Hero Puch

Keppis-

ViestiKirjoittanut Keppis- » 3.6.2006 22:10

Kaveri haluaa tietää että voisko tässä olla cdi rajoitettu.

en kyllä usko, ei se ainakaan siltä tunnu.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 4.6.2006 16:53

Onko mun hero winner moposkootterin säädot kunnossa kun luistin neula on neljännessä lovessa ja se sammuu kun painaa ryyppyä ja hiljentää vähän vauhtia

siinä on power-filter ilman putsari ja pääsuutin on 85

pitäisikö siihen vaihtaa pääsuuttimeksi 90 (mulla on myös tallessa)

moposkootteri on 2-tahti
mustis
75:n säätäminen!

ViestiKirjoittanut mustis » 5.6.2006 8:22

Laitoin vm 2002:een 75:n pytyn ja 60 suuttimen. Variaattorin rajoitin oli poistettu jo aiemmin.

Vääntö ja huiput paranivat huomattavasti. Kulkee nyt n. 65 km/h:ssa. (tasaisella, 90 kg:n alla)

Ongelmaksi nousi se, että kone booaa, kun sillä ajaa täysillä n. minuutin. Ryypyn käyttäminen tuolloin ei auta asiaan. Kun löysää kaasua, meno paranee taas hetkeksi. Olen vaihtanut polttoainesuodattimet ja tulpan, mutta sekään ei auttanut asiaan.

Johtuneeko vika pääsuuttimesta. Pääsuutin lienee liian pieni? Pitäiskö vaihtaa 70-75:n.

"winner" mainitsi katkaistun snorkkelin. Tarkoittanee kaasarin ja ilmanpuhdistimen välistä kumista putkea?

Saako 75:n pakoputkistoa halvemmalta muualta, kuin maahantuojalta? Maksaa maahantuojalla hinnaston mukaan 99 ekee.

Virityksen jälkeen myös ajovalopoltin palaa noin viikon välein. Käykö ja voiko nykyisen tilalle vaihtaa 4H-polttimon.
winner

ViestiKirjoittanut winner » 6.6.2006 21:05

Terve!

Booaamisesta:

Onko mahdollista, että tankin korkin ilmareikä olisi tukossa? Tee koeajo korkki löysällä, niin asia selviää.

Snorkkelista:

Snorkkelilla olen tarkoittanut ilmansuodattimen sisäänmenoputkea. Putken katkaisun vaikutus on pieni, jopa ehkä mitätön.

Polttimosta:

H4 ei käyne suoraan. Itselläni on vaihdettu "umpio", jossa 12 V 45/40 W hehkulankapolttimo. Se kestää hyvin.

menestystä

winner
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 7.6.2006 20:01

voiko hero winnerissä ohittaa kierroksen rajoitinta?

Jos voi, niin miten
mustis
75:n virittäminen!

ViestiKirjoittanut mustis » 8.6.2006 22:06

winner kirjoitti:Terve!

Booaamisesta:

Onko mahdollista, että tankin korkin ilmareikä olisi tukossa? Tee koeajo korkki löysällä, niin asia selviää.

Snorkkelista:

Snorkkelilla olen tarkoittanut ilmansuodattimen sisäänmenoputkea. Putken katkaisun vaikutus on pieni, jopa ehkä mitätön.

Polttimosta:

H4 ei käyne suoraan. Itselläni on vaihdettu "umpio", jossa 12 V 45/40 W hehkulankapolttimo. Se kestää hyvin.

menestystä

winner

Lyhensin snorkkelia tai itse asiassa jätin vain yläkauluksen ja osan mutkasta jäljelle.

Otin bensakorkin alimman tiivisteen pois ja oireet hävisivät.

Kiitos winnerille hyvistä neuvoista!!

Snorkkelin lyhentäminen lisää vääntöä ja lähtökiihtyvyyttä.

Lisääkö suuttimen (nyt 60) suurentaminen huippunopeutta?

Mistähän saa umpioita, joihin käy tuo H4 poltin?
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"

ViestiKirjoittanut BossMan » 9.6.2006 0:36

mulla on modattu pikkuisen vakio umpion kiinnitystä, ja auton H4 50/60W käy siihen erinomaisesti. Myöskin pitkät ja lyhyet on tässä kun tarkemmin katsoo valmiina.. oikein tarkkaa ohjettakin voin antaa joskus, mutta ota se kate irti ja H4 käteen, jos yhtään amis vikaa on niin kyllä sen näkee miten sen kiinni saa...

ja hyvin on kestäny sen 2v vissiin käytetty H4 poltin:)

enne poltti viikon välein sitä säälittävää 15W poltinta:)
Viimeksi muokannut BossMan päivämäärä 9.6.2006 0:46, muokattu yhteensä 1 kerran
BossMan
Pyörä:
Kawasaki GPX 500R 88"

ViestiKirjoittanut BossMan » 9.6.2006 0:38

sulla jolla oli se 75cc, kannattanee kokeilla edes huvikseen isommalla suuttimella, voi olla huomattavakin ero.

Sekä myöskin avaramman putken hankkiminen lienee viisasta, ottaen huomioon että omassa tuntuu tukkoiselta jo 50cc kanssa... itellä suutin 58 ja ilmanputsari täysin vakio.

edt: paljonko syö sataselle teijän winnerit?

oma imee sen 4.5-5.5 litr kaasu pohjassa matka ajoa. tosin keskinopeuskin on sitten sen 60kmh....

ei paljoa auta vaikka puolikaasulla ajais sen 47-52kmh...

paljonko on ajetttu teijän vehkeil?

omassa alkup. releet kaikki (kulutusosia tietty menny..) ja kilometrejä lähemmäks se 10000...

offtop: eikai kenenkään hopeanvärinen Winner ole ollut parkissa Vartialan Esson parkissa?? meninaan pari kertaa ohi ajanut ja se on siel ollu.. mittaris oli 7000 ja risat... oli pakko tarkistaa:)
puch driver

ViestiKirjoittanut puch driver » 9.6.2006 12:18

Kyllä nää winnerit on aikamoisia bensan kuluttajia, ja mulla vie melkein koko tankin ja ei riitäkkään välttämättä/100km, mutta jos ajelee puol kaasulla niin kyllähän se vähemmän vie, kuin kokoajan täyskaasulla.

Tästä esimerkki, että eilen ajelin sen n. 80 km ja meni ~2,8 litraa siinä ajossa, kun rauhallista matka ajoa ajoin n. puol kaasulla koko ajan.

Omalla winnerillä on ajettu vain sellaiset ~2750km tässä reilu vuoden aikana.
Ekoina kilometreinä omasta winneristäni meni männänrenkaat murusiksi, kun olin n. 40 km ehtinyt ajaa. Ilmeisesti tehtaalla tai kaupassa oli joku koe-ajanut ilman öljyjä, tai sitten on tapahtunut jotain muuta josta aiheutunut tämä. Eli on osiakin uusittu.

Minuakin kiinnostaa tuo polttimon vaihtaminen vähän kirkkaampaan, koska tuo 15w on aika heikohko pimeässä ajettaessa. Olen vaihtanut tänä vuonnakin yhden tai kaksi kertaa polttimon, kun se tuppaa palamaan välillä melko usein.

Ja sitten tyhmä kysymys :
Uskaltaako tuohon siis tunkea vaan jonkun 25w - 35w polttimon tuosta vaan, ilman että mitään sulaa tai muutakaan ikävää tapahtuu? ;)
mennäänpäs tuosta että hujahtaa...
keijjjo

ViestiKirjoittanut keijjjo » 9.6.2006 14:37

mikä helvetti mun winnerissä ny on ku tässä ajelin jonku aikaa nii sit yht äkkiä vauhti hiljenee ja koko kone sammuu... mistä tuo tuommoinen johtuu on käyny mulle jo noin about 3 kertaa..
mustis

ViestiKirjoittanut mustis » 9.6.2006 17:28

BossMan kirjoitti:sulla jolla oli se 75cc, kannattanee kokeilla edes huvikseen isommalla suuttimella, voi olla huomattavakin ero.

Sekä myöskin avaramman putken hankkiminen lienee viisasta, ottaen huomioon että omassa tuntuu tukkoiselta jo 50cc kanssa... itellä suutin 58 ja ilmanputsari täysin vakio.

edt: paljonko syö sataselle teijän winnerit?

oma imee sen 4.5-5.5 litr kaasu pohjassa matka ajoa. tosin keskinopeuskin on sitten sen 60kmh....

ei paljoa auta vaikka puolikaasulla ajais sen 47-52kmh...

paljonko on ajetttu teijän vehkeil?

omassa alkup. releet kaikki (kulutusosia tietty menny..) ja kilometrejä lähemmäks se 10000...

offtop: eikai kenenkään hopeanvärinen Winner ole ollut parkissa Vartialan Esson parkissa?? meninaan pari kertaa ohi ajanut ja se on siel ollu.. mittaris oli 7000 ja risat... oli pakko tarkistaa:)

Soitin eilen Bikeserviceen ja kysyin 75:n putkesta. Myyjä oli sitä mieltä, että sillä ei ole juurikaan merkitystä tehoihin. Isommat suuttimet tuntuvat olevan maahantuojalla kortilla. Saiskohan suuttimia (75-85) muuta kautta?

Itse ajoin tänään 150 km ja kulutus oli 3.3 l/100 km.
Keskinopeus n. 60-65 km/h:ssa.

Ajoin muuten Vartialan ohi. Minun mittarissa 2200 km ja hopeanvärinen.
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 9.6.2006 17:33

moposportista saa pääsuuttimia.

Hero winneriin käy mikunin pääsuuttimet.

Tossa linkki: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... roupID=225
Heletee

ViestiKirjoittanut Heletee » 11.6.2006 18:19

Kyllä power-filter ja 90 pääsuutin tuo hero winneriin lisää kiihtyvyyttä (suosittelen)

Pitää vaan säätää kaasaria vähän (luistin-neulan ja seos-ruuvin asentoa)

85 pääsuutin taitaa olla pienin suutin jolla poer-filter toimii hero winnerissä, mutta mulla on nyt 90
Viimeksi muokannut Heletee päivämäärä 13.6.2006 20:53, muokattu yhteensä 1 kerran
keijjjo

ViestiKirjoittanut keijjjo » 12.6.2006 11:59

keijjjo kirjoitti:mikä helvetti mun winnerissä ny on ku tässä ajelin jonku aikaa nii sit yht äkkiä vauhti hiljenee ja koko kone sammuu... mistä tuo tuommoinen johtuu on käyny mulle jo noin about 3 kertaa..
Harley-Davidson

ViestiKirjoittanut Harley-Davidson » 15.6.2006 22:12

Paljonkos växlåådaan kuuluu laittaa öljyä, sillä tos mun winneris oli sinne tungettu niinpla kun menee ja nyt tiputtaa koko ajan ;) ;)

Eli riittääkö desi tms.

Ohjeissa ei mainita sanallakaan tosta, tai ei ainakaan siinä valokopionipaskassa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista