: booaa korkeilla kierroksilla, ja jos kaasuttelee pikaisesti paikoillaan saattaa tukehtua, sama tapahtuu myös paikoiltaan lähtiessä. Vauhti hiipuu kaasukahva pohjas vauhdis, mutta jos laskee vähän kaasua ni vauhti alkaa taas nousemaan..
Laiha / rikas seos, vastapainejousi vaihtoon, senhän vaihdol se vastaa kaasuu paremmin?
Laitteella pääsee tasasella noin 80, mutta enemmän ytyä olisi varmasti oikeilla säädöillä.
Mitäpähä sitä pitäs ny tehä.. Kiitos jo etukäteen.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Hmm mielenkiintoista, itellä oli samassa koneessa Next-r:n kanssa 70 ja 75 suutin ja pelas molemmilla loistavasti. Tuon vp-jousen voit ihan suosiolla vaihtaa jäykempään, paranee huomattavasti herkkyys ja nostaa nopeammin kierrokset kaasua painaessa. Lisäksi ylämäkiin ei hyydy, vaan jaksaa samoilla kierroksilla nousta ylös.
Kokeileppa laittaa takas se kumitutti ja raportoippa sitten miten se vaikutti. Millä kierroksilla se nyt kiihtyy?
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
MacLumme
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 22.10.2007 21:21
Oon jo koittanu kumituttia takas, äänet hiljeni, laiskistu, ei lähteny nii äkäsesti ku enne, ja hyyty helpommin mäkiin ja ei päässy yhtä kovaa niinku ennen ilman sitä.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Oisko sitten kympin pienempi suutin seuraavaksi.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Kertokaapa tyhmälle missä tämä tutti on ja minkä näköinen se on?
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Taas tyhmä kysymys: Onko normaalia, että putki "puffahtaa" kun mopon sammuttaa? Sellainen pehmeä *PUFF, välittömästi sammutuksen perään, kun kiekat laskeneet?
MacLumme
- Paikkakunta:
- Tampere
- Liittynyt:
- 22.10.2007 21:21
CemBalon kysymyksiin vastaukset:
1) "Kumitutti" on kaasuttimen ilmanpuhdistimen imupuolen päässä oleva kuristinosa, joka rajoittaa laitteen ilmansaantia. Sen saa pois irti vetämällä, sen huomaa kyllä koska se on sen mustan ilmanpuhdistajan ainoa kuminen osa.
2) *Puff*-ääni tulee siitä kun ajon aikana bensaa kertyy putkeen, ja kun pysäytät sen nopeasti korkeiden kierrosten jälkeen, bensaa kertyy putkeen plus kuuma putki -> *puff* eli runsas bensamäärä "pamahtaa" putkeen / putkesta pihalle, on ihan normaalia.
Viimeksi muokannut MacLumme päivämäärä 25.4.2011 19:35, muokattu yhteensä 3 kertaa
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Kiitoksia, nyt ollaan taas vähän viisaampia
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Mitenkä muuten tollanen Buzzettin sivujalka kiinnitetään? Täytyykö katteeseen tehdä reikä?
Sudee
- Pyörä:
- -tön
- Paikkakunta:
- Joensuu
- Liittynyt:
- 7.11.2008 20:35
Rungossa on paikka sille, ei tarvitse.
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Asia selvä, kattotaan josko tollanen eksyis tilaukseen.
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Muistaakseni katetta joutuu kuitenkin pikkasen modaamaan. Vähän suurentaa reikää tms.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
CemBalo
- Pyörä:
- Piaggio NRG Power DD
- Liittynyt:
- 22.12.2010 0:25
Jos ei mitään vaikeampaa, niin eiköhän tollanen lähde tulemaan
Jyrsija
- Pyörä:
- Piaggio NRG power dt 06
- Liittynyt:
- 13.9.2009 21:47
Ajattelin ostaa uusia osia tuohon piaggioon.
Stage6 Pro Replica putken (mitkä rullat, +15 vp ja kytkinjouset vai mitkä on hyvät?)
Airsal 70 cc sylinterisarja (en vielä mut tulevaisuudessa. käykö hyvin putken kanssa? pitääkö olla eri rullat vp ja kytkinjouset putken + 70cc pytyn kaa? vai käykö samat ku 50cc pytyl ja tuolla putkella?)
Variaattori http://www.tmi-janikaasalainen.fi/variaattori-stage6-sport-piaggiogilera-p-4954.html (kannattaako ostaa? mitä tuossa tulee, ainakin 6,25g rullat. olisiko liian painavat? ja vissiin vp-jousi?)
Ainakin ton putken ostan + rullat, vp ja kytkinjouset.. muuta siihen en vissii tarvii.? nii mitkä rullat ja jouset niihin kannattaa olla? tuolta kaasalaiselta löyty jotai hebon +50,+60,+90% ja doplerin ja malossin 4.1 ja 4.2mm vp jousia. Ja rullia sitä sun tätä ku niitä ei oo tullu vaihettua niin en tiedä mitkä on hyvät.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista