Piaggio/Gilera + Gilera Runner

Shape Moderaattori

ViestiKirjoittanut Shape » 13.3.2011 21:18

hapankaali kirjoitti:Ekasta vm.2000 pojan Typhoonista hihna meni poikki sisäänajon aikana,leikkasi kiinni.
Onneksi takuuseen saatiin koko remontti.
Nyt hommasin tytölle samanlaisen muutamaa vuotta uudemman,koska tallin perällä,pojan skootteri vielä varaosiksi olisi myös.
Siksi en luota tuohon tuorevoiteluun yhtään.Nyt pistin seos bensaa ja tarkkailen öljyn kulutusta,ekoilla reissuilla ei öljyn pinta kyllä laskenut juurikaan.Täytyy seurailla.Näkeekös sen hihnan siitä"mustan pyöreän lätkän alta"?
Jännä homma, itse vaihdoin oman hihnan 13 000 km kohdalla ja eipä ollut kulunut tai rispaantunut. Samoin pari kaveria on pyöräyttänyt reilut 20 000 km samalla hihnalla ja ei ole poikki mennyt. Tankkiin ei ole koskaan ollu tarvetta laittaa öljyä muuta kuin öljypumpun ilmauksen yhteydessä.

Todennäköisesti kyseessä on ollut materiaali- tai kokoamisvirhe, jos on heti sisäänajossa hihna porsinu. En ole kyllä aikasemmin edes kuullut, että jollakin on mennyt hihna poikki.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
hapankaali
Pyörä:
Typhoon 50 2T

ViestiKirjoittanut hapankaali » 13.3.2011 21:33

Shape kirjoitti:
hapankaali kirjoitti:Ekasta vm.2000 pojan Typhoonista hihna meni poikki sisäänajon aikana,leikkasi kiinni.
Onneksi takuuseen saatiin koko remontti.
Nyt hommasin tytölle samanlaisen muutamaa vuotta uudemman,koska tallin perällä,pojan skootteri vielä varaosiksi olisi myös.
Siksi en luota tuohon tuorevoiteluun yhtään.Nyt pistin seos bensaa ja tarkkailen öljyn kulutusta,ekoilla reissuilla ei öljyn pinta kyllä laskenut juurikaan.Täytyy seurailla.Näkeekös sen hihnan siitä"mustan pyöreän lätkän alta"?
Jännä homma, itse vaihdoin oman hihnan 13 000 km kohdalla ja eipä ollut kulunut tai rispaantunut. Samoin pari kaveria on pyöräyttänyt reilut 20 000 km samalla hihnalla ja ei ole poikki mennyt. Tankkiin ei ole koskaan ollu tarvetta laittaa öljyä muuta kuin öljypumpun ilmauksen yhteydessä.

Todennäköisesti kyseessä on ollut materiaali- tai kokoamisvirhe, jos on heti sisäänajossa hihna porsinu. En ole kyllä aikasemmin edes kuullut, että jollakin on mennyt hihna poikki.

Samaa ihmettelin minäkin.Ja kun mopo korjaamolle vietiin,niin ihmettelivät hekin.
Eivät uskoneet ennen kuin koeajoivat,että kone tosiaan leikkaa kiinni,siis mopo kuitenkin käynnistyi,pienen jäähtymisen jälkeen.

Kun tosiaan Typhoonia mainostettu kestävänä niin ihmettelin,että kuinka tosiaan näin kävi.
Nuorena miehenä ajelin Sacsh merkkisellä mopolla,tyyliin lunta pyttyyn kun lämpö leikkasi,ja taas matka jatkui.
Sudee
Pyörä:
-tön

ViestiKirjoittanut Sudee » 14.3.2011 14:19

MunQPoC kirjoitti:
Sudee kirjoitti:Toinen vika voi johtua kuluneesta hinasta, vaspainejousesta tai jopa rullista. Itse lähtisin ensimmäisenä katsomaan missä kunnossa hihna on.

Joo tilailinki jo easypartsista varmuudeks uuden tulpan ja hihnan, vaikka niiden kunnosta en tiedäkkään mitään vielä. Tosin en tilannut ensiöhihnapyörän lukitsinta tai mtn, joten hihnan vaihtaminen ei taida onnistua. :D

Onnistuu jos löytyy pulttipyssy. ;)
Aerox/Nitro osia
Runner00

ViestiKirjoittanut Runner00 » 17.3.2011 19:32

Mitäs kun pitäisi osia vaihtaa (mäntä, varihihna ja rullat) niin käykö tämä vakiomäntänä ja onko mitenkä kestävä:
http://www.mc-scatter.com/mantasarja-gi ... 42581.html ?

Ja vikana on myös käynnistysongelmat, onko kellään hajua mistä voisi johtua? Tulppa + tulpanhattu vaihdettu viimesyksynä, ei ratkaissut ongelmaa. Akku nyt on tyhjä mutta pitkän ja raskaan polkemisen jälkeen lähtee kyllä käyntiin. En tiedä sitten missä vika. Mutta siis polkea saa todella pitkään ja hartaasti. Joskus ei lähde ollenkaan.

E: Onko siis männän oikea koko 40.0? Ja pitääkö muistaa jotain muutakin kun männänvaihtoa suorittaa?
joonatak
takalokasuojan irrotus

ViestiKirjoittanut joonatak » 21.3.2011 21:27

moro, ostin vasta uutena piaggio typhoonin ja nyt ajattelin irrottaa takalokasuojan ja laittaa kilven 'parempaan' paikkaan. miten lokasuoja otetaan pois tai tarkoitan ennemmin että mitä katteita pitää irrottaa että lokarin saa pois ? olen jo hieman tutkinut asiaa mutta kun en ole ennen tätä kokenut nii ajattelin kysästä että täytyykö 'koko' mopo purkaa yhen vaivasen lokarin takia, vai onnistuuko se todella yksinkertaisesti mitä en ole vielä huomannut. Tiedän, että monet pitävät kysymystäni hieman typeränä ja ajattelevat että mikä uusiavuton olen, mutta ajattelimpa vaan kysästä koska olen 'uusi alalla' :D
toivon että joku voisi vastata tähän :)
typhoon!!

ViestiKirjoittanut typhoon!! » 21.3.2011 22:34

joonatak kirjoitti:moro, ostin vasta uutena piaggio typhoonin ja nyt ajattelin irrottaa takalokasuojan ja laittaa kilven 'parempaan' paikkaan. miten lokasuoja otetaan pois tai tarkoitan ennemmin että mitä katteita pitää irrottaa että lokarin saa pois ? olen jo hieman tutkinut asiaa mutta kun en ole ennen tätä kokenut nii ajattelin kysästä että täytyykö 'koko' mopo purkaa yhen vaivasen lokarin takia, vai onnistuuko se todella yksinkertaisesti mitä en ole vielä huomannut. Tiedän, että monet pitävät kysymystäni hieman typeränä ja ajattelevat että mikä uusiavuton olen, mutta ajattelimpa vaan kysästä koska olen 'uusi alalla' :D
toivon että joku voisi vastata tähän :)

ite leikkasin sen irti, mut sä et varmaankaan sitä tee, jos on uus skopa. mut sen sais, ku otat takalampun ympäriltä kateet pois jotta näät lokasuojan kokonaan. sit otat sen pois, mutta siinä on pari kinkkistä juttuu, meinaan takalamppu on siinä kiinni ja kiinnitykset kaikille niille katteille jotka siin on ympärillä. joten sun pitäis sit patentoida ne kaikki siihen jotenki kiinni. kuiduttamalla sais sen, mut ei uuteen skopaan kannata tehä noita ja tää on mun mielipide. jos sulla on 2011 malli niin en osaa neuvoa. :)
Jesmuli
Pyörä:
Peugeot XPS SM , Rieju Marathon 125cc

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 22.3.2011 2:02

Mikä vois olla vikana vm.97 typhoonissa ku sähköt temppuilee?
Kun mopo on käynnissä niin imee akun samantien tyhjäks ja pelkkä jarruvalo palaa kokoajan vaikka ei painaisi jarrua. Voisikohan vika olla jännitteensäätäjässä?
-Jesse
Jesmuli
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 28.3.2011 3:35

Tarttis pikasesti neuvoa ton keksinnön vianetsimiseen. Pitäis saada mahdollisimman nopeesti kilpiin ja tällä hetkellä ei toimi vilkut,mutta rele naksahtaa 1kerran eikä tapahdu mitään. Uuden vilkkureleen olen hommannut mutta ei auttanut mitään. Ja jotain muuta vikaa on koska syö akun tyhjäksi kun mopo on käynnissä. HELP!!!
-Jesse
Apee-

ViestiKirjoittanut Apee- » 30.3.2011 20:25

Joo o, mistähä keksis alkaa etsimää syytä ku alko kierrosmittari elämään omaa elämää? Toimii jotenki 0-3000kierrosta, sit taas ei nouse siit, sit joskus 9000 jälkeen viisari nousee sinne, ei laske enneku siinä 3000?
Jesmuli
Pyörä:

ViestiKirjoittanut Jesmuli » 1.4.2011 22:56

Kenelläkään tietoa mistä vois vilkkujen toimimattomuus johtua?
Mittasin tänään yleismittarilla vilkkuja niin oikean puolen vilkut näyttivät vähän yli 11volttia,mutta vasemman puolen vilkut vain vähän yli 4volttia 8o . Missä vois olla vika??
-Jesse
_samis_
Säädöt

ViestiKirjoittanut _samis_ » 6.4.2011 13:00

Elikkä, mitkä rullat,kytkinjouset,vp-jousi ja suutin pitäisi laittaa kun vireinä ovat:Hebon performer tehari ja pipercross.Mopohan on Piaggio Typhoon -07
Sudee
Pyörä:
-tön

ViestiKirjoittanut Sudee » 6.4.2011 20:26

15% kytkinjouset ja vp, 10-15 num. suurempi suutin ja n.1G kevyemmät rullat.
Aerox/Nitro osia
Apee-

ViestiKirjoittanut Apee- » 12.4.2011 15:17

Nii kertokaapa tai laittakaa kuva mihi tuo igm-sivujalka pitää laittaa kiinni 08 vuoden runnerissa, tässä pari tuntia mietiskelly mut ei oo sopivaa kohtaa löytyny :roll:
Sudee
Pyörä:
-tön

ViestiKirjoittanut Sudee » 12.4.2011 16:31

Eikös siellä alakatteen sisäpuolella, rungossa ole paikka sille?
Aerox/Nitro osia
Apee-

ViestiKirjoittanut Apee- » 12.4.2011 17:02

Jepjep, mutta missä? siinä olikoha jarruletkun vieressä on paikka, mutta ei tuota igmjalkaa siihe laiteta millää..

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista