Piaggio/Gilera + Gilera Runner

NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 31.1.2011 17:46

-mättu- kirjoitti:uskaltaako laittaa vaan uus mäntä ja pytty kiinni, vaik sillo ku leipo ni männänrenkaast hävis palanen jonnekkin... Kui todennäköst et jos se on menny kampikammioon et se tulis huuhtelukanavia pitkin takas sylinteriin ja leivottais senkin? -.-


Putsaa kampikammio varmuuden vuoksi ennen asennusta =)
-mättu-
Liittynyt:
20.7.2009 17:17

ViestiKirjoittanut -mättu- » 1.2.2011 22:31

NukkuMatti kirjoitti:
-mättu- kirjoitti:uskaltaako laittaa vaan uus mäntä ja pytty kiinni, vaik sillo ku leipo ni männänrenkaast hävis palanen jonnekkin... Kui todennäköst et jos se on menny kampikammioon et se tulis huuhtelukanavia pitkin takas sylinteriin ja leivottais senkin? -.-


Putsaa kampikammio varmuuden vuoksi ennen asennusta =)


Juu ehkä niin on parempi :)
tterpi
Pyörä:
Derbi Senda SM 125 '04, Gilera Runner SP 50 '09
Liittynyt:
22.7.2010 10:28

ViestiKirjoittanut tterpi » 2.2.2011 14:39

Runnerissa ongelmaa, nimittäin etuvalot (pitkät/lyhyet) lakkasivat palamasta. Polttimot ehjät, joten jokin kontaktihäiriö kyseessä? Mistä etsimään, pitkät/lyhyet katkaisijasta? Vai onko etuvaloilla oma rele? Sekin saattaa olla rikki :D jos sellainen on.. Ja on ennenkin ollut sellaista vikaa, että kytkimestä kun laittaa pitkät päälle niin ei pala. Voisiko jokin johto olla poikki??

Eihän tuolla nää pelkillä parkeilla ajaa ;)
9/7 R.I.P Локомотив Яросла́вль
10/23 R.I.P Marco Simoncelli
Karmae
Liittynyt:
7.11.2010 16:51

ViestiKirjoittanut Karmae » 14.2.2011 16:45

Eli Typhoonissa on semmonen ongelma että antaa todella pienen kipinän. Vaihettu uus tulppa, tulpanhattu, cdi ja magneetto. Mikä vois olla vikana että antaa pienen kipinän ? Puristuksia on ja bensaa saa mutta ei lähde käyntii. Kipinä on todella pieni ja ei ees anna joka polkasulla...
typhoon!!
Liittynyt:
27.4.2010 20:38

ViestiKirjoittanut typhoon!! » 9.3.2011 0:14

oisko kellään myydä piaggio typhooninin katteita?
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45

ViestiKirjoittanut Nimetön » 9.3.2011 18:11

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... Blank.html
If speed kills, prepare to die!
_Jake_
Pyörä:
Husqvarna Wr
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
15.1.2008 20:28

ViestiKirjoittanut _Jake_ » 9.3.2011 22:30

Kuinka kauan suurin piirtein noissa skoottereissa kestää variaattorissa se kytkinakselin laakeri ja pyörän laakeri? Mulla on ajettu vajaa 10tkm ja tuntuu että molemmat laakerit väljiä joten meinasin vaihtaa ne. En ole mitään neuvoja vajaa tohon hommaan mutta mielenkiinnosta kysyn että kuinka kauan noi yleisesti kestää? Se ei ainakaan parantanut yhtään suhtautumista noiden kestävyyteen kun katsoin että ulkokehällä lukee KOREA.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 10.3.2011 21:02

Mulla 6-7tkm tienoilla takapyöränlaakeri meni paskaksi. Laakerihäkki meni solmiin ja takarengas ei juurikaan pyöriny. Tosin tuo oli vain huonoa tuuria, sillä laakerin stefa oli rikki ja vettä ja hiekkaa pääsi laakeriin. Mutta ei toi väljäksi meneminen 10tkm kohdalla ole mitenkään harvinaista, varsinkaan jos hiekkateillä tulee ajettua. Yleensä 15tkm tienoilla saa jo viimeistään vaihtaa.

Kytkinakselin laakeri kestää yleensä pitempään, koska se on jatkuvassa öljykylvyssä ja siihen ei tule niin suurta rasitusta. Vaihda vain, jos tuntuu väljyyttä. Ota kuitenkin huomioon, että kytkinakselia tukee toinen laakeri variaattorin kopassa. Jos vain akselin pää heiluu pikkuriikkisen ylös-alas, niin laakerin vaihtamiseen tuskin on aihetta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
hapankaali
Pyörä:
Typhoon 50 2T
Liittynyt:
11.3.2011 22:20
Typhoonista tuorevoitelu pois?

ViestiKirjoittanut hapankaali » 11.3.2011 22:29

Eli kuinkahan tuon tuorevoitelu helpoiten pois saisi ?.Yhden kerran jo leikannut kone kiinni kun hihna poikki mennyt.
Vastauksesta todella kiitolline olisin!
Ja mistähän löytyisi korjausopas/räjäytykuva Typhooniin?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 12.3.2011 19:43

Jos hihnaa ei ole vaihdettu 10-15tkm välein tai hihnalla on ikää yli 6 vuotta, niin ei ihmekkään jos on mennyt poikki. Ei se hihna mikään heikko ole, jos se on vasta vaihdettu uuteen, joten jättäisin tuon tuorevoitelun poistamisen pois.

Easypartsista löytyy aika hyvin räjäytyskuvat Piaggion vehkeisiin.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
MunQPoC
Liittynyt:
3.3.2011 21:28
Piaggio/Gilera-skootterit

ViestiKirjoittanut MunQPoC » 13.3.2011 14:22

Ostin eile käytettynä Piaggio Typhoonin, ja pelas iha kohtalaisesti, ajoinki 15km sillä ilma ongelmii. Nyt yön jälkee ku seissy ulkona ilma mtn suojapeitettä ni ei lähe millää käymää. Mikähä mahtais olla vikana, kylmyys vaan?
hapankaali
Pyörä:
Typhoon 50 2T
Liittynyt:
11.3.2011 22:20

ViestiKirjoittanut hapankaali » 13.3.2011 16:22

Shape kirjoitti:Jos hihnaa ei ole vaihdettu 10-15tkm välein tai hihnalla on ikää yli 6 vuotta, niin ei ihmekkään jos on mennyt poikki. Ei se hihna mikään heikko ole, jos se on vasta vaihdettu uuteen, joten jättäisin tuon tuorevoitelun poistamisen pois.

Easypartsista löytyy aika hyvin räjäytyskuvat Piaggion vehkeisiin.


Ekasta vm.2000 pojan Typhoonista hihna meni poikki sisäänajon aikana,leikkasi kiinni.
Onneksi takuuseen saatiin koko remontti.
Nyt hommasin tytölle samanlaisen muutamaa vuotta uudemman,koska tallin perällä,pojan skootteri vielä varaosiksi olisi myös.
Siksi en luota tuohon tuorevoiteluun yhtään.Nyt pistin seos bensaa ja tarkkailen öljyn kulutusta,ekoilla reissuilla ei öljyn pinta kyllä laskenut juurikaan.Täytyy seurailla.Näkeekös sen hihnan siitä"mustan pyöreän lätkän alta"?
MunQPoC
Liittynyt:
3.3.2011 21:28

ViestiKirjoittanut MunQPoC » 13.3.2011 17:33

MunQPoC kirjoitti:Ostin eile käytettynä Piaggio Typhoonin, ja pelas iha kohtalaisesti, ajoinki 15km sillä ilma ongelmii. Nyt yön jälkee ku seissy ulkona ilma mtn suojapeitettä ni ei lähe millää käymää. Mikähä mahtais olla vikana, kylmyys vaan?


Kyllä se lähtikin käymään tyhjäkäynnillä, mutta kun antoi kaasua ni samantien sammus. Kyllä se sitte ku annoin sen päristä hetken ja käytin sitä huviksee potkulautana ni kaasuaki anto vähä pökkästä ja kävi se sit liikkeellekki. Mutta siis joo, periaatteessa mulla ei ongelmaa olekkaa, jos tuo on ihan normaalia?

Toinen kysymys pikaseen, kun en expertti ole; kyseinen skootteri antaa kaasua oudon epätasaisesti ja sohjoisesti. Ensinnäkin usein kun antaa enemmän kaasua, niin kestää pari sekuntia enneko lähtee liikkumaa, ja valoissa anto odottaa hetken enneko liikkus vaikka kaasu pohjassa. :D Mikä avuks? Kaasuttimen puhdistus, hihnan vaihto? Vaikuttasko minkälaiselta probleemalta.

E: Eipä taida kuulua viimosin kysymys tälle alueelle, katselen jos löydän apua muualta. Vastauksia saa antaa silti.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35

ViestiKirjoittanut Sudee » 13.3.2011 18:58

Toinen vika voi johtua kuluneesta hinasta, vaspainejousesta tai jopa rullista. Itse lähtisin ensimmäisenä katsomaan missä kunnossa hihna on.
Aerox/Nitro osia
MunQPoC
Liittynyt:
3.3.2011 21:28

ViestiKirjoittanut MunQPoC » 13.3.2011 20:42

Sudee kirjoitti:Toinen vika voi johtua kuluneesta hinasta, vaspainejousesta tai jopa rullista. Itse lähtisin ensimmäisenä katsomaan missä kunnossa hihna on.


Joo tilailinki jo easypartsista varmuudeks uuden tulpan ja hihnan, vaikka niiden kunnosta en tiedäkkään mitään vielä. Tosin en tilannut ensiöhihnapyörän lukitsinta tai mtn, joten hihnan vaihtaminen ei taida onnistua. :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista